Sopiva ikäero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missLuupää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu lapsista ja vanhemmista. Meidän pojilla on 4 v ikäeroa ja musta se on liikaa. Esikoinen on niin seurallinen et kaipasi ja kaipaa edelleen kaveria leikkeihinsä. Jos mies suostuu, niin haluaisin kolmannen niin, et sen ja kakkosen väliin tulis n. 2½ vuotta.

Meillä on 1v 6kk ja se ollut meille hyvä. Tottakai raskasta oli alussa kun edellistäkin univelkaa oli kiitettävästi pohjalla mutta hyvin meni. Nyt muksuista on paljon seuraa toisilleen ja ovat hyvä tiimi :)

Meillä tämä tasan kahden vuoden ikäero on osoittautunut täydelliseksi.
Esikoinen oli vielä tarpeeksi pieni kun kuopus syntyi (ei juuri muista aikaa ennen pikkuveljeä ) mutta silti tarpeeksi iso: puki itse, kävi itsenäisesti vessassa (ekat 2 kk tosin vaipatin molempia), söi itse, oli muutenkin omatoiminen. Ei osannut olla mustasukkainen vauvasta. Ei ollut vielä siinä iässä että harrastuksiin ja kerhoihin meno olisi ollut ajankohtaista, eli ei täytynyt alkaa kuskaamaan häntä mihinkään vauva kainalossa. Ja lapsista on toisilleen tosi paljon seuraa kun ikäero ei ole tuon suurempi.

mä olisin halunnu lapset n 2 vuoden ikäerolla, uuden yritys alotettiin kun poika oli 1½ vuotta, mutta toinen vauva anto odottaa itseään 1½ vuotta ennenkuin raskaus alkoi, ei sit saatu ihan pientä ikäeroa

ikäeroa 1v2kk ja ihan tyytyväinen olen tuohon pieneen ikäeroon. Leikkivät hyvin yhdessä ja on toisilleen seuraa ja muutenkin ovat läheisiä. Niin ja mitään suurempaa mustasukkaisuuttakaan ei esiintynyt kun vauva syntyi.

2-4 vuotta.
En ite haluaisi uutta kovin toisen perään; täytyy saada nauttia kunnolla siitä ekasta ja antaa hälle huomiota.
Sillä kun toinen tulee niin jää eka väkisinkin alussa paitsioon.

Yhteistyössä