Sota suunnitelma huomiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhoinen84

Vieras
lapset lähtee hoitoon siinä neljän aikaan ja mies tulee pelistä kuuden aikaan ja vieraat tulee 18-19:00 välillä.
Mun pitäisi laittaa ruuat ja itteni.Miten mä selviydyn 2h niistä.
Pitäis grillata lihaa ,keittää perunat ja tehdä salaatti+siivota.

En tiiä missä järjestyksessä pitäis tehdä mitäkin,kiire tulee.

Säilyykö perunat kylmässä vedessä kuorittuina jos kuorin ne valmiiks kattilaan jo aamupäivällä?
Mites saalaatin käy jos teen senkin valmiiksi jo aamupäivällä?

Mä jo nyt oon ihan hukassa miten saan aikaseks kekkerit parissa tunnissa.
Onkohan tökeröö grillailla lihoja valmiiksi kun osa kavereista on jo paikalla?

Joo mä tiedän vähä hölmö taas oon,mutta ressaa nyt niin kovin.

Meillä menee aina niin, että vieraat odottaa ruokaa, ei ruoka vieraita. Poikkeus tietysti sellaiset kutsut, jossa ei ole tarjolla lämmintä ruokaa.

Perunat säilyy kylmässä vedessä. Salaattiainekset voit paloitella omiin kulhoihinsa jo aamupäivällä ja sekoittaa ainekset keskenään ja lisätä salaatinkastikkeen juuri ennen vieraiden saapumista.

Alkuperäinen kirjoittaja voi jestas:
no mitäpä jos laittaisit vaikka itsesi kuntoon jo ENNEN NELJÄÄ...

siinä se vitsi onkin,mä en pysty laittaa itteeni kuntoon ku lapset on kotona.
haluan rauhassa laittautua ja se on mahdollista sitten ku lapset on lähtenyt vaarille hoitoon :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Tän taas tietää ku joudun yksin laittaa kaiken kuntoon ja grillata yksin että tukka se on varmasti tulessa :D
Grillaaminen on mun mielestäni jo sellaisenaan sosiaalinen tapahtuma. Eli vieraille boolilasi - tai mitä nyt tarjoatkaan - käteen ja menette porukalla grillaamaan.

Perunat säilyy kuorittuna kylmässä vedessä ja jääkaapissa odottamassa iltaa.
Salaatti riippuu ihan siitä mitä siihen tulee. Mutta jos aineet pilkkoo omiin kulhoihin jo aamu päivällä ja yhdistää sitten illalla, niin säilyy.

Mä tekisin niin.
Ensin pikasiivous , sitten itse kuntoon ja sen jälkeen sapuskat. Ja lihojen grillaus menee ohjelmanumerosta illalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Siivouksenkin voit tehdä jo tänäiltana. Huomenna sitten vaan keräilet pois lapsten lelut yms, mitä ovat huomisen aamupäivän aikana ehtineet levitellä.

en tiiä missä vika,mutta meidän tenavat saa sellaisen kaaoksen aikaan hetkessä.Niiden jälkien siivoominen ei sujukkaan ihan hetkessä.

Menee jo ihan runoiluksi :D

en tiiä missä vika,mutta meidän tenavat saa sellaisen kaaoksen aikaan hetkessä.Niiden jälkien siivoominen ei sujukkaan ihan hetkessä.

Useimmat tenavat saa =) Pointti onkin siinä, että jos tänään siivoat niin, että teillä on puhdasta, sun ei tarvitse huomenna tehdä muuta kuin siivota lasten sotkut. Eli ei tarvitse pyyhkiä pölyjä, pestä vessaa jne

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Useimmat tenavat saa =) Pointti onkin siinä, että jos tänään siivoat niin, että teillä on puhdasta, sun ei tarvitse huomenna tehdä muuta kuin siivota lasten sotkut. Eli ei tarvitse pyyhkiä pölyjä, pestä vessaa jne

kai se on pakko valua kohta sitten luuttuamaan tästä koneelta,hitsit ku ei oo yhtää siiderii.toi siivoaminen sujuis paaaljon paremmin ku sais vähän sidukkaa alle :p

kai se on pakko valua kohta sitten luuttuamaan tästä koneelta,hitsit ku ei oo yhtää siiderii.toi siivoaminen sujuis paaaljon paremmin ku sais vähän sidukkaa alle :p
Siivoaminen vaatii kyllä meikäläiseltäkin erityistä inspiraatiota. Sunnuntaina tulee ruokavieraita, joten huomenna illalla siivoilen. Ja sunnuntaina on kyllä pakko vielä uudestaan imuroida, kun on toi piski.

Yhteistyössä