Sormikiharat?!Auttakaa mua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimurantti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimurantti

Aktiivinen jäsen
13.09.2005
2 210
0
36
Niin,elikkäs mun pitäis keksiä jotain tälle mun tukalle kun lähden illalla hippaloimaan.Mulla on puoleen selkään asti ulottuvat hiukset joita ei rullaamalla saa juuri mihinkään kuosiin.Ajattelin sitten tollasia sormikiharoita värkätä(oon kai joskus sata vuotta sitten sellasia värkänny).Oisko teillä mulle jotain vinkkejä miten saisin niistä oikein kestävät,kun mun hiuslaatu on tosi liukas.Tykkäisin sellasesta ihanan muhkeesta kiharapilvestä!!Siis oikeesti,mä oon niin huono tota tukkaani laittamaan!Meikin teossa ei koskaan ollut ongelmia,mutta pitkää tukkaa en vaan osaa laittaa... :ashamed:

mä en kans jotenki oo ikinä oppinu hiuksia laittamaan :/
en tiiä mikä oikeen on ongelma,mulla ois paksut ja monesti pitkätkin hiukset (kasvaa nopeeta) ja paljon olis ideoita,mut sittekun niitä lähtee toteuttamaan niin ei vaan onnistu :headwall: toi paksuus voi kyllä olla yks niistä ongelmista,omatekoset kiharat nimittäin ei ainakaan hyviltä näytä...pitäis ehkä osata "porrastaa" jotenki... :ashamed:

joten siis ei musta apua ollu :D :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja :
Kääri kosteat hiukset sormenpaksuisille, n. 20 cm pitkille foliorullille, anna kuivua ja ihanat kiharat on valmiit!

joo ja laita muotovaahtoa ennenkuin käärit!! tosi kestävät saa kun pitää yön yli ja sit kun purkaa ne kääröt niin laittaa vielä hiuskiinnettä ja haroo pelkästään sormilla,ei saa harjata!! ja kannattaa mahollisimman vähän aina laittaa yhteen kääröön niin saa paremmat.

Kääri kosteat hiukset sormenpaksuisille, n. 20 cm pitkille foliorullille, anna kuivua ja ihanat kiharat on valmiit!

Nyt vähän tyhmän nolona kysyn, et miten mä ne kärin niihin folioihin???
*nolo*
(en siis oo ap, mut kiinnostuin ideasta)

Olen kuullut sellaisen vinkin, että itsepäiset hiukset kannattaa pesun jälkeen kuivata kunnolla. Sitten laitetaan esim muotovaahtoa niin reilusti, että hiukset 'kastuvat' siitä aineesta. Sitten eullataan ja annetaan kuivua. Kestää kuulemma paljon paremmin, kuin 'vesikosteana' tehdyt kiharat.

En ole itse kokeillut tuota vinkkiä, joten...

Niin tai teet mielummin vessanpaperista sellasia pötkylöitä ja "käärit" kosteat hiukset siihen, imee paremmin sitä kosteutta.. musta toimii paremmin. Laita vaikka lakkaa (jotain kevyttä) aina yhteen suortuvaan ja sitten kierrät rullalle niin tekee kiharasta kestävämpää..

Käärin hiusta etusormen ympärille,siis koko hius pätkän ja sitten otan sen pyöreän kasan irti sormesta ja painan pää ihoa vasten hetken,päästän irti ja avot!korkkiruuvi kihara on valmis! =)

Tosin tällä konstilla ei koko tukkaa kiharreta vaan mä teen "pulisonki kiharat" näin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nyt vähän tyhmän nolona kysyn, et miten mä ne kärin niihin folioihin???
*nolo*
(en siis oo ap, mut kiinnostuin ideasta)

foliosta otat palasia ja käärit sellasia puikkoja,sitten alat latvasta kääriin pikkutukkoa lähemmäs päänahkaa ja sitten pyörität ne folion päät yhteen niin se jää paikoilleen,siksi minusta parempi kuin joku paperi jonka joutuu sitten muilla konsteilla laittamaan kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Yasmine:
Käärin hiusta etusormen ympärille,siis koko hius pätkän ja sitten otan sen pyöreän kasan irti sormesta ja painan pää ihoa vasten hetken,päästän irti ja avot!korkkiruuvi kihara on valmis! =)

Tosin tällä konstilla ei koko tukkaa kiharreta vaan mä teen "pulisonki kiharat" näin. :D

No on sulla taipuisa tukka, jos näin helposti jää kiharalle! Mulla ei meinaa pysyä kuin puoli tuntia, vaikka laittaisin kihartimella 'pulisongit'...

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yasmine:

No on sulla taipuisa tukka, jos näin helposti jää kiharalle! Mulla ei meinaa pysyä kuin puoli tuntia, vaikka laittaisin kihartimella 'pulisongit'...

Joo kyllä mulla jää ihan hyvä kihara,sellanen korkkiruuvi. Sitten saatan suihkauttaa lakkaa päälle ja siinä pysyy. =)

rullaatteko ihan loppuun asti?siis ihan tuonne päänahkaan :D :ashamed: ku mulla tulee sillon aina jotenki liian paksu pehko :/ ku ei oo sit nätti ku lähtee kiharat suoraan taaksepäin,ei nätisti laskeudu :kieh: