sossun tuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meriheponen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meriheponen

Aktiivinen jäsen
09.06.2008
1 106
0
36
Eli hoitelen isäni asioita, eli kyseessä olis nyt toimeentulotuen hakeminen lääkelaskuja varten, joita nyt olisi n. 600euron edestä. Eli vienkö laskut sossuille ja ne maksaa? vai myöntääkö ne sieltä eka sitä toimeentulotukea jonka maksavat sitten isäni tilille ja sitten sieltä maksan? Mietein vaan, että jos esim. itse maksan ne eka..vien laskut ja kuitit..ja otan vain sitten isäni tililtä takaisin..ei vaan ole hajuakaan miten tuo sossu toimii :D

Alkuperäinen kirjoittaja Meriheponen:
Okei. Eli taidan huomenna mennä käymään :) Toivottavasti voi eka maksaa itse ja sitten saan rahat takaisin..noissa laskuissa kun on eräpäivä jo perjantaina..

Ota huomioon, että siellä sossussa tehdään tarkat laskelmat. Ei ole mitenkään automaattista, että maksavat kaikki lääkelaskut.

Okei. Eli taidan huomenna mennä käymään :) Toivottavasti voi eka maksaa itse ja sitten saan rahat takaisin..noissa laskuissa kun on eräpäivä jo perjantaina..

Sulla täytyy sitten olla mukana kaikki tositteet isäsi tuloista ja kaikista muistakin menoista. Ja varmaan joku valtakirja, että voit hänen asioitaan hoitaa.

maomao maksukatto? olen vähän pihalla, kun ei ole ennen tarvinnu isän asioita hoidella..ne kun oli isän siskon harteilla tähän asti :/

Siis Kelan maksukatto.. Lääkkeissä muistaakseni jtn 650e? Jos lääkkeitä ostettu tänä vuonna siis enemmänkin. Vaikea tietysti sanoa kun ei tilannetta tiedä!

Minun kokemuksella ei kannate maksaa mitään toisen maksujan jos aikoo hakea sossusta sitten takaisin.

Kyllä siis tuo Kelan maksukatto on jo ylittynyt..ja on juu valtakirjat ja maistraatin päätökset siitä että olen edunvalvoja..ja sen jo tiesinkin mitä kaikkia sinne sitten pitää viedä..kiinnosti vain tuo käytäntö maksun suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Minun kokemuksella ei kannate maksaa mitään toisen maksujan jos aikoo hakea sossusta sitten takaisin.

Niin no sitä mä vähän pelkään että mä en saa niitä takaisin, jos ne totee et omapa on häpees kun menit ja maksoit. En vaan halua, että palvelutalo/isä joutuu vaikeuksiin jos sossuilla kestää se laskun maksu/ rahojen siirto isälle yms. Kun tosiaan eräpvä jo perjantaina..

Joo hei älä rupee ainakaan omilta tileiltä maksamaan,todellakaan! Käy vielä niin,että ette saa penniäkään takaisin. Onko isälläsi voimassa toimeentulotuki päätös?

Niin no sitä mä vähän pelkään että mä en saa niitä takaisin, jos ne totee et omapa on häpees kun menit ja maksoit. En vaan halua, että palvelutalo/isä joutuu vaikeuksiin jos sossuilla kestää se laskun maksu/ rahojen siirto isälle yms. Kun tosiaan eräpvä jo perjantaina..

No olisko kannattanut ajoissa hakea?

Alkuperäinen kirjoittaja -:

No olisko kannattanut ajoissa hakea?

Olis varmaan jos olisivat ajoissa laskut lähettäneet :laugh: Eilen vasta oli postilaatikossa laskut...tiedä sitten mikä kesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaija:
Joo hei älä rupee ainakaan omilta tileiltä maksamaan,todellakaan! Käy vielä niin,että ette saa penniäkään takaisin. Onko isälläsi voimassa toimeentulotuki päätös?

Ei ole. Isän siskolta kysyin, niin oli ihan omasta pussistaan sitten isän laskuja maksanut, niiltä osin mitä se 120euroa ei kata.. et ei hälläkään ole tietoa miten täällä tuo sossu toimii. Itse kyllä olen niin pienituloinen, ettei ole varaa noin isoja laskuja makseskella :)

Yhteistyössä