Sossu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukustunut!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiukustunut!

Vieras
Jos sossun asiakas on hakenut vippejä, eikä kertonut niistä sossulle ja silti hakenut sieltä toimeentulotukea. Jos sossu saa tietää puol vuotta myöhemmin asiasta, niin ottaako ne selville vippien haun ja vaatiiko sossun rahoja takas, jos itse asiakas ei myönnä tai toimita tiliotteita sossuun?
Tiedän yhden tehneen näin, käräytänkö huijauksesta?

en oikeen käsittänyt että mikä tuossa täyttäisi huijauksen tunnusmerkit? Täällä ainakin jos hakee toimeentulotukea niin pitää toimittaa tiliotteet aina.

Joku kirjoitti täällä että pikavipit lasketaan sossussa tuloiksi jos niitä on enemmän kuin kolme kertaa otettu puolen vuoden aikana.En stten tiedä onko näin koska en ole toimeentulotukiasiakas.

ilmoita, väärin käyttää meidän rahoja tuollei jos ei sitten oliskaan todellista tarvetta. käytäntö on että tiliotteet toimitetaan sossulle, mutta jos on vielä joku toinen tili hmmm...poliisiasia.

Tekstiviestivippejä ei kyllä lasketa tuloiksi sossussa! Ja tästä oon ihan 100% varma, että ei ainakaan meidän kaupungin sossussa lasketa, ja kuulostaa kyllä hyvin omituiselta jos jossain muualla laskettaisi. Nehän ei todellakaan ole mitään tuloja.

Eiköhän olisi järkevämpää keskittyä omaan elämään ja toimeentuloon, kun miettiä miten naapurin jepen raha-asiat menee.Johtuneeko kateudesta vaiko mistä tämä toisten raha-asioiden kiinnostus.Ei se minun rahoista ole pois jos joku saa pari ropoa enemmän, olkoonkin vaikka sosiaalitoimistosta.Itsekin olen asiakkaana nyt ,kun tipuin sairaspäivärahalle ,mieheni on aikuisopiskelija ja lapsi 9-vuotias koululainen.Tiukkaa on ,mutta en vaivaa päätäni sillä saako naapuri enemmän ja millä perusteella...

Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Eiköhän olisi järkevämpää keskittyä omaan elämään ja toimeentuloon, kun miettiä miten naapurin jepen raha-asiat menee.Johtuneeko kateudesta vaiko mistä tämä toisten raha-asioiden kiinnostus.Ei se minun rahoista ole pois jos joku saa pari ropoa enemmän, olkoonkin vaikka sosiaalitoimistosta.Itsekin olen asiakkaana nyt ,kun tipuin sairaspäivärahalle ,mieheni on aikuisopiskelija ja lapsi 9-vuotias koululainen.Tiukkaa on ,mutta en vaivaa päätäni sillä saako naapuri enemmän ja millä perusteella...

Olen ihan samaa mieltä. Ihmisillä on kummalliset kuvitelmat, että sossusta syydetään niin vain rahaa. Asia ei kuitenkaan ole ihan niin, kyllä ne kriteerit aika tiukat on. Ja toisekseen, HARVA varmasti huvikseen sossun asiakkaaksi menee.

Yhteistyössä