Sterilisaation jälkeen raskaaksi,kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipsuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hipsuliini

Vieras
Onko kokemuksia kennelläkään,sterilisaation jälkeisestä raskaudesta?
Itse olen 6 lapsen äiti ja sterilisaatio on tehty 2v sitten.Nyt merkit viittais siihen että olen jälleen raskaana.Testiä en ole tehnyt vielä,toiveissa kuitenki että jospa ne kuukautiset vielä tulisi kuitenkin,vaikkakin ovat jo viikon myöhässä ja paino on noussut ja masu pömpöttää...

Eiköhän sinulla ole jo kokemusta 6 lapsen äitinä. Tee ihmeessä se testi ja mieti sitten.

Mahdollisuus tulla raskaaksi sterilisaationkin jälkeen tietysti on, riippuen miten se on tehty. Pistetty klipsulla kiinni vai otettu johtimesta pala pois?
Tuo klipsu systeemi on vissiinkin heikompi tapa, vaikka raskautumisen riski on molemmissa aika epätodennäköinen, mutta kuitenkin mahdollinen.
Tee se testi ja kerro, mitä näytti!

Minkä ikäinen muuten olet? Onko mahdollisesti vaihdevuodet alkaneet?

Kokemuksiako siitä että sterilisaation jälkeen tulee vielä raskaaksi.
Meinasin vielä viikon katsella,jospa ne menkat sieltä vielä tulisikin..
Elättelen kylläkin toiveita etten olisi raskaana.Vaikkakin tottakai otan tulijan vastaan jos on tulollaan.Klipsulla on laitettu kiinni.Tuskinpa on vaihdevuodet kyseessä,ikää 34v.
Haluaisin edelleen kuulla onko kellä kokemuksia!!!!!

Jeps1 tarkoitti varmaan sitä, että kun olet sentään 6 kertaa jo ollut raskaana niin varmaan tiedät omat raskausoireesi... No minulla ei ole vastausta kysymykseesi.

Ehdotan raskaustestiä niin selviää eikä tarvitse arvuutella.

Eikä tarvitse vetää herneitä nenuun vaihdevuosista, kun et ikääsi maininnut.

Tiedän erään sukulaisnaisen tulleen raskaaksi sterilisaation jälkeen. Heillä oli kaksi lasta, jotka olivat jo lähemmäs parikymppisiä ennen kuin iltatähti tulla tupsahti.

No en todellakaan vetänyt herneitä...Kiitos Sini! Ainut joka on vastannut asiallisesti kysymykseen.
En todellakaan tarvitse muita neuvoja vaan omakohtaisia/tuttavien kokemuksia.
Eli älkööt sellaiset vaivautuko joilla ei ole muuta sanottavaa.

Toki voi tulla raskaaksi vaikka on steriloitu, vielä ei tiedetä abstinenssin ohella mitään muuta ehkäisykeinoa, joka olisi 100% (ja eräiden väitteiden mukaan abstinenssikin on pettänyt ainakin kerran ihmiskunnan historiassa ;))
Tehtiinkö sun sterilisaatio synnytyksen yhteydessä? Silloin se kuulemma pettää helpommin. Raskauden ja synnytyksen jäljiltä vehkeet on niin turvoksissa, että kun turvotus laskee, klipsut onkin löysällä.

PS: mäkään en tajua mistä toi herneidenvetämis-kommentti tuli. Ap:han totesi vain että tuskin siitä on kyse kun ikä on tuo, täysin asiallisesti.

Mikä teitä kanssaihmisiä vaivaa? Eiköhän ap tee testin kun sen aika on. Miksi ette voi keskustella asiallisesti? Jos se tuntuu vaikealta niin ettekö voi olla kommentoimatta? Tuntuuko se jotenkin mukavalta pahoittaa toisen mieli? Itsekkin törmäsin hetki sitten todella ikävään käytökseen täällä... Onnea AP:lle, mitä sitten tapahtuukin!

Alkuperäinen kirjoittaja Rakeliini:
Minulle on sterilisaatio tehty 10v sitten (ns. piuhat poikki) eikä ole ainakaan tähän päivään mennessä pettänyt..

Jos (pieni) osa sterilisaatioista pettää, ei se tarkoita että ne kaikki pettäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja MillaLilla:
Mikä teitä kanssaihmisiä vaivaa? Eiköhän ap tee testin kun sen aika on. Miksi ette voi keskustella asiallisesti?

Jos kuukautiset on viikon myohassa, niin eikohan silloin olis aika tehda se testi? Henkilokohtaisesti en vain ymmarra miksi vatvoa ja pohdiskella asiaa viikkokausia, kun varma vastaus on hetkessa saatavilla. Paitsi tietysti jos lahin apteekki on 100 kilsan paassa.
Jatkuvasti vaan talla palstalla on kirjoituksia jotka menee jotenkin tyyliin "olenkohan raskaana, kun mulla on tammoset ja tammoset oireet ja menkat on niin ja niin paljon myohassa jne.", niin vakisinkin sita teke mieli vaan todeta etta tehkaa se testi niin tiedatte, sita varten ne testit on olemassa. Sita parempi mita aikaisemmin mahdollinen raskaus selviaa, niin osaa sitten esim. tehda tarvittavat muutokset ruokavalioon jne. ja ottaa kasvavan sikion vaatimukset huomioon.

Minun äidilleni oli tehty sterilaatio, juuri tuolla nipsutin systeemillä. Eipä ollutkaan 100%, vaan iltatähti tuli.
Mielenkiinnosta olisi kiva kuulla miten sinun kävi?

Ei oo klipsejä laitettu synnytyksen yhteydessä.Kyllä osaa toiset "aikuiset" ihmiset olla typeriä...Onko se niin vaikeeta ymmärtää ,että en ole tällä palstalla kysellytkään vastausta siihen että olenko raskaana,vaan KANSSAIHMISTEN OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIA!!!! Ehkäpä kerronkin jossakin vaiheessa että kuinka kävi....
ap

asumme pienellä paikkakunnalla ja en tosiaankaan viitsi mennä ostamaan sieltä testiä,koska sieltä juttu leviää ennen kun "tiedän vaustausta itsekkään"...
Näin on käynyt ennenkin... Ap

Varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta jotta vältyt tuolta jutun leviämiseltä, niin netistä saa kätsysti ja huomaamattomasti tilattua raskaustestejä. Esim. mammaksi.fi
Pidetään peukkuja, että ei olisi pettänyt. Kivan kokoinen katras kyllä sinulla :-)

Jeps1 tarkoitti varmaan sitä, että kun olet sentään 6 kertaa jo ollut raskaana niin varmaan tiedät omat raskausoireesi...

Ei se ole noin yksinkertaista... Itse olen ollut 2 kertaa raskaana ja kummallakin kerralla ainoa merkki raskaudesta oli myöhästyneet kuukautiset. Tosin ekassa raskaudessa tuli sitten muitakin oireita ekan kolmanneksen aikana, mutta toisessa raskaudessa ensimmäiset kolme kuukautta ei MITÄÄN oireita, ei ollenkaan tuntunut, että olisin raskaana! No, koska lapsi oli toivottu, niin osasin odottaa raskautta ja tein testin ajoissa, mutta jos ois ollu vaik käytössä sellanen ehkäisy, jonka kanssa kuukautiset voi jäädä pois (esim. minipillerit) ja sillon oisin vahingossa tullu raskaaks, niin en ois huomannu mitään, ennen ku tyyliin potkut ois alkanu tuntuu (koska mahakin oli edellisen raskauden jäljiltä niin pyöreä, että mahan kasvuakaan en olisi huomannut pitkiin aikoihin). Se taas ois esim. abortin kannalta ollu jo aivan liian myöhäinen aika huomata olevansa raskaana.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä