SSG-tutkimuskokemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hobitti2003
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hobitti2003

Jäsen
26.03.2005
72
0
6
Hei! Ajattelin heti, että täytyy laittaa kokemus SSG-tutkimuksesta tännekin, sillä itse menin tutkimukseen hyvin sekavalla mielellä. Senkin vuoksi, koska olin lukenut niin monenlaisia kokemuksia asiasta. Itseasiassa hoitaja aika hyvin totesi, että onhan synnytyksestäkin niin erilaisia kokemuksia...
Mutta minun kohdallani tutkimus onnistui hyvin. Olin ottanut 1,5 400mg buranaa ennen hoitoon menoa ja itse tutkimus ei juurikaan tuntunut miltään. Katetrin laittaminen nipisti ihan, ku olis papa-koe otettu ja veden ja ilman virtaus tuntui aaltoilevana tunteena, ei niinkään kipuna. Vatsan pohjassa tuntui välillä hieman painetta, mutta ei kummempaa. Itse asiassa inhottavimmalta tuntui sen ultra-kepukan liikuttelu, eli ei paha.
Heti tutkimuksen jälkeen ja tähän päivään asti on tuntunut oikean hartian alueella painetta ja epämiellyttävää kipua, varsinkin aina kun vähäkin liikun.
Mutta kun lääkäri sanoi, että se on hyvä merkki, eli se vesi pääsi munatorvien kautta vatsaonteloon, niinkuin ptikin ja sieltä hermoista säteilee hartiakipuna, niin sen kivun kestänkin mielelläni, kun se kerran saakin tuntua.
Toivotavasti tästä olisi jotain lohtua teille, jotka ekaa kertaa menette tutkimukseen. Minä ainakin eilen nukahdin ennen aikojani illalla, koska turha jännitykseni laukesi.

moikka!

mulla tuo toimenpide oli tosi kivulias koska putket olivat jostain syystä tukossa. tutkimus oli kuitenkin avannut toisen torven ja raskauduinkin yllättäen vielä samasta kierrosta! tätä ennen oli ollut yritystä 2,5 vuotta joten en kyllä ois osannu moista onnea odottaa!
eli vaikka ite toimenpide oli ikävä, niin kyllähän kannatti ja vaikka raskaus ei olis alkanutkaan niin ainahan nuo tutkimukset on eteenpäin sillä "vauvanhakumatkalla" ainakin itse ajattelin näin... (tulevaisuudessahan voin joutua menemään vielä uudestaankin ssg:hen koska eihän se putki välttämättä auennut kuin pariksi kuukaudeksi joten voi hyvinkin olla jo uudelleen tukossa)

tsemppiä kovasti kaikille vauvaa toivoville, joskus se onni osuu kohdalle kun sitä ei enää edes jaksa toivoakkaan!

-tiipii ja tyty 1kk-

Minäkin voin kertoa oman kokemukseni..

Tutkimus tehtiin kp 10. Tuloksetonta clomien syöntiä 6kk takana ja sitten itse pyysin tutkimista.. Polillahan ei ehdoteta mitää, itse pitää olla asialla joka jutussa!

No joo..
Mä jännitin ihan sikana. Olin ottanut 2 Buranaa etukäteen. Mä olin ihan varma, että mun tuubat on tukossa ja kipu on tajunnan räjäyttävää :/
Mutta ei, ainoastaan niitten välineitten tunkeminen alaosastoon sattui vähän. En yhtään tuntenut, että vettä sinne ruiskutettaisiin!

Muttamutta...Lekuri sanoi, ettei vesi liiku oikein minnekkään vaan valui pois. Elikäs meikäläinen passitetaan sit laparoskopiaan :o :o
Siellä tutkitaan aukiolo vielä tarkemmin!
JA NYT VASTA JÄNNITTÄÄKIN! Tai itse asiassa olen ihan kauhuissani, en tiedä kummasta enemmän; toimenpiteestä vai sen lopputuloksesta :'(

Yhteistyössä