Hae Anna.fi-sivustolta

spiritismi

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä xxx, 31.08.2005.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Mutta kun asian ydin joka minua alkoi pikkuhiljaa ärsyttää on se että tunnut väittävän (edelleen) että minä olen yleistänyt tässä keskustelussa että kaikki kristityt niin ja näin. Se viestini johon ekaksi kommentoit, kritisoi vain ja ainoastaan morsoota, minä puhuin uskovaisista siinä yhteydessä koska nikki (joka oli uskovainen) jolle vastasin ITSE toi esiin että "aina meitä kristittyjä/uskovaisia..." ja minä selitin että miksi nyt morsoota kritisoidaan ja että ei kaikkia kristittyjä jos he eivät kirjoita kuin morsoo ja ymmärrän miksi morsoota...

Eli käsitätkö nyt että en ole missään vaiheessa tässä keskustelussa kritisoinut KAIKKIA KRISTITTYJÄ?

2. heliopoliss Vierailija

Joo, käsitän. Anteeksi kärkkäyteni. Ei ole aina herkkua olla tuplaskorpioni. Pannanko riita poikki ja voita väliin?

3. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 855
    Joo, pannaan, en mä nyt tätä niin "vakavana" riitana ottanu...

Vesimiehestä taas sanotaan jotta "siitä ei ota pirukaan selvää" ;D

4. heliojne.. Vierailija

ei otakaan, mutta hauskaa seuraa ovat vesimiesystäväni kaikki, varmaan sinäkin.

5. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19

Juuri näin. Ja nimenomaan kysymys on aina oman Voiman tasapainosta ja liikkuvuudesta.

6. näin on kuin Sem ja ystävänsä sanovat.

7. Ninju Vierailija

Siiiisss, toimiiko spiritismi oikeasti?

8. Lähirinki Vierailija

Spiritismi? Spiritismi ei taida kiinnostaa ketään tässä ajassa, eikä sitä ole esiintynyt viime aikoina.

Vai onko?

Minäkin haluan tietää nimimerkin Ninjun lisäksi, että toimiiko spiritimismi oikeasti?

9. olette Vierailija

Se on huonoa voimaa.

10. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Se on siten turha tie etsiä haasteita tai kokemuksia. Juuri näin.

11. kummajainen Vierailija

Pelattiin pari vuotta sitten porukalla ja siinä aika alussa joku meistä kysyi että onko sulla kavereita ja se vastasi kyllä on. Ja sitten kysyimme että miltä sinä näytät ja se vastasi tältä. Ihmeteltiin hetki ja sitten oveen koputettiin ja se aukesi ja sieltä tuli joukko kolmipäisiä oravia. Me juoksimme toisesta ovesta ulos ja jäimme odottamaan hetkeksi. Pian meille alkoi tulla kylmä ja lähdimme sisään mutta ovi oli lukossa. Hämärän huoneen kynttilänvalosta erotimme ikkunalla kolmipäisen oravan kasvot. Pääsimme sisään vasta seuraavana aamuna. Saimme kauheat traumat emmekä aio nää koskaan pelata spirtismiä. TIEDOKSI!!! SE EI OLE MIKÄÄN LEIKKI!!!

12. uskovainen Vierailija

Spiritismi toimii oikeasti ja sitä on käytetty kerran raamatussakin. MUTTA se ei ole oikein ja se toimii saatanan välityksellä

T. 14-vuotias

13. spiritismi Vierailija

Kokeilimme tänään spiritismiä.....EI TOIMI...täyttä potaskaa :D mutta jokainenhan saa "uskoa" mihin haluaa :D :D

14. NEJA Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos siihen ei usko niin silloin se ei nimenomaan toimi. Kuten sama pätee vähän monessa muussakin. En todellakaan suosittele spiritismiä ellet ole perehtynyt asioihin laajalti!

15. 'wink' Vierailija

Miten selität pelkän uskon vaikutuksen spiritismin toimivuuteen?
    Mitä muita asioita usko saa toimimaan?

16. Baarituolit Vierailija

Olin viitisen vuotta sitten lomakohteessa, jossa mies nosti mielensä avulla tuolin ja pöydän ylös.

Mitä tämä oli? Huijaustako, vai mitä? Osaako joku kertoa.

17. Respakti Vierailija

Taikatemppu. Aika yleinen sellainen.

18. Respakti Vierailija

Tehtiin nuoruudessa kaverin kanssa spiritismikokeilu. Hyvin toimi vaikka en etukäteen uskonut. Kunhan kokeiltiin. Kaverin uskosta en voi varmuudella tietää. Kaikkien kanssa ei toimi.

19. Respakti Vierailija

Niin joo ja alitajuntahan siellä puhuu. Spiritismiin on ladattu saatanauskoa, vainajia ja kakki pelon kautta joten nehän tulee sieltä useimmilla esiin.

20. NEJA Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No jos et usko että susta on johonkin, niin silloin tuskin pystyt oikein mihinkään. Paitsi jos käy hyvä tsäkä. Sieltä se varmuuskin kumpuaa tahdonvoimasta.

21. Antti von Puh Vierailija

Olisin halunnut lukea tosielämän kokemuksista, kuten varmasti moni muukin.

Ikäväkseni huomasin, että tämä on joku pentujen leikkipaikka. Sen näkee mm. kirjoitusasusta ja tyhmistä jutuista.

En missään nimessä suosittele tuota harrastusta kenellekään. Olen kuullut asiasta lähinnä pahaa. Olen tutkinut henkimaailmaa evp-nauhoituksilla ja saanut melko vakuuttavaa materiaalia. En siis halua lisätodisteita. Tuota en ole, enkä haluakaan kokeilla. Itse asiassa en halua kokeilla noita nauhoituksiakaan enää.

Täälläkin "valaistuneet" jauhavat hengistä, ja muista suojelustyypeistä, ymmärtämättä että ihmisiä kusetetaan. Tarkoitan, jos olet paha henki ja haluat possessoida jonkun, ilmaannutko pahana kuspäänä, vai kivana kaverina? Noissa pahoissa kokemuksissa noi demonit on sentään rehellisiä mulkkuja. Meinaan saattavat jopa käännyttää jonkun potentiaalisen houstin pois.

Sanon, älkää tyypatko moista skeidaa. Henkimaailma on olemassa ja sen kanssa ei kannata leikkiä. Sitä poltergeist-rumbaa ei välttämättä kestä vahvakaan mieli, ja vielä vähemmän joku ateisti, jonka maailmaan moinen ei mahdu. Niin, siinähän selität ilmiöitä välikaton oravilla, olemattomalla läpivedolla, ja tietysti lentokoneiden aiheuttamalla tärinällä.

Ne kusipäät saattavat oikeasti lähteä seuraamaan, eikä siihen auta kiellot eikä komennot.

T. EX-ateisti

22. right Vierailija

juuri näin. Mukavaa että joku varoittaa tällä palstalla henkimaailman kysetuksesta muutoinkin kuin spiritismin osalta. Kun sen tietää, sen tietää.

23. Nardone Vierailija

Eli henkimailma pelkästään sinun ja tuon Nalle Puhin mielestä vain ja ainoastaan kusettaa?

24. right Vierailija

Kumpikaan meistä ei sanonut vain ja ainoastaan. Tiedämme että kusettajia löytyy ja pahojen kanssa voi olla todella kusessa. Valkein vaattein ja kaunein puhein tulevat kuin aineen kusettajatkin.

25. Antti von Puh Vierailija

Herra Puh sinulle, lapseni. Mutta kuten nimimerkki right sanoi, ei minulla ole absoluuttista kantaa asiaan, pelkkää mutua. Kokemuspohjaista mutua kuitenkin.

En tiedä voiko kotikonsteilla (pois lukien rukoilu) olla yhteydessä hyviinkin henkiin, mutta olen melko varma ettei siihen voi itse täysin aukottomasti vaikuttaa. Jotenkin hankalasti muotoiltu, joten täsmennän että se on tuurista kiinni, mikä sieltä tulee läpi.

Tallenteissani on ollut neutraalia juttua, kuten nimiä ja lyhyitä lauseita, mutta myös homoksi haukkumista ja karjumista. Lisäksi olen kokenut painostavaa läsnäoloa. Eräänkin kerran se voimistui fyysiseksi kuvotukseksi, kun päätin etten teekään äänityssessiota. Juuri tämän orastavan tunteen takia jätin sikseen ja se tunne ei ollut mikään yrjötauti. Sanotaan ettei se ainakaan vaikuttanut kovin hyvältä tyypiltä. Kaikki kokemukset eivät olleet tuollaisia, vaan tunsin vain jotain.

Noihin aikoihin näin myös mustia varjoja vilahdukselta. Nämä yhdistetään normaalisti demoneihin ja esimerkiksi unihalvauksen kuristavaan varjohyypiöön. Ihmisille tulee parempi mieli kun sitä selitetään unen ja valveen rajaiseksi hallusinaatioksi, vaikka selvä järki sanoo ettei kaikki voi nähdä samaa unimörköä. Sivuraide... Tavaroiden putoilu, kolahdukset ja kilahdukset tulivat arkipäiväisiksi, tai oikeastaan alkoivat uudestaan. Aiemmat kokemukseni toimivat yhtenä motivaattorina tutkimuksiini.

Ei noista kokeiluista jäänyt oikeastaan muuta käteen, kuin varma tieto siitä että maailmassa on muutakin kuin se mitä näemme ja etten nuorempana mielikuvitellut riivaajaani. Tehtävä osittain suoritettu, sillä sen halusinkin selvittää, mutta halusin myös tietää onko kuolemanjälkeistä elämää. En kuitenkaan vieläkään tiedä olenko kommunikoinut kuolleiden ihmisten, humanoidien, joidenkin jo täällä pyörivien energiaolentojen, vai peräti raamatun demonien kanssa. Veikkaisin itse että kuolleiden ihmisten ja joidenkin ei-ihmisten, mutten kuitenkaan saanut selville täysin varmasti. Uskon että on mutten "todistanut" sitä, enkä tiedä miten voisinkaan, jos nämä pystyvät matkimaan edesmenneitä.

Niin, minua ei niin kauheasti möröt pelotelleet tutkimuksieni aikana (ajanjaksolla kun olin aktiivinen), mutta kaverini jopa pakeni silloisesta kämpästään, kiinnostuttuaan touhuistani ja leikittyään itsekin asialla. Hän uskoo nykyään että ne ovat kaikki demoneja, ja että sellainen seuraa häntä vieläkin.

En välitä hehkuttaa asiaa, koska en halua olla osavastuussa jonkun esiteinin mielisairaudesta. Nytkin mietin lähetänkö edes tätä. No ei tässä ole glamouria, vaan enemmänkin varoitus, joten lähetän.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri