sorrutteko keikistelykuviin? ja jos niin miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eimukana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eimukana

Vieras
Tuossa facebookkia vähän selailin ja kavereiden kuvia ja osi monella kaverilla on about 10-15 kuvaa eri meikillä ja kampauksella hiukan tuolta yläviistosta otettuna, ja suu pikkasen supussa.. tuli vaan mieleeni, että kun sitten livenä noita ihmisiä näkee tuolla kapungilla yms. niin ne on ihan eri näkösiä.. miksi siis tahalleen halutaan vääristää kasvonsa niin erinäköiseksi? kun tuolta yläviistosta otettu kuvahan hoikistaa kasvoja ja saa näyttämään silmät vähän isommilta.. yms.. en tajua.. mulle ei ehkä ole auennut tää kuvaushomma ollenkaan.

Noup. Mulla on tällä hetkellä profiilikuvana kuva missä nukun "luonnonkauniina" koira kainalossa. Lisäksi pari muuta kuvaa koiran kanssa touhutessa ja yksi peilin kautta otettu naamakuva.

On tutkittu, että epärealistien kuvien ottaminen itsestä ja laittaminen facebookiin lisää ihmisen itsetuntoa. Tietysti toimii paremmin ihmisillä, jotka ovat valmiimpia itsepetokseen :D.

Vähän nuoremmilla kavereilla oon parilla huomannu keikistelykuvan, hiukset ja meikki viimesen päälle (vaikkei niin yleensä panosta muuten itseensä), posket lommolla ja suu supussa. Lopuilla sit ihan peruskuva itsestä, lapsesta, eläimistä jne.
Itsellä on otettu kuva normimeikeillä ja sieltä sivuyläviistosta, koska kuvaa ottaessa halusin, että se näyttää siltä että joku muu on ottanut sen. Suoraan edestä otetussa kuvassa tuppaa käsi näkymään herkästi. Ja silmäni on muutenki isot etten sitä sen takia niin ottanut :D Eikä oo suu supussa tai posket lommolla, perushymy.

No kyllä minullakin on yläviistosta otettu kuva, mutta yritän kyllä ihan hymyillä, enkä siis suipista suutani. En halua, että kaksoisleuka näkyy tai että näytän uneliaalta, siksi yläviistosta otettu kuva on minusta parempi.

Luulen, ettei moni muukaan halua laittaa itsestään julkisesti näkymään epäedustavaa kuvaa.

Yhteistyössä