Sopiiko mikään ehkäisy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Mulla on tällä hetkellä hormoonikierukka (mirena). Se laitettiin reilu puoli vuotta sitten ja olen nyt päättänyt poistattaa sen. Kun kierukka laitettiin, oli vuotoa melkein 3kk taukoamatta. Vuodon loputtua ajattelin, että ehkä nyt helpottaa. 1 kuukausi menikin hyvin, ei vuotoa eikä kipuja. Mutta sen jälkeen vuotoa on nyt ollut viikon välein, vuoto kestää 1-2 päivää, mutta ei ole normaalia että sitä tulee joka viikko. Ja kivut on ihan kamalat, kokoajan sattuu alamahaan ja tuntuu ettei mitkään kipulääkkeet auta. Mitä jos lääkäri ei suostu poistamaan kierukkaa? Mulla kun ei oikein muita ehkäisy vaihtoehtoja ole. Pillereitä en saa syödä, koska niistä tuli keuhkoembolia. Kierukka laitettiin puoli väkisin, koska gyne sano ettei ole muita ehkäisymenetelmiä jotka sopisivat mulle. Mitä pitäisi tehdä?

No en kyllä käyttäisi hormoonikierukkaa tuolla taipumuksella.

Ja se olisi varmaan pitänyt ottaa pois jo aikoja sitten, kerta sinulla on suuria kipuja.

Ja ei sitä kukaan muu päätä otetaanko pois vai ei, kuin SINÄ ITSE.

No kyllä ne poistaa ku vaan vaadit sen tarpeeks jämäkästi. Ja jos ei niin aina on yksityinen jos on varaa.

Onkohan se kierukka sielä ihan oikeassa paikassa? Ei sen kuuluis aiheuttaa kipuja. Toki voi olla että kohtu hylkii sitä ja siksi kivut.

Kannattaa varmaan vaihtaa lääkäriä jos on sitä mieltä että kierukka ainoa ehkäisyvaihtoehto.

Mulla minipillerit toimii oikein hyvin ja mulla ollut veritulppa. Yhdistelmäpillerit kiellettyjä.

No kyllä ne poistaa ku vaan vaadit sen tarpeeks jämäkästi. Ja jos ei niin aina on yksityinen jos on varaa.

Onkohan se kierukka sielä ihan oikeassa paikassa? Ei sen kuuluis aiheuttaa kipuja. Toki voi olla että kohtu hylkii sitä ja siksi kivut.

Kannattaa varmaan vaihtaa lääkäriä jos on sitä mieltä että kierukka ainoa ehkäisyvaihtoehto.

Mulla minipillerit toimii oikein hyvin ja mulla ollut veritulppa. Yhdistelmäpillerit kiellettyjä.

En tiiä mistä kivut johtuu, mut saisivat loppua jo.
Täytyy varmaan vaihtaa lääkäriä joo, ja pyytää kans minipillerit, jos ne vaiks toimis vähän paremmin.

Kyllähän sinä keltarauhasvalmisteita voit käyttää, siis minipillereitä. Vain yhdistelmäpillerit on kielletty tulpan jälkeen? Tai sitten kapseli on myös mahdollinen.

Minipillerit tosiaan sopii mutta niilläkin herkästi tulee vuoto-ongelmaa ainakin jos yhtään myöhästyy tabletin otto normaali otto ajasta(tunnin heitto riittää). Yksi oikein hyvä vaihtoehto vois olla ehkäisyrengas. Tai sitten vaan kondomilla ja jos kerran toiveissa toinen lapsi niin ehkei haittaa jos tulee kondomin kanssa vahinko

Ehkäisyrengas vastaa pillereitä. Jos yhdistelmäpillerit on kielletty, sitten on kielletty myös ehkäisyrengas. Mulla ensimmäinen kierukka teki tiputtelua ja epäsäännöllisiä vuotoja vuoden verran. Kipuja ei kyllä ollut. Vuoden jälkeen kuukautiset loppuivat kokonaan.

On aivan yksilöllistä kuinka nuo vuoto asiat menee minipillereiden kanssa. Mulla oli ihan älyttömiä super runsasta jatkuvaa vuotoa hormonikierukan kanssa. Mutta minipillereiden kanssa mulla ei ollu mitään ongelmaa. Toki minipillereissä pitää olla tarkkana että ottaa mahdollisimman samaan aikaan ihan jo ehkäisytehon takia. Minipillereissä kun se aika on aika lyhyt mitä saa ottoajassa heittää ettei teho kärsi, max 3h. Poikkeuksena ceazette jossa 12h.

Jos haluatte vielä lapsia niin ehkäpä joku ei niin 100% varma riittää. Esim varmat päivät tai keskeytetty yhdyntä. Ja jos sitten käy vahinko niin sitten saatte sen lapsen mitä vielä toivoitte.

Ei mullakaan minipillereiden kanssa oo ollu ongelmia,hyvin sopivat. Kierukka oli mutta otatin pois kun oli jatkuvia kipuja ja verisiä vuoteluja. Tulehusta ei ollu ja kapine oli paikallaan, kohtu ei sitä hyväksynyt. Kivut loppu siihen kun terkka nykäs mokoman pois.

Yhteistyössä