Hae Anna.fi-sivustolta

sterilisaatio tehty, vauvakuume vaivaa

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä ansu, 20.03.2006.

1. ansu Vierailija

Onko täällä ketään jotka ovat samassa tilanteessa. Oletteko päätyneet IVF:ään vai purkuun. Ei kiitos asiattomia kommentteja, please!!!

2. tehty on.... Vierailija

ja purettu myös. Suosittelivat kyllä IVF:ää, mutta henk.kohtaisten syiden vuoksi tehtiin purkuleikkaus. Vielä ei tärppiä. Milloin sinulle on se sterilisaatio tehty? Ilmeisesti klipseillä?

3. ansu Vierailija

Noin 3,5 vuotta sitten, klipseillä. Myös suositeltiin IVF:ää. Tehtiinkö purkuleikkaus sinulla yksityisellä puolella? Annettiinko minkälaiset onnistumismahdollisuudet? Itse ajattelisin myös leikkausta, oliko se karmea kokemus?

4. ansulle Vierailija

Purkuleikkaus tehtiin yksityisellä puolella. Maksoi noin 2.500 e. Onnistumismahdollisuudet ovat 10-40-50 % luokkaa ilmeisesti tilastojen mukaan. Leikkaus on aina leikkaus ja siinä on omat riskinsä, kesti 1,5 tuntia ja leikkaushaava noin 14 cm. Kirurgi sanoi leikkauksen onnistuneen hyvin, mutta arpeutuminen voi tukkeuttaa torven uudestaan joillakin. Haava oli kipeä reilun viikon. Ei ollut karmea kokemus.

5. ansu Vierailija

Millon sun purku on tehty?

6. ansulle Vierailija

Se tehtiin reilu vuosi sitten. Mutta huom, huom kaikenlaisten juttujen vuoksi yritystä ei ole ollut vuottakaan.

7. Epäkypsää Vierailija

Asiattomia viestejä ette toivoneet, mutta silti otan sen verran kantaa, että täällä on ihan oikeasti lapsettomia ihmisiä, jotka eivät saa ensimmäistäkään lasta millään ja sitten tänne tulee valittamaan tuollaiset ihmiset.
    Ihan oiekasti olisitte miettineet kerralla asian kunnolla, niin ei tarvitsisi katua ja yhteiskunnan varoja tuhlata tuollaisten ajattelemattomien ihmisten takia.
    Toivottavasti ette saa hoitoja yhteiskunnan varoin vaan joka ainoan centin joudutte maksamaan omasta pussista. kelan korvauksetkin vois ottaa pois tuollaisessa tilanteessa, koska itse tilanne olette halunneet.

8. ansu Vierailija

Nimimerkille: epäkypsää, myös ""me"" tarvimme kanavan vaihtaa ajatuksia! Ole huoleti, emme käytä yhteiskunnan varoja!!!

9. ansulle Vierailija

Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle ansu! Päädytpä sitten mihin ratkaisuun tahansa! Ja näitä ""epäkypsiä"" on aina liikenteessä, jotka tietävät toisten asiat paremmin :)

-Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää elämää-
    -Joka ei virheitä tee, ei tee mitään-

10. BUUU Vierailija

Täysin samaa mieltä, toivottavasti toimenpiteet purkuun eivät onnistu julkisilla!

11. Enni Vierailija

Meillä miehelle oli aikoinaan tehty sterilisaatio, jonka purku ei onnistunut, joten tehtiin IVF (siittiöt otettiin kiveksistä). Olimme yksityisellä ja kohtelu täysin asiallista. Saimme myös kelakorvauksen kaikista hoidoista. Pitää muistaa, että julkisella puolella hoidetaan monia asioita, jotka ihminen itse aiheuttanut. Miettikää, vaikka kuinka paljon sairauksia ylipainoisuus aiheuttaa.

12. niinpä Vierailija

Niin Enni ylipainon lisäksi tupakanpoltto ja alkoholi....... listaa voi jatkaa loputtomiin jos vaan tahtoo. Mutta ymmärrän, että jos on lapseton jutut sterilisaatiosta harmittavat kyllä. Mutta palataan siihen mitä ap pyysi: asiallisia vastauksia pliis!

13. ansu Vierailija

Totta, julkisella puolella hoidetaan myös niitä, jotka ovat ""ilotelleet"" eri partnereilla ja hankkineet tauteja. Eli ei se kaikki ole niin yksiselitteistä!

14. Johdateltu Vierailija

Minulla lääkäri teki aikanaan päätöksen ""puolestani"", kun menin hakemaan hormonikierukkareseptiä. Totesi vain, että eikö sinulla jo ole kolme lasta ja laitetaanpa ST-lausunto vetämään. Miestäni ei kuultu, kuten olisi pitänyt. Näin kirjattiin kyllä paperiin. Tyhmähän olin, kun hyväksyin, mutta elämtilanne voi muuttua. Kannattaa ottaa sellaisetkin seikat huomioon sterilisaatiota mietittäessä.

15. :) Vierailija

Mulla tehtiin sterilisaation purku -98 ja prosentteina 50/50% mahdollisuus raskautua. No meillä käynnyt onnelliset ihmeet -01 syntyi poika, -05 tyttö. Toivoa ja mahdollisuuksia on, joten onnea ja paljon++++.

16. =) Vierailija

Nimimerkki :) saako kysyä oliko tuo 98-01 koko ajan yritys päällä? Minulla 1,5 v purusta, mutta ei vielä plussaa. Ihana kuulla että sinulla onnisti!

17. :) Vierailija

=):lle, kyllä se oli aktiivista yrittämistä, vajaa 2 vuotta meni kun raskauduin ja toisen kanssa vajaa 4 vuotta. Tiedän että aika on pitkä ja minullakin lukemattoman monia pettymyksiä, menkat vaan tuli :(. Kärsivällisyys kyllä palkittiin ja tuplasti!!! Vastailen mielelläni jos kysyttävää tulee!

18. :) Vierailija

Haluaisin viellä sen verran kommentoida et mulla purku tehtiin julkisella puolella. Aikoinani omalta lääkäriltäni kysyin mahdollisesta purusta. Minun kohdalleni sattui lapsia rakastava lääkäri. Hän sanoi et jos todellakin haluatte vauvan hän laittaa lähetteen eteenpäin, puolen vuoden kuluttua pääsin toimenpiteeseen ja maksoi minulle normaali sairaalaolo vrk:n. Kyselkää rohkeasti eka vaihtoehtona julkiseltapuolelta. Me oltiin kanssa menossa jo yksityiselle vaan mäsis kävi kun avasin suuni silloin. Tsemppiä!

19. =) Vierailija

Kiitos :) kiva kuulla, että on toivoa! Emme heitä siis yritystä pois vaikka toivottomuus iskee kyllä aina menkkojen alkamisen vuoksi. Minun purku tehtiin pankista lainatuilla rahoilla.

20. ansu Vierailija

Nimimerkki :) Olitko kauan klipsattuna? Minkä ikäinen olet ?

21. :) Vierailija

Ansulle: -93 laitettiin klipsit ja -98 purku, joten 5 vuotta klipsit. Ikää mulla 39 vee.

22. juu-juu Vierailija

Mutta onkohan lapsettomuudesta kärsivien palsta teille se oikea tulla selittämään asiaanne.
    Itsehän olette kuitenkin strelisaationne tehneet ja ihmettelen vaan, etteikö muut keinot( ehkäisy) olisi riittäneet, jos ette kerran täysin varmoja olleet asiasta. Kyllä sterilisaatioon pitäisi lähteä siitä näkökulmasta, että on todella asian loppuun asti miettinyt ja ellei ole varma, niin sitten muita konsteja käyttöön.
    Epäypsäähän tuo teidän käytös on, tänään haluan sitä ja huomenna jotain muuta.

23. Niinpä Vierailija

Erona on vaan se, että tupakanpolton monet aloittavat jo hyvin nuorena eikä kaikkea silloin aina ajattele järkevästi. Alkoholin väärinkäyttö on sairaus tai sen käyttö lisääntyy esim. masennuksen myötä eikä ihminen tavallaan enää voi sille mitään.
    Strelisaatio on kuitenkin toimenpide, johon on ikäraja, jotta sen tekisi täydessä ""kypsyydessä"" ja täysin ajatelleena asian loppuun asti. sterilisaatio ei ole riippuvuus. Ei näitä voi toisiinsa verrata näiden muiden riippuvuuksien suhteen, sillä sterilisaatio ei ole riippuvuus vaan ihmisen oma päätös (syömishäiriöitään, tupakanpolttoaan tai alkoholismiaan tuskin kukaan on päättämällä päättänyt aloittaa vaan ne ovat muiden asioiden seurausta).

24. juu-juu Vierailija

julkisella puolella tehdään myös strerilisaatioita, joka on ihan ok, mutta onko enää se, että niiden purkujakin hoidetaan vain sinun oman ajattelemattomuuteis takia.

25. Johan on ollut saarnaajat liikenteessä! Onpa kiva että juu-juu ja Niinpä ovat itse niin fiksuja ja kypsiä ja virheettömiä ihmisiä! Wau! Sanattomaksi vetää! Antakaahan ihmisten keskustella ja jos näette jossain ketjun otsikossa sterilisaatio-sanan: älkää lukeko!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri