Sopeutuva vaimo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sopeutuva avovaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sopeutuva avovaimo

Vieras
Onko kukaan lukenut Laura Doyle: Sopeutuva vaimo -nimistä kirjaa..?

Olen tässä viime päivinä lueskellut ja se on avannut silmäni omassa yli 10 vuotta kestäneessä parisuhteessani.
Kaikkia kirjassa esitettyjä asioita en toki allekirjoita, mutta olen monessakin asiassa samaa mieltä kirjoittajan kanssa.

Huomaan että, moni ongelma suhteessamme johtuu siitä että minulla on kauhea tarve kontrolloida (ja sen olen siis tehnyt...) miestäni!
Stressaan ja nalkutan ja asiat menevät sen jälkeen päin peetä. En varmasti ole silloin kovin rakastettava ihminen.

Nyt yritän ottaa asiat vähän toisin ja lupaavalta näyttää :)

Suosittelen tutustumaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
:laugh: Jep jep. Tosta tuli joku dokkari ja olipa vaan melekonen dokkari. Ei kiitos. :x

Ai milloinkas sellainen tuli...? Mulla se on mennyt ihan ohi... Olikos siinä jotain kummallista tms.?
http://keskustelu.kaksplus.fi/t904241,25

Tuola keskutelua aiheesta ja haulla löytyy lisää. Kuuliaiset vaimot oli 4-D:n nimi.

siis en mä puolla mitään alentumista.

mutta en kyllä puolla nalkuttamista ja kontrolloimista.. miksi jumman kuman pitää olla se määräävä. anna hihnojen löystyä mutta älä alistu kuitenkaan... vaan tasa-arvoa.. se että molemmat pyrkivät olemaan tosilleen niitä hyviä puolisoita

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Olen lukenut, mutta sen kirjan nimi oli Heikko Vahva vaimo.

Niinpäs olikin, muistin väärin... Kiitos :)

Luin tuota kuuliaiset vaimot -ketjua ja minusta siinä puhuttiin aika erilaisesta asiasta, kuin mitä Laura Doyle käsittelee kirjassaan.

Kysehän tässä "sopeutuva vaimo -ideassa" ei ole alistumisesta ja miehen passaamisesta, vaan siitä että saa itse olla nainen ja antaa miehen olla mies.

Lyhesti Doylen idea, kuten sen ymmärsin: kunnioita miestäsi, äläkä kohtele häntä pikkupoikana, sillä silloin muutut itse "miehen äidiksi" ja kukaan mies ei koe äitiään seksuaalisesti haluttavana.
Eikä monikaan nainen koe pikkupoikamaisesti käyttäytyvää miestä haluttavana, vaan haluaa "oikean miehen" rinnalleen...

Naisen ei tarvitse ottaa kaikkia asioita hoitaakseen, vaan jättää asioita miehen hoidettavaksi ja käyttää aikaansa mukavammin, harrastamiseen ja itsestään huolehtimiseen:)

Jos nainen käyttäytyy päällepäsmärin tavoin, kohta hän joutuu huolehtimaan kaikesta, kun mies astuu takavasemmalle sohvalle/mukavien harrastusten pariin kavereiden kanssa (eli luovuttaa -koska ei kuitenkaan osaisi tehdä mitään naisen mielestä oikein).

En ole lukenut, enkä luekaan. Ei minusta ole sopeutumaan mihinkään. Haluan elää tasa-arvoisessa suhteessa, jossa saan myös niitä juttuja, jotka ovat perinteisesti olleet 'miesten töitä', jos satun olemaan niissä hyvä.

Mitä tarkoittaa saa olla nainen ? Mikä on nainen? Ja mikä on mies?

Roolit muuttuvat niiden mukana myös perhe-elämä!

Voin vaihtaa kuorma-auton renkaan jos tarvitsee, mutta voin myös pyytää miestä hakemaan takkapuita alakerrasta jos ei itseä huvita. Mitä palstapsykologit on mieltä...?

Yhteistyössä