Sossu tarjosi lahjapaketteja lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt en tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisaalta, jos joku haluaa ostaa lahjan niin onko se niin kamalaa, jos sen saa sellainen lapsi, joka ehkä olis voinut saada lahjoja muutenkin? Olettaen, että eniten tarvitsevat saa ensin ja muut sitten, jos niitä on "ylimääräisiä"?

Jouluiloa jollekin lapselle, anyways.

Vaikea uskoa että niitä paketteja olis valtakunnallisesti tullut niin paljon että kaikille lapsille olisi voitu jakaa 5 lahjaa. Enkä minäkään niin upporikas ole että ostelisin ihan tavistuloisten naapureiden lapsille lahjoja. Lastensuojelutapaukset eri asia.

Veikkaan että monella se auttamisen halu ja tahto osallistua tuohon kumpuaa siitä ajatuksesta että autetaan heikommassa tilanteessa olevia, ja varsinkin lapsia jotka on itse täysin syyttömiä vanhempiensa rahatilanteeseen.

Jatkossa aion osallistua Pelastusarmeijan joulupatakeräyksen kautta. Tietääpähän ainakin että se apu menee niihin pienituloisiin perheisiin, eikä paketteja jaeta missään perhekerhon joulujuhlassa kun niitä sattui jäämään yli.

Vaikea uskoa että niitä paketteja olis valtakunnallisesti tullut niin paljon että kaikille lapsille olisi voitu jakaa 5 lahjaa.

varsinkin lapsia jotka on itse täysin syyttömiä vanhempiensa rahatilanteeseen.

Jos keräys ei ole valtakunnallinen, eikä ole resursseja alkaa jakaa yhden keräyksen "ylimääräisiä" muiden keräysten "vajauksiin"? Mitä ylimääräisille pitäisi tehdä?

Ja joka tapauksessa, syyttömiä ne lapset tähänkin on.

Jos vaikka jättää osallistumatta, jos pahoittaa mielensä siitä, että omasta mielestä vääränlainen kohde lahjan saa...

Mutta näinhän nää aina menee. Hyvää joulumieltä tarkoitus jakaa, mutta aina siitä joku mielensä pahoittaa.

Kiva tietää. Itse elelen kahden lapsen kanssa yksinhuoltajana 400 euroa alle toimeentulotukiminimin(olen opiskelija=ei asiaa toimeentulotukiluukulle). Ei ole paljon hyvä joulumieli-lahjakortteja eikä joulupuu-paketteja tyrkytetty, vaikka toinen lapsista on erityislapsi ja rampataan kaiken maailman terapioissa ja palaverissa.

Eikä tässä päde se että mitään, ei edes apua kurjaan tilanteeseen saa jos et pyydä. Mitään ei todellakaan saa vaikka pyytäisi useampaan otteeseen, kokemusta on sekä omasta puolestani että vakavasti sairaan ystäväni taholta. Äiti saa rauhassa kärsiä henkisiä tuskia kuolemaan johtavan sairautensa kanssa huostaanoton pelko vielä siihen päälle. Olivat sillä uhkaileet sossussa kun kehtasi mennä pyytämään apua perheelleen. Olen todella pöyristynyt, niin etten meinannut saada henkeä ja läheltä piti etten itse paukannut virastoon sanomaan suoria sanoja.

Kiva tietää. Itse elelen kahden lapsen kanssa yksinhuoltajana 400 euroa alle toimeentulotukiminimin(olen opiskelija=ei asiaa toimeentulotukiluukulle). Ei ole paljon hyvä joulumieli-lahjakortteja eikä joulupuu-paketteja tyrkytetty, vaikka toinen lapsista on erityislapsi ja rampataan kaiken maailman terapioissa ja palaverissa.

Tällaisille ihmisille ainakin minä mielelläni laittaisin sen joulupaketin, enkä viidenneksi paketiksi jollekin jolle on jo lahjoja menossa lahjoituksena muutenkin. Kurjaa että apu ei löydä perille niille jotka eniten tarvitsisi.

Mutta eikö sitä ystävää tai omaista, joka on ahdingossa, voi auttaa suoraan itse? Tarviiko siihen laittaa pakettia keräykseen ja odottaa, että se sitä kautta menisi kyseiselle ihmiselle.