sori tää ei tavallaa kuulu asiaa (varmaan..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maitsu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maitsu83

Jäsen
19.06.2006
299
0
16
mut aattelin kysellä täältä..raivostuttaako muita omat isosiskot??mua kyl TODELLAKI! viikoloppuna oltii juhlissa,mun siskon kotona..eli mul on kaks isosiskoa.lähti oikeesti järki vanhemman kans,ku ei poika ollu nukkunu päikkäreitä,ni hän sit otti poikaa käjestä ja sano et nyt kuule mennää nukkumaan!mä leikin vauvan kaa lattialla,ni kohta alko HIRVEE huuto :'( mä vaa et mitä helvet...menin TOSI vihasena ja huusin et meidän poikaa ei noin huuateta ku mekään ei tehä niin,pokkana KEHTAS sanoo et joo noin mä aina teen ku ei nuku!ihan ku ois sen oma lapsi..vois aatella omalle kohallesa,jos mä tekisin sen lapselle niin(hänellä ei oo lapsia,mut silti,vois vähä miettii :whistle: ) (siis ku on hoidossa sil) kyllä pikkase pinna palo sen kaa,oli hirvee riita sen jälkee ja samantien kyl lähettii kotiin.oonko ainoo joka on tota mieltä?? :attn: ei toisen lasta saa huuattaa ainakaa minusta,ois eri asia jos ois pullovierotus meneillään.SORI TÄÄ VALITUS! :ashamed:

Nämä ovat aina kinkkisiä nämä kasvatusasiat. Mulla on myös omakohtaista kokemusta sisarusparven eriävistä näkemyksistä kasvatuksessa. Tosin yleensä kyseessä ovat olleet perheen omat lapset.

Ensimmäiseksi mulla tuli mieleen, että pitää muistaa ettei ole yhtä oikeaa tapaa kasvattaa. Tämä on kyllä joskus jopa todella turhauttavaa. Kaikki sinällään ovat "oikeita" tapoja. Ajat muuttavat näkemyksiä, esim pelkoon perustuva kasvatuskin on joskus ollut se ykkönen. Vaikka nyt tuntuu kamalalta.

Sínulla oli tietysti oikeus suuttua, koska kyseessä oli oma lapsesi. Mutta viestistäsi ei selvinnyt, oletteko siskosi kanssa aikaisemmin keskustelleet siitä, miten haluat poikaasi kohdeltavan? Tämä keskustelu kannattaa käydä rauhallisissa merkeissä. Jos siskosi ei senkään jälkeen halua toiveitasi noudattaa, sinulla on sitten mahdollisuus vain olla jättämättä poikaasi siskosi hoitoon. Niin karulta kuin se kuulostaakin..

Ymmärrän hyvin tunteen purkauksesi. Olen itsekin kokemuksien kautta joutunut opettelemaan rauhallisuutta ja ymmärrystä myös minun mielestä "väärille" kasvatustavoille. Yleensä kuitenkin kaikilla "normaaleilla" tavoilla kuitenkin saadaan lapselle ihan hyvä lapsuus. Ei se huudattaminen välttämättä vaurioita lasta (en tiedä miten tapahtui teillä), mutta sulla on todellakin oikeus kieltää se oman lapsesi kohdalta.

Yhteistyössä