SPERMATESTIN TULOKSET, tietääkö joku??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyhkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyhkis

Vieras
Tälläiset tuli,suluissa viitearvot. OSAAKO JOKU TULKITA PAREMMIN??
Siittiöiden kokonaismäärä 327.6 milj. (>40milj.)
Eteenpäin liik.siittiöt yht. 72.2milj/ml
a.nopeasti suoraan etenevät 23% (a>25%tai)
b.hitaasti etenevät,kaartelevat 63% (a+b>50%)
c.paikallaan liikkuvat 11%
d.liikkumattomat 3%

siittiöiden muoto
normaaleja 5% (>5%)
epänormaaleja 95%
*epämuotoinen pää 95
*epämuotoinen kaula tai keskikappale 30
*epämuotoinen häntä 2

lausunto:
siittiöiden määrä,liikkuvuus ja rakenne normaali. hedelmöityskyky on todennäköisesti normaali.

-mua ihmetyttää tuo siittiöiden muoto, jos kerran epänormaaleja on 95%. ja taas kerran alkoi kuukautiset tänään :( meille ei tuu ikinä vauvaa :(

:D Pikku hetko vielä kun täältä sotkusesta laatikosta löydän kyseisen lappusen.
Niin ja sen muistan ainaki suoralta kädeltä et meillä lopussa luki et hedelmöityskyky laskenut. Niin ja 1v tytöntyllerö meillä on :)

En nyt löydä mistään sitä. Mutta muistan sen verran että meillä oli kans tuo määrä tosi suuri, ja sit hitaasti liikkuvia tosi paljon verrattuna nopeasti liikkuviin (johtuukohan siitä että tuli tyttö kun eikös tyttösiittiöt elä kauemmin tms?)
Ja noita epämuodostuneita meillä oli kans PALJON, mutta ne eivät hedelmöityskykyyn liittyneet vaan se että sperma oli jotenki paksua ja niitä liikkuvia oli niin vähän.

Mun käsittääkseni noin on usein eli niillä on epämuodostunut pää. Kumminkin meilläkin oli erittäin hyvälaatuinen sperma(siis miehellä) ja kyl sillä aineksella lapsia tuli, tosin hieman autettuna, mut kumminkin.

Muoks.silmäniskun kohdalla piti olla sulkumerkki

Meillä luki:
normaalimuotoisten siittiöiden määrä on alentunut.Ja hedelmöittämiskyky kohtalaisesti alentunut.
Eka lapsi tuli kuitenkin "Itsekseen",toinen inseminaatiolla ja kolmas "itsekseen"

Meidän tapauksessa epämuodostuneita siittiöitä oli 100 %. Testi tehtiin varmuuden vuoksi kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oli sama tulos. Raskautta yritettiin vajaa kaksi vuotta ja sitten tärppäsi ihan "luomusti". Ja nyt tuolla vaunuissa kuorsaa parivuotias napero, joka ei kyllä mielestäni vaikuta kovinkaan vammaiselta... (Sori, "vieras", mutta vammaisuudet johtunevat ehkä jostain aivan ihan muusta kuin "epämuodostuneista" siittöistä :laugh: )

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Meidän tapauksessa epämuodostuneita siittiöitä oli 100 %. Testi tehtiin varmuuden vuoksi kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla oli sama tulos. Raskautta yritettiin vajaa kaksi vuotta ja sitten tärppäsi ihan "luomusti". Ja nyt tuolla vaunuissa kuorsaa parivuotias napero, joka ei kyllä mielestäni vaikuta kovinkaan vammaiselta... (Sori, "vieras", mutta vammaisuudet johtunevat ehkä jostain aivan ihan muusta kuin "epämuodostuneista" siittöistä :laugh: )
kiva tietää =) silti huolestuttaa, että saammeko ikinä yhteistä lasta. 1v nyt yritetty, mutta taloudellisen tilanteen vuoksi emme voi mennä mihinkään hoitoihin. minulla siis ennestään 5v lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyhkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
kiva tietää =) silti huolestuttaa, että saammeko ikinä yhteistä lasta. 1v nyt yritetty, mutta taloudellisen tilanteen vuoksi emme voi mennä mihinkään hoitoihin. minulla siis ennestään 5v lapsi.

Mulle tehtiin sairaalassa.

Aika lailla kuulosti oman mieheni spermatestitulokselta.. siittiöitä tosin oli hänellä kokonaismääränä enempi, raskautta ei olla saaatu noilla siittiöillä aikaiseksi kuin kerran. Tuossa siittiön pääosassa on perimä, vartalossa ravinteet uimista varten ja hännällä siittiö liikkuu.. tuossa liikkuvuus oli hyvä, mutta ehkä siittiöiden hedelmöityskyky on huono?? Tosin aina niitä epänormaaleja on, kokonaismäärä ratkaisee siinä, jos kokonaismäärä hyvä niin hyviä siittiöitä on silloin riittämiin hedelmöittämään.

Anteeks nyt,vakava aihe, mut luin että superman testin tulokset ja ihmettelin kun viestissä puhuttiin siittiöistä.. Olin jo vastaamassakin jotain, et mitä mitä, onks tää joku telkkariohjelma tai jotain, missä tehään miehille superman-testi tutkimalla siittiöitä.. :laugh: :headwall: :D :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Anteeks nyt,vakava aihe, mut luin että superman testin tulokset ja ihmettelin kun viestissä puhuttiin siittiöistä.. Olin jo vastaamassakin jotain, et mitä mitä, onks tää joku telkkariohjelma tai jotain, missä tehään miehille superman-testi tutkimalla siittiöitä.. :laugh: :headwall: :D :ashamed: :whistle:

kumma kun ei naurata yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:

kumma kun ei naurata yhtään.

Ymmärrän täysin, taidan olla melko väsynyt. Mutta mitä mun käsityksiin spermasta tulee, niin yleensä suurin osa siittiöistä on jotenkin heikompilaatuisia. Ja jos suurin osa kuitenkin liikkuu, niin se on hyvä asia. Ja lausunnossahan sanotaan, et hedelmöittymiskyky on tod. näk. normaali, joten ei kannata vielä hermostua. Kyllä se vauva sieltä sitten vielä tulee, jos on tullakseen, toivotan onnea yrityksiin. Anteeksi kun olin tahditon. :hug:

Noista testeistä tms. en tiedä, mutta sen verran lohdutukseksi että meillä meni esikoisen "yrittämiseen" reilu 1½ vuotta ja ihan luomusti sitten tärppäsi. Nyt menossa rv 19+6 :heart: Plussaonnea teillekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että onko nuo arvot nyt sellaisia, että tarttis jotain hoitoja?

Kannattaisko kysyä sieltä mistä tulokset tuli?Osaavat varmaan kertoa paremmin.
lausunnossahan oli:
siittiöiden määrä,liikkuvuus ja rakenne normaali. hedelmöityskyky on todennäköisesti normaali.

että kaippa siinä olis lukenu käsittääkseni jotain sellasta? en tiä.

Yhteistyössä