Sosiaalinen elämä ja alkoholi

  • Viestiketjun aloittaja Odis
  • Ensimmäinen viesti
Odis
Perjantaina 13.4. tuli 6 vuotta täyteen parisuhteessa. Olemme miespari.

Intohimoinen rakkaussuhde tämä ei ole koskaan ollut. Tapasimme ja tutustuimme ja ihastuimme. Intohimoa ei ole. Olemme asuneet yhdessä vajaat 3 vuotta.

Minun ensimmäinen vakava suhteeni ja näin myös miehelläni, kuitenkin hänellä ollut lyhytaikaisempia suhteita.

Välitän ja huolehdin hänestä. En tiedä rakastanko. Olemme liian tottuneita toisiimme ja arkeemme.

Seksi on minulle tärkeää ja tarvitsen sitä. En sitä saa kuin vonkuen joka kerta. Ei kiinnostusta, kosketusta, välittämisen osoittamista. - Tätä kaikkea kaipaan.

Tänään ”hääpäivänä” kertoi että perjantai-illan kunnisksi oli tavannut miehen ja ihastunut. - Tästä sitten olen vääntänyt vitsiä koko illan.

Ehdottaa josko hän ” koeponnistais” miehen. Ja kolmen kimppaa myöhemmin. - En tykännyt.

Tuli kotiin lauantaiaamuna klo 05:30. Niin kuitenkaan ei voinut luvata varmaa iltaa mun kanssa lauantai-iltana ja lähti uudestaan baareileen ja en halunnut siten lähtee mukaan. Kiinnostsis jorata ym. mutta minä en häntä kiinnosta siinä määrin.

Vaikea sanoa; hamuaisin paremman miehen joka ottaa toiset huomioon, mutta silti en uskalla erota. Mitäköhän pitäis siis tehdä?
 
näin on
Perjantaina 13.4. tuli 6 vuotta täyteen parisuhteessa. Olemme miespari.

Intohimoinen rakkaussuhde tämä ei ole koskaan ollut. Tapasimme ja tutustuimme ja ihastuimme. Intohimoa ei ole. Olemme asuneet yhdessä vajaat 3 vuotta.

Minun ensimmäinen vakava suhteeni ja näin myös miehelläni, kuitenkin hänellä ollut lyhytaikaisempia suhteita.

Välitän ja huolehdin hänestä. En tiedä rakastanko. Olemme liian tottuneita toisiimme ja arkeemme.

Seksi on minulle tärkeää ja tarvitsen sitä. En sitä saa kuin vonkuen joka kerta. Ei kiinnostusta, kosketusta, välittämisen osoittamista. - Tätä kaikkea kaipaan.

Tänään ”hääpäivänä” kertoi että perjantai-illan kunnisksi oli tavannut miehen ja ihastunut. - Tästä sitten olen vääntänyt vitsiä koko illan.

Ehdottaa josko hän ” koeponnistais” miehen. Ja kolmen kimppaa myöhemmin. - En tykännyt.

Tuli kotiin lauantaiaamuna klo 05:30. Niin kuitenkaan ei voinut luvata varmaa iltaa mun kanssa lauantai-iltana ja lähti uudestaan baareileen ja en halunnut siten lähtee mukaan. Kiinnostsis jorata ym. mutta minä en häntä kiinnosta siinä määrin.

Vaikea sanoa; hamuaisin paremman miehen joka ottaa toiset huomioon, mutta silti en uskalla erota. Mitäköhän pitäis siis tehdä?
Mitäkö pitäis tehdä? Tuohon vain sinä osaat vastata. Moni on valmis kestämään mitä tahansa nöyryytyksiä partnerin puolelta, moni hyväksyy pettämiset jne. Kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Eivät nämä parisuhdeasiat mitenkään helppoja ole, harvat onnistuu siten kuin toivoisivat.

Saatamme haluta eri asioita suhteeltamme, emme aina itsekään ymmärrä mitä oikestaan haluamme, halut kun saattavat olla tiedostamattomia. Mitä tietoisempi olet siitä mitä haluat ja millä ehdoilla, sitä helpompaa on saada haluamaansa. Arvostatko itseäsi niin paljon että haluat antaa itsellesi sinua tyydyttävän parisuhteen? Meillä on ideaalikuva siitä, miltä suhteen tulisi näyttää, mutta harvoin suhde vastaa ideaalia. Siinä saa sitten päättää missä asioissa haluaa tehdä kompromissejä.

Jos haluat aikuisen, kestävän parisuhteen, niin pidä huoli siitä, että kasvat emotionaalisesti aikuiseksi, jos et sitä jo ole. Vain tunne-elämän aikuiset osaavat solmia aikuisen kypsiä, järkeviä ja kestäviä parisuhteita, missä osataan ottaa toinenkin huomioon. Valitsemme partenerin, joka on tunne-elämän kypsyydessään itsemme kanssa samalla tasolla. Jos valitsemamme kumppani käyttäytyy kuin kakara, niin kannattaa katsoa myös peiliin.
 
Viimeksi muokattu:
OdisT
Jos valitsemamme kumppani käyttäytyy kuin kakara, niin kannattaa katsoa myös peiliin.
Molemmat olemme 40v ikään jo yltäneitä, mutta viimeinen lauseesi on varmasti totuutta lähempänä. Puolisoni on kakara nimenmukaisesti ja tässä onkin varmasti yksi suurimpia syitä miksi monet asiat hän laskee leikiksi ja vakavista asioista ei voida keskustella kuin aikuiset.

Valitettavasti hänelle omien halujen ja tarpeiden ja tahtojen täyttäminen on usein tärkeämpää kuin osaisi tuottaa myös minulle partnerilleen iloa ja elämän tyydytystä omaehtoisesti ilman jatkuvaa erikseen pyytämistä. Tämä sama kaava toistaa itseään jokaisessa elämän osa-alueessa. —- Kuitenkin arki menee kohtalaisen hyvin ja tällöin omien aitojen tahtojen tiedostaminen on tosi vaikeaa ja yritykset ottaa askelia oikeaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä