\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 15:37 vieras kirjoitti:
Mä juttelin oman gynen kanssa aiheesta tosi pitkään ja hän kertoi sitten hyvät ja huonot puolet. Pitkällisen harkinnan jälkeen mulle laitettiin hormoonikierukka kun se on 5 vuotta ollut oonkin sitten 40 ja harkitaan sitä sterilointia uudestaan.
Hän kertoi huonoina puolina esim sen että jos on ollut pitkät/runsaat/kivuliaat kuukautiset niin ne eivät ainakaan helpommaksi muutu, usein kuulema vuoto lisääntyy. Kierukan kanssa mulla ei oo nyt vuoteen ollut yhtään vuotoa
Ai, mulle ei kerrottu mitään negatiivista tuosta toimenpiteestä, tosin mulla oli vaihtoehdot vähissä, tavallista kierukkaa oli kokeiltu jonka aikaan vuosin IHAN koko ajan, hormoonivalmisteita en saa käyttää koska olen läpikäynyt aivoverenkiertohäiriön, eikä se kumikaan jaksanut enää huvittaa

Sain siis luvan tuohon sterilisaatioon noista edellä mainituista syistä sekä siksi että meillä on kolme lasta ja ikä oli tuolloin se maagiset 30.
Olen ollut tähän ehkäisykeinoon erittäin tyytyväinen, joten voin omasta puolestani suositella tätä muillekin =) Toimenpide tehtiin nukutuksessa ja "sisään" mentiin niitten värkkien kanssa kahdesta reiästä, navasta, sekä navan alapuolelle tehtiin reikä. Ainoa kurja juttu mikä minun kohdalla sattui oli se, että tuohon vatsaan nousi leikkauskohdalle suuri veripatti jota särki ihan mielettömästi, joten sieltä jouduttiin painelemalla ottamaan se veri pois :'( En tiedä miksi noin kävi, mutta otaksun että sillä on jotain tekemistä veren hyytymisen kanssa jonka kyllä pidän tästälähin mielessä! Tämän vuoksi jouduin sitten jäämään yhdeksi yöksi sairaalaan...normaalisti tuosta toimenpiteestä pääsee muutaman tunnin kuluttua pois, että pelkäämään tuota ei kannata ruveta =)
Minulle on tehty aikoinaan myös nielurisaleikkaus, joka sekin meni "pitemmän kaavan kautta"...haava aukesi kotona ja verta pulppusi kuin härän kurkusta. Siksi otaksun että mulla on veren hyytymisen kanssa jotain ongelmia.
Toivon ettet pelästy, halusin kertoa vain kaiken rehellisesti, ja toivon että ajattelet asian niin että näin miten mulle on käynyt, käy vain ani harvoin =)