Hae Anna.fi-sivustolta

sora

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä olisimpa lapseton, 06.04.2011.

1. olisimpa lapseton Vierailija

Olisi ihanaa jos en voisi saada lapsia. Multa aina kyseltiin että koskas alan seurustelemaan ja miestä etsimään, että perhettä pitäis hankkia. Ois ollut niin ihanaa sanoa vain, että turhaan etsin miestä kun en voi tulla raskaaksi. Se oisi ollut kuin taivas. Ihmiset menee hiljaseksi ja jättää asiat rauhaan. Kukaan ei enää kysele lasten hankinnasta ja sano että mulle pitäis tulla perhe. Voisin käydä vaik itkemään ja sanoa et oon niin yrittän et kukaan ei ymmärrä. Kaik ois hiljaa ja mies ei jättäis mua sen takia etten voi saada lapsia. Oisin turvassa ja rauhassa. Kukaan ei kysy seurustelusta tai lapsista tai naimisiinmenosta, koska se olisi turhaa jos ei voi saada lasta. Miksi viedä vihille nainen joka ei voi saada lasta. Miksi harrastaa seksiä naisen kanssa joka ei voi saada lasta. Jos nainen ei voi saada lasta niin ei sille jää kun opiskelu ja ura. Se asuu tietysti yksin tai seurustelee hetken tarpeettomasti eikä se ole lainkaan mielenkiintosta kenestäkään. Vaihtaisin niin paikkaa teidän kanssa.

Mutta olen kykenevä jäämään raskaaksi joten mä olen korvista naulattu seinään ja kaikki näkee asiakseen tonkia mun alapäätä kuin omia taskujaan. Henkisesti ainakin jollei fyysisesti kehtaa kouria. Mieshän on vain siittäjä ja isäehdokas ja anoppi on vain mummo joka odottaa lastenlasta.
    Pakko se on sitten tehdä tai jää yksin ja vihatuksi. Mustalle listalle heti jos ei lasta halua. Puhutteluja puhutteluiden perään kuin tottelemattomalle lapselle.

2. kateellinen Vierailija

Miksei sellaiselle joka ei halua hankkia lasta ei sanota vaikka, että.
    -Ehkei sinun kuulukkaan saada.
    -Luonto säätelee ihmisten luäärää joten vauvakuumetta ei tule kaikille.
    -Ei se lapsi onnea tuo vaan oma onnesi on ihan sinusta itsestäkiinni.
    -Ihmisten täyjokaisen omistautua niille asioille joita pitää tärkeänä eikä niille jotka ovat tärkeitä muiden mielestä.

Ei velalle koskaan noin puhuta. Noitakentteja saa vain lapsettomat jotka on lapsettomia vasten tahtoaan.

3. Kohtalonsa kullakin Vierailija

Kuule ap, suotta olet kateellinen. Ei kukaan jätä lapsettomuudesta kärsivää rauhaan, vaikka kuinka itkisi. Ehei, joka kerran tavatessa kerrotaan ne ihmetarinat siitäkin siskon kummin kaimasta joka kymmenen vuoden lapsettomuuden jälkeen lähti lomalle ja vhämpämpoom tulikin kolmoset. Ja että syy lapsettomuuteen on siinä kun ajattelee asiaa tai stressaa. Kenellekään ei tule mieleen että voisi olla jotain fyysistä estettä, ehei, pääkopallahan ne lapset tehdään. Ja sitten kun olet saanut kuulla nämä "lohdutukset", sen jälkeen siirrytään 'mutta ainahan te voitte adoptoida', sen enempää tietämättä mitä siihenkin prosessiin vaaditaan. Niinhän niitä äidittomiä lapsia sieltä ja tuolta vaan haetaan kun huvittaa. Varmaan vielä selänkin takana säälitään, ja säälitään sitä poloista mies-siittäjää ilman jälkeläisiä ja surkeaa mummoa ilman lapsenlapsia.

4. oujee Vierailija

Ja kyllä mun alapäätä on ainakin tongittu huomattavasti enemmän hoitojen yhteydessä kuin raskauden yhteydessä... Tietty jos on vela, niin eihän siinä sitten mitään hoitoja tulekaan.

Voihan sille sun vauvalle sattua jotaín vielä, toivotaanko sitä?

5. NieW Vierailija

Ap, olet varmaankin aika nuori. Tuletko ehkä jonkin uskonnollisen yhteisön piiristä tai toisesta kulttuurista? Kenenkään ei ole pakko tehdä lasta jos ei halua. Parisuhde jossa asiasta ei päästä yksimielisyyteen loppuu aikanaan (sen voi halutessaan jättää taakseen vaikka heti), ja jos sattuu jonkun mustalle listalle pääsemään, niin entä sitten? Sellaiset ihmiset kannattaa heivata elämästään ja hankkia parempaa seuraa, ja ehkä tosiaan hankkia vaikkapa opiskelupaikka mahdollisesti jopa toisesta kaupungista.

Mutta onhan se raivostuttavaa, jos mies/sukulaiset painostavat. Heitä ei kuitenkaan ole pakko kuunnella. ;)

6. sora Vierailija

Siis ei se, että tutkitaan lääkärissä. Se on ihan rentouttavaa jollei sitten hoito tai tutkimus satu.
    Mua lähinnä ihmetyttää et ihmiset joita tapaa ja jotka on ihan kivoja niin alkaa kauheesti mainostamaan lastenhankintaa mikä on jokaisen oma asia eikä ketään sais painostaa.

7. sora Vierailija

On se aika pakko kuunnella kun ei voi elää yksinkään tässä maailmassa ja kun parisuhdekkin on. Ei ole uskonnollista taustaa tai muuta, mutta kun kolmekymppiä on tulossa täyteen niin ihmisille ympärillä alkaa tulla kauhea vastuuntunto siitä, että ne jättää mut jotenkin heitteille jos ne ei muistuta mulle kokoajan, että nyt ois mun elämän tilaisuus. Nenän edessä heitellään kommentteja biologisesta kellosta joka tikittää ja muutenkin ahdistaa kun ei ole vaan oma elämä kyseessä vaan kumppanin myös. Tietysti anoppikin on luonnollisesti huolissaan kullannuppunsa elämästä. Ois helpompi vastata että yritetään parhaamme mutta ei stressata siitä. Eiköhän se tule kun lopetetaan miettimästä koko asiaa niin silloin ehkä tärppää. Ois helpompi vaan nyökytellä että joo totta. Olet oikeassa.

Mulle luonnistuu kamalasti myötäileminen ja nyökkäileminen ja ois helppoa vaan sanoa, että joo katotaan jos tulis ja oishan se kivaa olla äiti ja jos oisin varma etten jää raskaaksi niin voisihan sitä sanoa et ei oo rahaa hedelmöityshoitoihin ja pyytää rahat siihen muilta. Voishan hoidoissakin käydä. Pianhan ne sieltä sanoo, että ei auta ja jonot on pitkät ja se joka ei ole saadakseen niin ei sitten vaan ole. Sittenhän voisin sanoa, että yritin kaikkeni mutta lääkärit sano ei niin mulla ois mustaa valkosella niin että muut vois vaan voivotella ja toivoa mulle parasta. Ei ainakaan tarvis pelätä että pari jättää tai että kukaan on mulle vihanen tai pettynyt tai sanoo että teen kamalan virheen kun en hanki lasta.

8. NieW Vierailija

No mutta ap, oletko keskustellut asiasta perinpohjaisesti kumppanisi kanssa? Onko hän oikeasti tietoinen, että lapsiasia on sinulle niin vastenmielinen? Olen itsekin suurinpiirtein samanikäinen kuin sinä, ja muutama suhde on minullakin takana, jossa tämä asia nousi kynnyskysymykseksi, mutta onneksi ovat kaikki päättyneet, siitä syystä tai vain osittain siitä johtuen (joko minun aloittestani tai heidän). Kaikkia ei voi aina miellyttää.

9. sora Vierailija

Olen tietenkin ja pari teki selväksi, että tahtoo lapsen. Ongelma on vaan niin, että se mun kumppani on mulle ihan mielettömän rakas ja muuten todella ihana ja huolehtiva ja mä en kestäisi jos mun ainoa perheeni jättäisi mut. Se on mulle rakkaampi kuin kukaan koskaan on ollut ja pitelee mua kuin silkkihansikkain. Hän ei edes jättänyt samantien vaan odottaa mun mieleni muuttuvan jossain vaiheessa.

Pahinta on, että kun kysyin, että jättäisikö hän minut jos EN PYSTYISI saamaan lasta niin hän sanoi, että sitten asia oisi eri. Hän oisi kanssani jos en pystyisi saamaan lasta.
    Tulen jätetyksi lähinnä koska kohtuni toimii.

Siitä tulee valtavat syyllisyyden tunteet kun ei vaan itse halua ja sitten miettii, että pitäisikö sittenkin vaan hankkia se yksi. En tuntisi mitään syyllisyyttä jos en pystyisi lasta saamaan.

10. habibati Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    AP: Ihan kiinnostuksesta kysyn, et mistäs tiedät et kohtus toimii ja et voit saada lapsia jos sulla ei niitä ole etkä ole edes halunnut yrittää tulla raskaaksi? Jos lääkäri sanoo et sulla on kaikki ok tutkimusten mukaan, niin se ei kyl tarkota yhtään mitään.

Ja miks ihmeessa stressata mita muut sanoo tai ajattelee? Jos joku kysyy, niin voit sanoa et en halua lapsia ja se miksi en niita halua on oma asiani. Jos olet itse varma päätöksestäsi niin se päättäväisyys kyllä näkyy päällekin päin ja kyselyt loppuu siihen.

Jos miehesi haluaa lasta ja sä et, päästä se menemään, ei ketään voi pitää itsellään. On epäitsekästä toivoa rakkaalleen onnea ja jos lapsi on miehellesi tärkeä ja sinä et halua lapsia on tilanne mahdoton. Liian moni tekee lapsia koska biologisesti voi ja koska joku muu haluaa ja se on musta surullista. Jos et halua lasta niin pidä päätöksesi ja jatka elämää lapsettomana.

11. Sora Vierailija

En mä sitä väkisin pidä enkä ole mitään lupaillut, mutta se oisi vaan kauheaa pakata laukku ja sanoa omalle kullalleen että hyvästi. Mä jätän sut. En pysty siihen. Se murtuisi jos sanoisin niin. Mulla ei ole voimaa siihen. Odotan että se hylkää mut mun omaan yksinäiseen pohjattoman surulliseen tyhjyyteeni ja sitten mä voin rauhassa sulkeutua johonkin pieneen yksiöön odottamaan lopullista kuolemaa. Mikä vain vaihtoehto on parempi. En tiedä jaksaisinko hengissä ilman, että mulla ois mun kulta kainalossa.
    Toisaalta jos teen lapsen niin se on rankkaa mutta kyllä kai mä sitä opin rakastamaan ja sit mul ois kaks kultaa kainalossa. Ei kellään ole niin hyvää miestä kuin mulla nyt. Ei tää mies jätä eikä oo arvaamaton. Se tuli mulle kuin lahja taivaasta ja on mun enkelini. Ei kukaan mun tilanteessa edes ajattelis sitä vaihtoehtoa et vois vaan lähtee menemään.

12. sora Vierailija

Suurimmalla osasta naisia kyllä kohtu toimii aika varmasti. Harvaan jää tapaukset ettei lasta saa En usko olevani yksi harvasta.

13. Noh.. Vierailija

Itse asiassa lapsettomuudesta taitaa kärsiä piakkoin jo 20% hedelmällisessä iässä olevista naisista. Monia voidaan auttaa, joko kevyin hormoniavustuksin tai sitten isommilla hoidoilla. Ja vain pieni osa jää tahattomasti lapsettomiksi. Silti et todellakaan voi tietää, että juuri sinä olet hedelmällinen ja kaikki sujuisi niin kuin toivot.

Minun silmiini kirjoituksesi tuntuvat omituisilta. Jos et halua lasta, älä ryhdy siihen touhuun vain toista miellyttääksesi ja parisuhteen ylläpitämiseksi. Lapsi pitää oikeasti haluta eikä tehdä vain koska niin on tapana tai joku muu haluaa.

14. sora Vierailija

Tätä miestä ei ole varaa menettää. Kuolen ennemmin. Ihan mitä muuta vain ennemmin. Jopa lapsi vaikken niistä pidäkkään. Onhan noita sosiaaliviranomaisia jotka voivat auttaa ja lähettää kotiapua tarvittaessa. Kunhan se lapsen hengissä pitää. Kuinka vaikeaa se nyt voi olla ja parhaassa tapauksessahan en pystyisi saamaan. Mieshän voi se sitten kasvattaa. Kun se on pieni niin se voi viettää aikaansa leikkikehässä jonne voin sen nostaa aina kun haluan omaa rauhaa. Se saa luvan leikkiä leluilla hiljaa ettei ole tiellä.

15. Noh.. Vierailija

Nyt todellakin toivon, että ap:n kirjoitus on provoa. Jos ei, olen kyllä syvästi huolissani hänen henkisestä tasapainostaan - tai lähinnä sen puutteesta. Sekä ajatusmaailman mallista. Huh huh.

16. sora Vierailija

On suostuttava tekemään lapsi jos aikoo pitää rakkaansa. Se lyö epätasapainoseksi kun ajattelee.
    Jollei tee lasta on sydänsärkyneenä ja yksin koko elämänsä kun kumppani lähtee ja jättää. Ei paljon ole valoa edessä. Käyn psygologilla asin vuoksi eikä hänkään voi auttaa kuin vain lohduttamalla että toivottavasti alan myöhemmin haluta lasta niin kaikki järjestyisi. Missä on vauvakuumeeni?

17. voi huh! Vierailija

ymmärrän ap:n pointin mutta näitä vikoja viestejä lukiessa toivon myös TO-DEL-LA että on provo tai sitten että ap ei lasta saa ja mies ymmärtää vaihtaa hänet johonkin järjelliseen naiseen!
    Enkä tarkoita sitä, että lapsia haluamaton olisi järjetön, mutta nämä soran viestit - voi hyvää päivää!
    mene hoitoon!! ei lapsettomuus vaan kallonkutistajalle!

18. Noh.. Vierailija

Minä suosittelen myös vakavasti hakemaan apua mielenterveyden ammattilaisilta. Jos nykyisestä psykologista ei tunnu olevan apuja, niin kannattaa vaihtaa toiseen. Ennen kuin saat pääsi ja mielesi kuntoon ei kannata tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen.

19. sora Vierailija

Ootte oikeessa. Tässä täytyy saada mielensä sen verran kuntoon että pystyy jatkamaan elämäänsä yksin enkä kyllä enää mene parisuhteisiin tai tapaa ketään enää koskaan jollei sitten työnpuolesta tai muuta pakollista. Hluan elää rauhassa tai sitten en ollenkaan. Olen herkkä ihminen ja tarvitsen hellyyttä ja myötätuntoa. Elämän pitäisi minulle olla kaunista ja tasaista eikä mitään järkytyksiä tai päälletulemisia henkisesti kuin fyysisestikkään saatikka seksuaalisesti. Tarvitsen turvapaikan tältä julmalta maailmalta ja jospa koti oisi semmoinen niin voisin ehkä jaksaa elää tämän elämän loppuun ja olla suht tyytyväinen tai edes hiukan ihan pikkuisen iloinen.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri