Sterilisaatio tai kohdunpoisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satunnainen lukija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satunnainen lukija

Vieras
Olen hieman yli 30-vuotias ja lapseton. En sairauden vuoksi halua lapsia, koska toisaalta en ole koskaan kauheasti halunnut ja ennen kaikkea, koska en usko, että jaksaisin raskautta, vaikka lapsista muuten pidänkin kovasti. Olen harkinnut vakasti sterilisaatio jo jonkin aikaa. Myös kohdunpoisto kiinnostaisi.

Niinpä ajattelin kysyä, että onko kukaan täällä käynyt sterilisaatiossa tai kohdunpoistossa? En tiedä onko minulla edes mahdollisuutta saada kohdunpoistoa, mutta olen miettinyt sitäkin, koska minulla on erittäin kivuliaat kuukautiset ja raskaus ei mielestäni tule minun kohdallani kysymykseen. E-pillereitä en myöskään voi syödä lääkitykseni vuoksi. Onko kenelläkään täällä kummastakaan kokemuksia kokemuksia? Jos on niin, niin minua kiinnostaisi kuulla teidän kokemuksia kummasta tahansa toimenpiteestä. Millainen toimenpide oli? Miten siihen valmistauduit? Millaisia jälkioireita oli? Tuntuuko siltä, että se on jotenkin vaikuttanut hormoonitoimintaan, kuukautisiin, seksielämään, elämänlaatuun?

Kiitos etukäteen vastanneille! :)

Minulta on poistettu kohtu. Toimenpide aamuna menin sairaalaan ja illalla heräsin nukutuksesta. Kipuja oli, mutta ei sietämättömiä. Pari viikkoa meni köpötellessä kuin vanha mummo =) viisi viikkoa olin saikulla, mut viimeisellä viikolla vointi oli jo ihan hyvä. Nyt poistosta kohta kaksi vuotta. Minkäänlaisia vaikutuksia ei ole ollut paitsi että menkkoja ei ole ja sehän on vaan plussaa=)

[QUOTE="joo";23867242]Minulta on poistettu kohtu. Toimenpide aamuna menin sairaalaan ja illalla heräsin nukutuksesta. Kipuja oli, mutta ei sietämättömiä. Pari viikkoa meni köpötellessä kuin vanha mummo =) viisi viikkoa olin saikulla, mut viimeisellä viikolla vointi oli jo ihan hyvä. Nyt poistosta kohta kaksi vuotta. Minkäänlaisia vaikutuksia ei ole ollut paitsi että menkkoja ei ole ja sehän on vaan plussaa=)[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Kuulostaa hienolta! Varsinkin tuo menkoista eroon pääseminen olisi tuossa kohdunpoistossa kyllä hyvä asia. :)

Kohdunpoisto on mulle tehty.

Iltana ennen operaatiota join tötkyä, joka tyhjensi vatsan. Aamulla sairaalaan ja puoleltapäivin leikkuriin. Operaatio tehtiin kokonaisuudessa alakautta. Illalla oli kipuja, mutta hyvät tropit niihin sain. Seuraavana päivänä kotiin ja rauhallista eloa seuraavat 4 viikkoa. Mulla ei kipuja ollut ku muutama eka päivä, eikä mitään negatiivista ole kyllä kerrottavana operaatiosta eikä sen jälkeisestä elämästä.

Kaikilla naisilla on OIKEUS kohdunpoistoon, se ei katso oikeassa elämässä lasten lukumäärää, eikä ikää.

Yhteistyössä