Soseiden aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tangle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tangle

Vieras
Moi!!

Minkä ikäisenä olette aloittaneet soseitten maistelun??

Meillä poika 2kk ja olen nyt miettinyt et pitäiskö sitä aloittaa maistelee..

Kun meillä on nyt viimeisen viikon ajan poika syönyt melkein tunnin välein.. syö kerralla n.100-150ml. Tulee kyllä syönnistä kylläiseksi ts. lopettaa ihan itse mutta pian itkee jo nälkäänsä.. osittaisimetän, ku ei toi maito oikein riitä pikkusen tarpeisiin. Yöt kyllä nukkuu hyvin, herää kaks kertaa yössä syömään ja päikkärit nukkuu 2-3h yhden kerran päivässä (n.11-15 välillä) iltäpäivällä nukkuu sitten katkonaisesti puolen tunnin-tunnin pätkiä ja heräilee vähän väliä siis syömään..

Nlasta en ole puhunut tästä ""ongelmasta"", siellä sanoivat ennenku kerkesin suutani avata, että soseita ei tarvitse harkita, koska kasvaa kyllä hyvin..

Silti tämmöinen on aika ikävää ja mietin, että auttaisko soseet?

Eikös soseista aloitellessa ole hyvä esim. maissisoseet, mangososeet tms. miedot, vai mitkä ovat eillä uponneet?

Vauvan ehdoillahan tässä mennään, mutta on tää vähän ikävää kun ei kerkeä oikein muuta kun syöttää poikaa..

Kiitos avusta/mielipiteistä/neuvoista!!

Jokainen perhe itse päättää miten toimiin lapsensa kanssa, ei siinä muiden ""neuvoja"" tarvita, äidinvaisto kertoo viimeistään mitä tehdä. Pienillä on n. kuukauden välein kasvupyrähdyksiä, ja voi vielä hyvinkin olla vauvanne syöminen kohta taas tasoittuu, ja varmaan samalla jo tekee uutta unirytmiäkin iltapäiväksi. Itse aloitin (3kk) ensin maissi ja peruna-porkkana vellillä ja siitä kuukauden kuluttua vasta soseet, hieman pehmeämpi lasku pienen massulle :) Soseista ensin porkkana (on vähän makeampi kun peruna ja upposi paremmin) ja sitten perunaa ja maissia, hedelmiä vasta kun nämä kelpasivat ettei suotta totu makeaan. Viljavellit vasta 5kk->.

Tuo rytmi kuulostaa minusta kyllä ihan hyvältä noin pienelle,varsinkin kun yöt menevät jo noin hyvin! Katsoisin itse vielä pari-kolme viikkoa ainakin, josko kyseessä on vaan kasvupyrähdys tai ""tiheän imemisen kausi"". On tuo kaksi kuukautta mielestäni sen verran pieni vielä soseisiin, siinä voi nimittäin tulla takapakkia yöunien kanssa, aloitti missä iässä tahansa.

Kiitos vastauksistanne!!

Niin, tuo tiheän imemisen kausi meillä reilu kaksi viikkoa sitten oli sitten taas tasautu normaaliksi eli söi n.3h tunnin välein. Sehän tässä on ihmetyttänyt kun poika on alusta asti syönyt ""harvakseltaan"" ja nyt on joku tämmöinen kausi..

Ehkä sitä pitää vielä katsoa tilannetta...

Yhteistyössä