Hae Anna.fi-sivustolta

"Sopuli"tuotteet kevät-kesä 2012?

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä joita kaikki ostaa?, 30.03.2012.

1. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    No niin juuri. Rätit on rättejä. Minä ostan, mitä kaupasta löytyy. Muotia tai ei, eipä paljoa kiinnosta.

Surettaa, kun nuoret tytöt laittavat rahansa tällaiseen krääsään. Jos on ylimääräistä rahaa, kannattaisi sijoittaa asuntoon, ostaa vaikka kiva auto tai osakkeita tms.
    Joku muodista mennyt Vuittonin veska ei paljon lämmitä enää ensi vuonna, koko ajan pitää saada uutta ja uutta. Ostakaa jotain kestävää! Se olisi ekologistakin.

2. Hermesiä Vierailija

Hah! :-D HELL NO, kun se Hermesi ei saa edes laukkuja niin nopeasti valmistettua kun niitä joutuu jonottamaan vielä tänä päivänäkin puolesta vuodesta puoleentoista vuoteen eli harva laukku on myynnissä suoraan liikkeen hyllystä.

Siinä missä Vuittonin laukku on viidellä tuhannella naisella niin Hermesin on yhdellä, joten ei TODELLAKAAN mikään sopulituote! :-DDDD

3. Kanadakuuse Vierailija

Näin muuten erään tukholmasopuli-ilmiön täällä Helsingissä viime viikolla kun aamulla oli +6 astetta ja iltapäivällä +9 ja kun lämmintä oli jo ollut pari päivää aiemmin. Keskustassa kuudella hlöllä oli paksu Canada Goose-takki päällä (se alkuperäinen takkimalli joka ihanteellinen päällä n. -25 asteessa), eli mahtoi olla hiki :D No kannattaahan sitä hikoilla kunhan saa esitellä merkkiä muille, muutenhan se takki menee hukkaan kun täälläkään päin ei montaa pakkasastetta ole tänä talvena ollut. Olivat selvästi stadilaisia, eli eivät täällä muualta käymässä.

Tukholmassahan Madden fanittajan näköiset tytöt käytti niitä Canada Goosen toppaliivejä +15 asteen lämmössä keväällä, kaikilla tottakai vaaleansiniset kun Maddellakin on :D Samoin pojilla oli niitä takkeja, pitivät sentään niitä auki.

4. Vertaistuki? Vierailija

Ihmettelen samaa mutta jokin vertaistukihomma tai hyväksynnän tarve koko jutun taustalla kai piilee?

Merkkilaukkuja on vaikka kuinka paljon ja niitä merkkejä saa ihan hyvin jo Suomesta, tai ainakin tilaamalla (paitsi jotain high-end Hermesiä jotka räätälöidään asiakastilausten mukaan) mutta silti jokaisella blogia pitävällä on ne samat laukut: Vuittonin monogramminen (joillakin jopa ruudullinen jotka monikäyttöisempiä ja tyylikkäämpiä nykypäivään eli jotain edistystä sentään) ja Chanelin ketjuhihnainen classic-flap (johon ei oikeasti mahdu mitään kun kaikki ne sisätaskut ja läpät vievät koko tilan joten käytännöllisyydestä tuskin kyse).

Sitten kaikki kutsuvat niitä klassikoiksi ja ostavat siksi, vaikka tuo klassisuus on pelkkä tekosyy sille että pitää saada samaa kuin muut. Klassikoita tulee silti koko ajan lisää.
    Kaikki haluavat niitä koska muut ovat jo "sisäänajaneet" ne kuvissa, heidän silmänsä tottuneet niihin ja tuntevat niiden avulla jotain yhteenkuuluvuutta porukkaan. Tai vaihtoehtoisesti ostavat saman koska kokevat että toisen ostos on heiltä pois eli silkkaa kateuttaan? Tätäkin olen kuullut.

Eli joku epäsopulinen Marc Jacobsin, Diorin tai Balenciagan laukun omistaja erottuu Suomessa katukuvassa ja netissä huimasti edukseen ;)

Muistaakseni täällä luokiteltiin sopulituotteiksi myös nämä sistustuksessa nähdyt jutut joita oli tai on joka blogissa:
    - Kartellin läpinäkyvä pöytälamppu
    - Provencen Marseillesaippuapullo
    - Iittalan Essence-viinilasit
    - Missonin sohvatyyny
    Ei ihme että moni luuli edelleen lukevansa samaa blogia vaikka sivut vaihtuivat ;)

5. Lopettakaa! Vierailija

Mikä sinua oikein vaivaa? Oletko 12-vuotias pissis?

6. Lopettakaa! Vierailija

Siinä pikkukylässä jossa asuin, ei ollut muita vaateliikkeitä kuin Seppälä, Lindex ja Vero Moda joten capreja ei todellakaan saanut mistään.

Joo, ehkä niitä on ollut myynnissä jossain St. Tropezissa mutta valtavirtamuotia niistä tuli vasta 90-luvun lopulla. Ja valtavirtamuodilla tarkoitan, että niitä saatavilla eri väreissä, eri materiaaleina, useissa kaupoissa.

7. Hmmm Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä keski-ikäisenä tätinä muistan kyllä ostaneeni caprit kasarilla, enkä mistään ST. Tropezista. Olisko ollut Ruotsista tai Jyväskylästä?

8. xx Vierailija

Suuri Käsityökerho -lehdessä taisi olla silloin myös caprihousujen kaavoja.

9. Se on tuo yksi ja sama joka googlettelee keskustelupalstoja ja "Vuitton":a koko ajan, ja käy häiriköimässä ja puhuu asioiden vierestä. Sama joka peräänkuulutti actionia tuolla Sensuelleissa kun kirjoitti sinne viestin jossa valitti ettei täällä ei tapahdu mitään jännää kun kaikki vaan kertoo tuotekokemuksia, eli kaipasi ilmeisesti riitaa, haukkumista ja muuta jännää elämäänsä.

10. housumuotia Vierailija

neonväriset, pastelliset ja kirkasväriset puuvillahousut/farkut näyttävät olevan in, mielestäni olen vasta nähnyt noita kirkkaita punaisia ja vihreitä muutamissa blogeissa. Itse haluaisin neon-oranssit :D

11. Ups... Vierailija

Heh, pikkukylän oma fashionista...

12. Mauttomuuksiakin on Vierailija

Minusta lyhennettyjä housuja on ollut monenmoista viime vuosina: capreja, highwatereita, pyöräilyshortseja, clamdiggersejä, army/safarishortseja, polvimittaisia pussihousuja.
    Joka vaatevalmistajalla on ainakin 2-3 em. housuista saatavilla joka ikinen kesä/kevätkausi.

Ainoat lyhyet housut joita en käsitä, ovat lyhyempiäkin lyhyemmät persposket paljastavat farkkushortsit. Kamalan näköistä kun blogeissa esiinnytään sellaiset jalassa, sitten vielä joku paljastava tissitoppi päällä ja olalla Chanelin tikattu classic-laukku, voiko lookki enää olla enemmän white trash ja mahdollisesti aito laukkukin näyttää siinä yhdistelmässä kahdenkympin piraattikopiolta.

13. toinen capristi Vierailija

Minulla oli myös caprit vuonna 1981. Yhdessä vanhassa valokuvassa sinivalkoraidallisen sailor-paidan kanssa. Samat asiat tulevat aina uudelleen pinnalle, joten aikaisempien viestien kisa siitä, kenellä on jotain ollut ensimmäisenä ja mitä kukin on itse keksinyt, on aivan turhaa.

14. Bella Vierailija

Sinulla esiintyy tuossa aikamoinen ristiriita, suurin osa kun nyt varmasti ostaa näitä kalliimpia laukkuja siksi, että ne ovat laadukkaita, kestäviä ja klassisia, jolloin juuri ei tule sitä ongelmaa, että koko ajan pitäisi ostaa lisää uutta ja halpaa, saati että menisivät pois muodista. Olen huomannut, että kun on alkanut vähitellen laukuissa panostaa määrän sijasta laatuun, ei enää edes kiinnosta vilkaista niitä parin kympin veskoja, sillä ostaessa kalliimman ja laadukkaamman laukun, tulee usein mallia harkittua tarkemmin, jolloin hutiostoksia ei synny ja laukkua tulee oikeasti käytettyä jatkuvasti. Ja en todellakaan ostele luksuslaukkuja holtittomasti, vaan mukavasti olen sijoittanut esimerkiksi asuntoon ja matkusteluun tässä samalla :)

15. Vuittonia rahvaille Vierailija

En sanoisi Vuittonia miksikään kalliiksi laukkumerkiksi, ja jos vertaa esimerkiksi Chloeen, Celineen, Bottega Venetaan, Marc Jacobsiin, Chaneliin ja Hermesiin. Minusta ne ovat ylellistä nahkaa olevia ylellisempiä merkkejä. Jopa Mulberry on laadukkaampi ja parempi merkki kuin Vuittoni. Matkakassit ottaisin mieluummin Goyardia kuin Vuittonia.

16. Bella Vierailija

Juu en nyt minäkään pidä Vuittonia minään huippukalliina, mutta nyt jos verrataan esimerkiksi H&M/Zara/tms. hintaluokan halpislaukkuihin, niin ovat Vuittonit mielestäni asteen tasokkaampia. Hyviä ja kestäviä arjessa, joita voi surutta käyttää tilanteessa kuin tilanteessa. Pidän myös siitä, että käyttämäni Vuittonin canvaslaukut ovat kevyitä ja simppelin mallisia, Mulberryt kun ovat tyyliini liian jykeviä, mutta kukin tyylillään, eikö? :)

17. annelie Vierailija

Voi hyvä tavaton sentään tällaista kyräilyä ja kommentointia.. Itse en tiedä, miltä nuo takit näyttävät, mutta ihan myönteisenä pidän kyllä sitä, että pukeudutaan lämpimästi. Yleensähän sitä nuoret ainakin palelevat pakkasilla ilman käsineitä, huppareissaan ja kesälenkkareissaan-
    Ja kyllä täällä pakkasta on kunnolla ollut tänä talvena, viimeksi tänä aamua oli vielä pari astetta, vaikka ollaan jo pääsiäisessä.

18. Bella Vierailija

Juu ennemmin noin kuin ohuen (teko)nahkatakin kanssa pakkasilla. Itse olen ainakin sen verran vilukissa, että vaihdan eskimotoppiksen villakangastakkiin vasta plussakelien puolella ja sitä sitten käytänkin jonnekin vappuun asti :)

19. Goose-poserit Vierailija

No just! Itse olet sitten ensimmäisenä haukkumassa kirjoittajia vaikka et edes näistä takeista tiedä mitään, minkä myösitkin jo tuossa!

Jos tietäisit jotain paremmista vaatemerkeistä niin tietäisit nimenomaan sen että nämä ovat niitä takkeja jotka suunniteltu alunperin arktisiin olosuhteisiin eli Pohjoisnavan tutkimusmatkoihin.

Kuvassa juuri tämä kyseinen merkkitakki niissä oloissa johon se on tehty

http://i.thestar.com/images/95/de/461e3e8646c185e049237aef6e80.jpeg

Kellään ei voi oikeasti olla noin kylmä Suomessa, jos plussakelit :-DDDDDD Tottakai merkkiä täytyy esitellä kun kyseessä kuitenkin melkein tonnin takki.

20. annelie Vierailija

En minä mielestäni "haukkunut kirjoittajia" vaan kyseenalaistin nimenomaan toisten ihmisen kyräilyn ja juoruamisen. Tuo oli nimittäin aika vastenmielinen kirjoitus.

Mikään takki ei ole Suomen talvessa liian lämmin, mielestäni. Ja jos joku pitää tuota ko. takkia muulloin kuin pahimilla pakkasilla, niin onko se sitten poseeraamista? Mitä niin kauhean halveksittavaa siinäkin on olevinaan.
    Se oli niinkuin se pointti tuossa, ja olen kyllä tietoinen, että tuo on tunnettu merkki, mutta en omista enkä ole kokeillut kyseistä takkia..

Ihan vain sivistyneempää tapaa keskustella tässä kaipaan. Mutta tuo ilkeämielinen närkästys on niin kovin herkässä Suomessa, jos joku jollain tavalla uskaltaa erottautua.

21. Mahtaa Kanadakuussi haista pahalle hielle kun sen ottaa taas esiin ensi talvena :-D

22. Sivusta.seuraaja. Vierailija

Mitä vastenmielistä siinä jos joku kuvailee näkemiään tilanteita Suomessa ja Ruotsissa?? Kerro ihmeessä mitä todellisen mielipahan aiheuttajaa siinä oli?

Vai olitko sittenkin yksi niistä jotka kulki kyseinen takki päällä lämpimällä kelillä jotta koko Helsinki näkisi merkin ja nyt ärsyttää kun joku arvostelee sitä? Ihan yhtä typerää on laittaa joku turkis +10 lämpimällä, vaikka sen ymmärtäisin paremmin koska turkis on itsessään hengittävää luonnonmateriaalia.

23. Taisi osua johonkin, joo ;-D

24. mie täältä Vierailija

Terveisiä täältä Lapista: mielestäni Helsingissä puhaltaa aina niin jäätävä merituuli, että siellä jos missä sopii pukeutuakin Kanadalaiseen Hanheen ;)

Höpsöt. Ehkä joku tykkää siitä takista?

25. annelie Vierailija

Se on ihan sama, mikä vaate on kyseessä, oli sitten takki tai laukku, kengät tai huivi. Se ei ole se pointti tuossa.
    Miten tuosta voi joku ärsyyntyä, sitä minä en ymmärrä. Ehkä kannattaisi matkustella ja nähdä vähän maailmaa, niin joku kanadalainen talvitakki Suomen kevättalvessa ei kiinnittäisi kovinkaan paljon huomiota.

Lapsellista on tämä keskustelu.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari