Sopiiko mielestäsi tytön nimeksi Stella, jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tähti"

Vieras
sukunimi on tavallinen -nen päätteinen. Stella Kuusinen, Stella Lahtinen jne.

Jos voisit laittaa tässä tapauksessa tytön nimeksi Stella, mikä olisi hänen toinen nimensä/toiset nimet?

Minusta sopii. Stella ei kuulosta minun korvaani niin vierasperaiselta, vaikka sita varmaan onkin, etten voisi laittaa sita -nen paatteisen sukunimen kanssa. Ihana nimi muuten, kannatan! :) Tunnen itse yhden Stellan mutta hanen sukunimensa on -den paatteinen, ja se kylla sointuu oikein hyvin. Mutta kylla myos -nen paatteinen menis kivasti!

Sopii mielestäni. Sitä paitsi henkilökohtaisesti minun mielestäni Stella Laitinen on paljon kauniimpi nimi kuin esimerkiksi Stella Bergström (lausuttuna Bäriström).

Ja tuohon sopii vaikka millainen nimi toiseksi nimeksi. Stella Kaarina, Stella Marjatta, Stella Susanna jne.

Hmm... Aika monenlainen voisi sopia.

Stella Katriina
Stella Viola
Stella Emilia
Stella Matilda
Stella Maria
Stella Amanda

... melkein mikä vaan sopii, kun tarpeeksi makustelee ;)

Nimenomaa nen päätteisillä kuulostaisi mielestäni vähän rumalta ja juntilta. Sen sijaa joku muu suomalainen sukunimi ilman -la/-lä/-nen -päätettä voisi toimia Stella nimen kanssa.

[QUOTE="vieras";26053323]Nimenomaa nen päätteisillä kuulostaisi mielestäni vähän rumalta ja juntilta. Sen sijaa joku muu suomalainen sukunimi ilman -la/-lä/-nen -päätettä voisi toimia Stella nimen kanssa.[/QUOTE]

No vähän samoilla linjoilla, tosin en nyt rumaksi saati junttimaiseksi nimittäisi. Minusta jotenkin kuulostaisi paremmalta esim. Stella Koski kuin Stella Koskinen. Tai tiedä tuota sitten kun aikansa "makustelee". Ensimmäiseksi tulee mieleen toiseksi nimeksi Stella Maria. Henkilökohtaisesti en kauheasti välitä nimestä Stella, minusta parempi on vaikka Stiina.

Yhteistyössä