Hae Anna.fi-sivustolta

Sormen hermoissa vikaa?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä onnetonmuusikko, 12.01.2008.

1. onnetonmuusikko Vierailija

Tietääköhän kukaan mitään neurologisista ongelmista.? Mulle on pukannut sellaista vaivaa, että sormeni nykii levossa. Se tuntuu tosi inhoittavalta. Kyse ei siis ole edes mistään pienestä nykimisestä, vaan sormi painuu itsekseen toisen sormen päälle. Se liikkuu siis helposti parikin senttiä ilman tahdonalaista toimintaa... Näitä "kohtauksia" tulee pari-kolme tunnissa, eli tosi usein. Mistä ihmeestä tässä voi olla kysymys? Kävin juuri tänään hermoratahierojalla, joka käsitteli myös käteni, jotentuskin ainakaan lihakset ovat jumissa. Auttakaa, viisaammat!

2. hmmmm Vierailija

Entäs jos vika löytyykin selästä? Kaivappa anatomian kirja ja katso sieltä miten sormien hermotus kulkee selkään saakka. Jos siellä on lihakset jumissa ??

3. kirppu_ Vierailija

Minä kanssa ajattelin ensimmäisenä selkää. Eli selkäjumppaa ja venytyksiä. Mulla taas nykii ja kuumottaa varpaita toisesta jalasta ja se johtuu kanssa selästä.
    Tai työskenteletkö koneella, onko kyseessä hiirikäsi?

4. Toiveikas_30 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on samanlaisia kramppeja, että keskisormi vetää itseään sivulle.kramppi kestaa hetken ja laukeaa itsestään ja on herkkä uusiutumaan. Olen käynyt aika monissa tutkimussa ja lääkäreillä ja ms ja parkkinsson ja muut "vakavat" sairaukset ovat suljettu pois. Tämä vaiva on myös aika ilkeä kun töissä käytän tietokonetta ja kirjoittaessa myös jos tulee kramppi niin kirjoittaminen on mahdotonta. Olen todella kiinnostunut kuulemaan jos keksit syytä/hoitoa vaivaasi.

5. kassin kantaja Vierailija

Minä kun kannan painavaa kassia käsivarrella, niin jotkut hermot puristuu kai ja sit peukalo nykii vielä seuraavana päivänäkin.

6. Mietteliäs Vierailija

Sama vika. Etusomi nykinyt jo viisi päivää yötä putkeen.. Onko muillakin myös rytmihäiriöitä?

7. Ärrrr! Vierailija

Kynäkäsi on tottelematon ja hartialla "juoksee hiiri." Todella kiusallista. Mikä avuksi? Botuliini pelottaa.

8. täälläkin Vierailija

Ketju on tosi vanha, mutta silti huhuilen jos joku sattuisi tätä vielä lukemaan... onko kenelläkään selvinnyt mitään mikä autaisi ko. ongelmaan. Mullakin peukalo ja varpaat tekevät tuota liikettä. Neurologin mukaan ei pitäisi olla mitään vakavaa (magneettikuva otettu päästä ja enmg raajoista jne.), mutta silti erittäin häiritsevää.

9. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari