Hae Anna.fi-sivustolta

Sport-lehti?

Viestiketju osiossa 'Kuntoklubilaiset' , käynnistäjänä kertokaa, 27.10.2005.

1. kertokaa Vierailija

Kannattaako tilata Sport? Olen lueskellut vain yhtä numeroa eli tätä viimeisintä, jossa on kuntosaliohjeita ja kylpyläjuttuja. Jotenkin tuntuu, että lehdessä on aika vähän luettavaa, vaikkakin sinänsä ihan kiinnostavaa. Onko jokainen numero yhtä suppea? Olisiko mitään muuta naiselle suunnattua liikuntalehteä? Fitnessin voin lukea kirjastossa ilmaiseksi, mutta tekisi mieli tilata kotiinkin joku lehti.

2. Crais Vierailija

Minulle tulee sport ja fitness. Tuo sport on kyllä aika köykänen, enkä varmasti sitä jatka, kun tilaus umpeutuu. Fitness on kyllä ihan ok, mutta ei sekään mikään huippu. Muista lehdistä en valitettavasti tiedä, kun en ole lukenut.

3. Anni P. Vierailija

Minusta Fitness on tosi hyvä, paljon asiaa!

4. minttu Vierailija

Ite tilasin vähän aikaa sitten Sport-lehden ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Aiemmin olen lukenut sitä kirjastossa, mutta tilasin kotiin kun kirjastossa en aina ehdi/jaksa kaikkia juttuja lukea. Mielestäni se on hyvä lehti tällaiselle peruskuntoilijalle.

5. blondi Vierailija

Musta noissa naistenlehtityyppisissä kuntoilulehdissä (Sport, Fitness, Kuntoplus) on kaikissa sama vika, että ne toistavat itseään. Eli yksi vuosikerta riittää ja sitten ei enää mitään uutta irtoa.

Itse olen ollut alusta asti Sportin kestotilaaja, mutta nyt lopetin tilauksen. Eniten alkoi tympiä se, että kestotilaajille ei ollut mitään etuja, eikä lehden mukana tullut mitään kylkiäisiä, mutta esim. messutarjouksena saa lehden puoleen hintaan ja kaupan päälle ""kaikkea kivaa"" maan ja taivaan väliltä.

Ja tällä hetkellä mun suosikkilehti on Kauneus ja Terveys, se on mun mielestä monipuolisempi lehti, kuin esim. sport.

6. Senni Vierailija

Sport-lehteä lueskelee sinänsä ihan mielellään, mutta en itse tilaisi sitä. Enemmän tykkään Fitnessistä. Sportissa ärsyttää kun valtaosa jutuissa esitellyistä tavaroista on tosi kalliita. Ihan hienoja kyllä, mutta usein melko epäkäytännöllisiä, ei tulisi mieleen laittaa sellaisia vermeitä päälle salille/jumppaan. Tai ehkä muutenkaan :)

7. päivis Vierailija

Lopetin tilaukseni, koska Sportissa alkoi olla mainoksia aivan liikaa, esim joku partiokaupan mainos tyyliin 28 sivua. Lehti lehden sisällä siis. Näyttää hyvältä tietysti, kun lehdellä on paksuutta, mutta ei ihan täytä vaatimuksia.

Myös ne vaatejutut oli sieltä ja syvältä; kuka oikeasti laittaa jumppaan päälle sellaisia vetimiä?

8. m Vierailija

En pidä Sportista, vaikka se onkin tullut minulle ja tulee nytkin. En ole saanut peruutettua ajoissa. Tässä miinukset:

- toistaa itseään
    - ärsyttävä kirjoitustyyli jutuissa (joskus ärsyttää liika ""nuorekas"" kirjoitustyyli)
    - huono pääkirjoitus
    - liikaa mainoksia
    - antaa joitakin dieettiohjeita, joita en ymmärrä enkä kannata
    - aina jotakin kiinteytys hölynpölyä kuntosaliharjoittelun ohessa, sarja ja toistomääräohjeet niin pieniä, vaikka aina kehotetaan treenaamaan kovaa
    - samanlaisia ""treenaa itsesi rantakuntoon"" juttuja, kun joka naisten lehdessä keväisin
    - aina samat juoksu tai sauvakävely tai kotijumppa...
    - korostaa hieman liikaa hyötyliikunnan merkitystä. Yhdessäkin numerossa oli, että matonpesukin ja marjastus suurinpiirtein käy urheilusta
    - mallit ei urheilullisen näköisiä, vaan ihan tavallisia kansikuvatypyjä
    - julkaisee lehden palauteosiossa aina vaan Sport- lehteä kehuvia, suorastaan ylistäviä kirjeitä, ei koskaan kritiikkiä tai haukkuja (en usko, ettei niitä koskaan tule)

Ärsyttää lehti, mutta moni varmaan tykkää ja tykätköön! Itse tykkäsin aika paljon KuntoPlus lehdestä, mutta sekin toistaa itseään. Fittness ja Bodaus lehti ovat ihan hyviä.

9. Off Topic Vierailija

Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän lehtikeskusteluun, mutta sanoit että Sportin kuntosaliohjeet on ""- aina jotakin kiinteytys hölynpölyä kuntosaliharjoittelun ohessa, sarja ja toistomääräohjeet niin pieniä, vaikka aina kehotetaan treenaamaan kovaa"".

Sata sarjaa ja viiskyt toistoa ei ole sama kuin kova treenaaminen. Jos haluaa kuntosalilla oikeasti näkyviä tuloksia, niin 2-3 sarjaa ja 6-10 toistoa riittää. Jippo nimittäin on painojen määrässä, ei sarjan pituudessa! Katsopa seuraavan kerran salilla, kuinka isot äijät reenaa :)

Sportin kuntosaliohjeet ovat ihan kohdallaan, vaikka muuten kyseinen lehti ei mikään kummoinen olekaan.

10. jen Vierailija

Itse tilasin sport-lehteä pari vuotta sitten, enkä ollut tyytyväinen. Mielestäni siinä ei todellakaan ollut mitään mielenkiintoista luettavaa, todella vähän kiinnostavia juttuja. Nyt mulle tulee Kunto Plus, mikä on aivan mahtava lehti!!!! Siinä on kuntoiluvinkkejä, syömisvinkkejä ja terveyteen liittyviä juttuja!!! Parempaa lehteä saa hakea! :)
    Siinäpä olisi siis yksi vaihtoehto sinulle!!! :)

11. Tiitu Vierailija

Samaa mieltä edellisten kanssa.. Mulle on tullut sport tammikuusta asti, enkä ole juurikaan ollut lehteen tyytyväinen. Usein käsitellään sellaisia aihealueita laajasti, jotka eivät minua henk.koht. kiinnosta (esim. jooga, patikointi/vaellus ym.), peruin tilauksen...

Eikä lehdessä muutenkaan ole mielestäni kovin kattavasti nimensä (SPORT) mukaista materiaalia.. Usein on myös henkilöhaastatteluja ym. turhuuksia esim. nro4 kannessa otsikkoina ""Vanessa Kurri odottaa lenkkikaveria"", ""kaikki rullaluistelusta: Sauli Niinistön vinkit (JUST!), ""Sari Multala kokkaa""..... Itseäni ei ainakaan kiinnostanut yksikään näistä jutuista.. Mutta makuja on monia.

Olen tilannut myös Kunto Plus lehteä ja sitä voin suositella..

12. hanna Vierailija

En ole enää pitkään aikaan saanut mitään irti Sportista tai Fitnessistä. Fitness ehkä hieman parempi nyt kun se viime vuonna uudistui mutta muuten.... Toistavat itseään, ja mikä pahinta, jos Sportissa on esiteltynä vaikkapa flameco, niin seuraavassa numerossa Fitness esittelee flamencon!! Ja toisinpäin.

Nopeasti silmäillen lehtien sisältö vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta kun alkaa vähän lukemaan, huomaa että teksti on todella perustasolla tyyliin, syö vähemmän kuin kulutat, muista venytellä.... Kyllä tuollaiset asiat varmasti jokainen aiheesta kiinnostunut tietää.

Hieman monipuolisempaa juttua saisi olla, ja vähän eri tasoisille kuntoilijoille. Ei aina juuri ""marjastuskin on hyvää liikuntaa""-kökköä...

13. tarjanen122 Vierailija

Minulle on tullut useamman vuoden Sport lehti. Eilen ystäväni tilasi kans lehden ja sai tilaajalahjaksi 35 eurolla meikkejä! :)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri