Hae Anna.fi-sivustolta

spiritismi

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä xxx, 31.08.2005.

1. Juno Vierailija

Sami kirjoitti:
    Vielä tuo teissä ihmetyttää, miten uskotte henkiin ja muuhun yliluonnolliseen, mutta ette 2000v vanhaan kirjoitukseen, missä jo ilmoitetaan henkien olemassaolo, kun edes nykytiede ei tunnusta asiaa?

Tämä on sinulle:
    ""Kansa kuuntelee tähtitieteilijä-nousukasta, joka yrittää todistaa, että Maa liikkuu eivätkä taivas ja taivaankansi, Aurinko ja Kuu. Tämä pässinpää haluaa kääntää päälaelleen tutkimuksen ja tähtitieteen, vaikka pyhät kirjoitukset kertovat meille nimenomaan, että Jeesus sai Auringon pysymään paikallaan.""
    Martin Luther (Kopernikuksesta)

Tällaista se raamattu meille kertoo joo..Oliko raamattu väärässä?

2. Sami Vierailija

Niin, määrittelepäs sinä itse ne rajat? Pannaanko rajaksi 3 varkautta vai pedofiilia, vai mikä? Kukaan ihminen ei ole syntynyt, eikä ollut koko elämäänsä paha...pääasia on se, että katuva ja syntejään anteeksi anova pääsee taivaaseen.

Tuo ei ole lainkaan, noin yksinkertainen asia, koska ihminen joka on ollut ns. kauan paha, ei voi noin vain muuttua kiltiksi ihmiseksi. Jos esimerkiksi peset paitaa, joka on ollut vuoden päälläsi, niin sen peseminen on taatusti monimutkaaisempaa ja enemmän aikaa vievää, kuin jos peset paitaa, joka on ollut päälläsi vain yhden päivän.

3. Sami Vierailija

Antaisitko Raamatun kohdan, jossa noin kerrotaan? Jeesus on voinut pysäyttää aurinkon, mutta, että kokonaan...;D

4. sami Vierailija

Kiitos juno..olet selvästi hyvin kasvatettu tyttö;D Mutta toisinaan luet, kuin piru Raamattua...teologinen koulutus nykypäivänä, ei kerro Raamatun todellisesta osaamisesta juuri yhtään mitään. Ja papin koulutus ei tee kenestäkään uskovaista Ja tuosta on jo lähipiiristä kokemusta.

Tosin en itsekään väitä olevani Raamatun tietäjä...

5. Sami Vierailija

Mistä tiedät, että tuo tapauksesi oli sinun koettelemuksesi? Niitä joita Jumala rakastaa, heitä hän koettelee(kts. raamattu)

6. Juno Vierailija

Kiitos Sami ;}

Miten pitäisi sitten päätellä mitkä kohdat raamattua ovat täyttä kukkua ja mitkä todellisia, kun kerran Jeesus auringonkin pysäytti ja antaa tietysti kaikki syntimme anteeksi..

Teologi ei tosiaankaan ole aina uskovainen. Olen itse harkinnut pitkään teologin opintoja, ihan vain koska kirkollishistoria kiehtoo kovasti, mutta toistaiseksi olen painottanut teosofiaan.

Raamatun tietäjää ei olekkaan, kukin tulkitsee sitä parhaaksi katsomallaan tavalla. Minulle se on edelleenkin historiallinen tarusto, yhtä todennäköisesti todellinen kuten Kalevalakin.

7. yksi vain Vierailija

Juno
    Mistä päättelet teosofian olevan totuus? Vai pidätkö sitä edes totena? Siellä vasta satuja sepitetään eikä välttämättä ihan viattomia.

8. Juno Vierailija

Ömmmm....

En ole missään vaiheessa sanonut että uskon teosofiaan..otappa ihan selvää että mitä teosofia on, ennekuin alat kyselemään hölmöjä =D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Teosofia

9. yksi vain Vierailija

Olen aikoinaan lukenut teosofisia juttujakin eikä linkkisi näyttänyt tarjoavan mitään, mikä muuttaisi käsityksiäni. Varmaan olet tutkinut antroposofiaakin, mutta sekin vei ainakin minua aikansa harhaan. Kyllähän niitä ""polkuja"" riittää, jos haluaa hortoilla ja palloilla haaskaten elämäänsä. Ja tässä kyllä puhuu kokemuksen syvä rintaääni, valitettavasti, kun Jumala kuitenkin on tehnyt tien suoraksi luokseen, mutta minä ainakin eksyin ensin kaiken maailman harhapoluille. Hyvää päivänjatkoa sinulle!

10. Sami Vierailija

Niin tässä vielä kommenttia alkuperäiseen aiheeseen:

4.4 Spiritistien kokemukset
    Monien ex-spiritistien kokemukset vahvistavat kristillistä käsitystä spiritismin luonteesta. Voimakkaasti juutalaiseen teologiaan nojautuva varhainen kristinusko tuomitsi Vanhan testamentin yksiselitteisen kiellon perusteella spiritismin. Vaikka merkittävän suuri osa meedioiden, ennustajien ja vastaavien toiminnasta on kaupallisista motiiveista lähtevää huijausta, on monia kokemuksia kuitenkin pidettävä aidosti yliluonnollisina. Ben Alexander oli huomattava brittiläinen meedio, joka osallistui kristillisen spiritualistikirkon toimintaan. Kyseinen ""kirkko"" opetti Jeesuksen olleen kaikkien aikojen suurin meedio. Tutkiessaan tarkemmin Raamattua Alexander huomasi sovittamattoman ristiriidan kyseisen opetuksen ja Raamatun välillä. Alexander kertoi henkioppaidensa ""hermostuneen"" häneen ja välillä Raamattu tempaistiin hänen käsistään ja heitettiin huoneen toiselle puolen tai sitten Raamattu alkoi ""itsestään"" kieppua. Lopulta päättäessään kääntyä kristityksi Alexander kertoi henkien uhkailleen odottavansa häntä ""toisella puolella57"". Amerikkalainen baptisti-pastori ja ex-spiritisti Victor Ernest kertoo spiristi-istunnosta, jossa hän kyseli hengeltä tämän suhtautumista Uuden testamentin käsityksiin Jeesuksesta:

""Oi suuri ja rajaton henki, uskotko, että Jeesus on maailman pelastaja?"" Melkein ennen kuin olin lausunut nämä sanat tuli vastaus: ""Lapseni, miksi epäilet? Miksi et usko? Sinä olet ollut kanssamme näin kauan, miksi jatkat epäilemistä?"" Sitten henki alkoi lainata Raamatunpaikkoja, jotka käsittelivät uskomista. Kun trumpetti saapui kohdalleni kolmannen kerran minun kolmatta ja viimeistä kysymystäni varten, tarkistin mitä henki oli sanonut. ""Oi henki, sinä uskot, että Jeesus on Jumalan poika, että hän on maailman pelastaja - uskotko, että Jeesus kuoli ristillä ja vuodatti verensä syntien anteeksiantamiseksi?"" Meedio, joka oli syvässä transsissa, lensi kuin katapultilla ammuttuna tuoliltaan. Hän kaatui keskelle olohuoneen lattiaa ja makasi vaikeroiden ikään kuin suuressa tuskassa. Olin koetellut henget ja huomannut, että ne eivät olleet Jumalasta.""
    Kuuluisa amerikkalainen ex-meedio Raphael Gasson puolestaan kertoo, kuinka hänen ""henkiystävänsä"" alkoivat hyökätä rajusti häntä vastaan Gassonin käännyttyä kristityksi. Nämä henget olivat teeskennelleet aina olevansa hyviä henkiä, mutta varsinaiseen evankeliumiin törmätessään ne reagoivat aggressiivisesti. Uuden testamentin Jeesus ei sopinut Gassoninkaan tapauksessa yhteen näiden henkien intressien kanssa.59

Spiritistisissä istunnoissa ei siis kristillisen käsityksen mukaan oteta yhteyttä kuolleiden ihmisten henkiin, vaan näiksi tekeytyneihin demoneihin. Tämän puolesta puhuu se, että joutuessaan tekemisiin Jeesus Nasaretilaiseen liittyvään hengelliseen dynamiikan kanssa nämä henget ovat paljastuneet demoneiksi. Sama koskee esimerkiksi hindulaisia jumalia ja jumalattaria. Katolinen pappi Rufus Pereira kertoo ajaneensa riivaajia sadoista intialaisista:

""Kokemukseni on johtanut minut siihen tulokseen, että monet hindujumalat ja jumalattaret ovat itse asiassa demoneita. Syy tähän on se, että lähes kolmanneksessa tapauksista, joissa olen käskenyt demoneita kertomaan nimensä, he ovat antaneet hindujumalan tai -jumalattaren nimen.60""

http://gamma.nic.fi/~shn/tekstit/okkultismi.htm#2.1.2

11. santtu Vierailija

Minua kiinnostaisi tietää, että miten se automaattikirjoitus toimii?

12. yksi vain Vierailija

Ympäripyöreästi selitettynä niin, että otetaan kynä ja iso lehtiö ja sen kun kirjoitetaan. Voi myös esittää kysymyksiä. (Odotetaan, että kynä lähtee ikäänkuin ""viemään"")

Kuitenkin saamasi teksti todennäköisesti on hyvin epäluotettavaa, luultavasti tulee omasta alitajunnastasi ja voi olla demonisten henkien vaikutustakin. En suosittele, koska siitä tuskin on kenellekään mitään hyötyä, lähinnä päinvastoin. Suurin syy, etten suosittele on, että tiedän varmuudella joidenkin henkilöiden sairastuneen psyykkisesti tällaisten kokeilujen jälkeen (ainakin skitsofreniaan ovat jotkut sairastuneet). Muillakin kyseinen harrastus on helposti ottanut sairaalloisen yliotteen elämästä.

13. Suru Vierailija

Minä kokeilin kerran manata raamattu sylissäni pahuutta pois asunnostamme "" Minä käsken Jeesusken Kristuksen nimeen pahan poistuvan tästä asunnosta""
    Minulle alkoi tulla hikipisaroita naamalle, aloin hikoilemaan niin kuin Manaajassa se pappi.

14. lizz Vierailija

Oli päivä. Minä ja mun kaks kaverii mentii niille sitte me menimme vessaan laitoimme valot kii ja vesihana auki sitten yks mun kavereista laitto kaks sormee vetee ja sit peilii et peilis ois kaks vesipisaraa ja ne ei sais valuu ja se onnistui ne ei valuneet.Sitten piti sanoo pitkään piru,piru,piru.... ja me sanoimme pitkään ja sitten alkoi kuulua ääniä ammeesta ja minä lähdin heti ensimmäisen juosta ulos ovesta rappusii alas ihan hulluna ja ne mun kaks kaverii tuli peräs ja sit me mentii huutaa jumala yhelle kentälle. Mut sitte siin päivänä kaikki oli huonosti kaaduilin..ja kaikkee tyhmää tapahtui ja sit huomenna oli sil mun toisel kaveril epäonni ja ylihuomen oli sil toisella kaverilla epäonni, mut sit se meni ohi ja pelkään edelleenki sanoo ees pimeässä piru. Mutta en oikee usko spiritismiin sillo uskoin mut nyt tajusin että se on itsepelottelua! Siis sillo ku pelaat sitä niin kuvittelet sitä et mukamas kuulet ääniä.

15. Aurora Borealis Vierailija

Miten voit kirjoittaa noin, sillä enkelit ovat myös osa henk.m. ja hehän ovat Jumalan sanansaattajia.
    Kuolleet eivät ole kuolleita he elävät toisellatasolla siellä missä Jeesuskin. "minun isäni kodissa on monta asuinsijaa" muista myös se........
    Kuolleet halutessaan voivat ottaa meihin yhteyttä etenkin hyvässä, rakastaen.
    ~~~Älä sinä usko kaikkia saarnaajia.~~~~
    Olen aina luullut että pakanalla voidaan tarkoittaa luonnon uskontoihin uskovia. Ja onhan myös luonnonhenkiä.
    Ilman henk.m. apua en olisi enään elossa ja se on minun totuus jonka tiedän.

16. yksi vain... Vierailija

Mekin kerran pelattiin tenavana spiritismiä, mutta se ei toiminut, onneksi! Tämä johtui ehkä siitä, että rukoilin koko ajan mielessäni jumalaa.
    Nyt kun näitä juttuja olen lukenut, niin olen miettinyt, kuinka hyvä juttu se mun rukoiluni oli!

17. Sami. täällä taas.. Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Millä tavalla suvaitsevaiset ovat erityisen hyviä ihmisiä? Suvaitsevaisuushan perustuu siihen, että hyväksyy myöskin muiden sellaiset asiat ja teot, joita itse mahdollisesti paheksuu tai katsoo kieroon... ja jos tätä jatketaan pitemmälle, joutuisimme hyväksymään kaikki julmimmatkin teot, ollaksemme täydellisesti suvaitsevaisia ihmisiä: - suvaitsevaisuuden nimissä...

Suvaitsevaisuus on omalla tavallaan itsekkyyttä, jolla ihminen antaa itselleen oikeuden tehdä omia paheitaan, ja vastavuoroisesti hyväksyy osan toisten ihmisten paheista..menipä vaikeaksi!

Ei täällä kukaan ole tuomitsemassa sinua, tai ketään muutakaan vaan kertomassa, että on toinenkin mahdollisuus elää ja Raamatussa kehotetaan juuri tekemään näin.

18. Sami. täällä taas.. Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    " Miten pitäisi sitten päätellä mitkä kohdat raamattua ovat täyttä kukkua ja mitkä todellisia, kun kerran Jeesus auringonkin pysäytti ja antaa tietysti kaikki syntimme anteeksi.. "

Kaikkia syntejä ei saa anteeksi, kuten pyhän hengen pilkkaa..se on sovittamaton ero Jumalasta.

19. täysikorva Vierailija

Perisynnin konsepti on lapsellinen, sairas ja naurettava.

T:
    Saatana meni korvasta sisään

20. Aurora Borealis Vierailija

Suvaitsevaisuus on sitä, ettei pakoita ketään toimimaan oman malliesimerkin mukaan. Jokasella on valinnanvapaus ja harmi kyllä oikeus tehdä omat virheensä. Eihän sitä muuten opi.
    Rauhaa---- sormet on silleen

21. meij Vierailija

Voisitteko selittää mikä tämä Spiritismi on silleen laajemmin (eikä pelkkää peli sanaa!)

22. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Spiritismi on itsesi totuuden kieltämistä. Sillä totuus on jo sinussa ja ehkä pelkojesi tai uutuuden viehätyksen tai turhautumisen takia etsi jotain uutta. Etsi vain sillä tämän suuntainen etsiminen on melko hukkaamista. Spiritismi on kuviteltua hakemista omille pyynnöilleen tai haluilleen johon haluaa uskoa ja josta on kuullut olevan apua. Vain sinä olet kertova totuuden, ole sille hyvä sillä muiden rakentama on vain kaunista johon et koskaan oikeasti voi tyytyä sillä oman paratiisin etsit itsestäsi joka kau neuden tuo sydämeesi. :))

23. -
    noniin, oli pakko puuttua keskusteluun. kesällä, ensimmäisenä lomapäivänämme, olin kaverillani yötä. olimme kaiken lisäksi siellä kahdestaan. hän kertoi minulle spiritismistä hiukan. sitten, hänen isosiskonsa tekemän spiritismi peli laudan. leivinpaperia? ystäväni myös kertoi kuinka hänen isosiskonsa oli pelannut spiritsmia juuri siinä samassa talossa ystäviensä kanssa. hän oli kysynyt "hengeltä", missä piru on? vessassa oli alkunut välkkyä valot. siinä kohdassa minua alkoi jo hiukan pelottaa, mutta kiinnostus vain kasvoi.

no sitten, varmaan arvasittekin ajattelimme kokeilla peliä. soitimme kaverini isosiskolle että miten sitä pelataan. hänen isosiskonsa puhelimen toisessa päässä itku kurkussa huutaa että sitä ei missään nimessä saa pelata ja lopetti puhelun. kymmenen minuutin päässä naapurissa asuva kaverini täysiikäinen serkku tuli poikaystävnsä kanssa taloon ja sanoi että jos ei puheet sen pelaamisesta lopu joudumme naapuriin koko loppuillaksi nukkumaan, meitä ei kuulemma uskaltaisi jättää kahden kesken.

joten siis emme pelanneet peliä. mutta minua kalvaa vieläkin. olen yrittänyt lukea pelistä enemmän, mutta mihin voi luottaa, kun kaikkialla inter netissä on niin erilaisia versioita?

siispä pyytäisin teitä, rakkaat ihmiset kertomaan pelistä, miten peli pelataan, miten pelilauta tehdään ja mitä kaikkea siihen tarvitaan. olen myös kuullut että kännyköiden pitää olla ois päältä, onko totta?

saatana, jumala, henget ja piru.

kertokaa, odotan vastaustanne.

24. enkeleitä toivotan Vierailija

Spiritismissä saat hyvin todennäköisesti yhteyden vain pahoihin henkiin, joten en todellakaan voi suositella sitä "pelattavan" vain kokeilunhalusta. Kyseessä ei siis ole mikään kiva pieni lautapeli, vaan yhteys todelliseen pahuuteen. Tätä ei voi ottaa liian vakavasti. Teitte fiksusti, kun jätitte kokeilut sikseen. Usko minua, kukaan ei halua ottaa saatanaa elämäänsä, sillä siitä ei koskaan seuraa pitemmällä tähtäimellä mitään hyvää.

25. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Ei siis kannata takertua pikavoittoihin joihin halu saada jotakin suurempaa ja parempaa on. Elämä on suuri taideteos jota elämästä toiseen muovailemme ja jonka kauneus tulee kärsivällisyyden ja rauhan kautta, ei koskaan leikkimisen ja nopean oman edun tavoittelussa. :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri