Sopivatko teillä eskarilaiset itse keskenään kaverien kanssa kyläilyistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen kun siellä sanottiin monessakin viestissä että eskarilaisella pitää olla kännykkä kun muuten ei pysty kaverien kanssa kyläilyistä ym. sopimaan.

Meillä ei ainakaan ole eskarilaisella kännykkää ja hyvin on vahempien kesken saatu kyläilyt, synttärit ym. sovittua, ei meidän lapset eskarilaisina ole edes saaneet vanhemmilta kysymättä sopia kenenkään meille tulosta tai kylään menosta. Kyllä meidän eskarissa tuo ihan yleisesti tuntuu olevan käytäntönä että vanhemmat sopivat tuonikäisten kyläilyt eikä tapana edes ole kovin usein vielä lasten eskari-ikäisinä kavereilla kyläillä.

Ovatko nämä siis ihan outoja käytäntöjä ja onko yleisempää että eskarilaisilla on kännykät ja sopivat itse kaverien kanssa kyläilyt?? Ja kyläilevätkö teidän eskariliaset jo kuinka paljon kavereilla?

Ette oo, ei meilläkään ollut noin.
Nyt muksut on 1. , 4. ja 6. luokalla kaksi jälkimmäistä hoitaa itse (tosin kysyvät kyllä meiltä luvan) ekaluokkalainen harjoittelee (tosin muutama hyvä kaveri on myös ns perhetuttuja joten sovitaan noita leikkimisiä myös muuten )

Mun lasteni eskariajoista on niin kauan, ettei kenenkään lapsilla ollut vielä silloin kännyköitä. Ja kyläilyistäkin piti kyllä sopia ensin mun kanssani, koska eihän lapsi joka aamu eskariin mennessään voinut tietää, mitä menoja meillä mahdollisesti on illaksi.

Eipä meillä ainakaan eskarilainen edes muista aina jos on jotain menoa illalla. Sitten on esim. pienempien sisarusten jumppaan kuskaamista ym., eikä eskarilaista voi vielä jättää kotiin kaverin kanssa siksi aikaa.

Muutenkin aika vähän vielä kyläilevät keskenään, sillä meiltäkin on sen verran matkaa lähimmälle eskarikaverille (1,5 km), että en päästä lasta yksin sitä kulkemaan. Eikä sitä matkaa oikein ex tempore kuljeta ja käydä hakemassa kaveria leikkimään.

Meillä ei eskarilaisella vielä ollut kännykkää, sai sen vasta mennessään ekalle luokalle. Ja ei siis siksi, että saisi sopia treffejä kavereiden kanssa, vaan turvaksi. (Eskarilaisena meni koulusta hoitoon, nyt tulee koulutaksilla kotiin, jossa odottavat vain kissa ja koira. Eli pakko olla puhelin, että saa pidettyä yhteyttä meihin. Yksin ehtii olla kotona 1-2 tuntia/iltapäivä, ellei joku koulukaveri sitten tule mukana läksyjen tekoon.)

No meillä kyllä tytöt (siis oma ja sen kaverit) sopivat vaikka mitä, mutta ei niillä kännyköitä ole ja ne siis sopivat päiväkodissa näitä juttuja, mutta ei ne mitenkään pitäviä sopimuksia ole :) Eli jos jotain oikeasti sovitaan, niin vanhemmat sopii. Joka päivähän meille joku olisi tulossa ja viikonloppuisin yökylään...Tästä pihapiiristäkään kenellekään saa mennä eikä meille tulla ellei ole molemmilta vanhemmilta lupa.

Yhteistyössä