sterilisaatiosta kun lapsiluku alkaa olla täynnä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupässi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkupässi

Vieras
miten te, keillä perheen lapsiluku on tullut tai tulossa täyteen olette päätyneet sterilisaatioon, millaiseen ja siihen kummalle se tehdään?

Meillä on tilanne että se kyseinen keskustelu on ajankohtainen ja ehdotinkin miehelle että hänelle voitaisiin tehdä vasektomia(?) eikä automaattisesti minulle tulevan synnytyksen yhteydessä sterilisaatiota. Mies kuvittelee sen syövän miehisyyttään mutta ei ajattele samoin minun kohdallani.

Meillä mies kans aatteli et se on hänen miehisyydestään pois jos tehdään vasektomia :rolleyes:
Mut meillä meni sit järkevimmin niin että mulle tehtiin sterilisaatio 3nnen sektion yhteydessä.
Me oltiin vaan varmoja että meidän lapset on tässä. :) Ei ole kaduttanut, ei tartte huolehtia mistään ehkäisyistä enää!

Useimmat miehet kuvittelee et sterilisaatio tarkoittaa sitä että kassit lähtee ja munakin lyhenee puoleen. Voi raukkoja. Meillä mies on pässi, mut meni sentään vapaaehtoisesti ko. operaatioon kyseenalaistamatta omaa miehisyyttään operaation jälkeen.

jos tosiaan tahdon, tiedän sen. Totesi että olenhan osaltani (saanut) kantanut ja kasvattanut kaikkia lapsemme sen 9kk jtn vähintä mitä tuo voisi tehdä olisi suostua sterilisaatioon. No ehkä mä vähän autoin tuon ajatuksen ulosannin kanssa ;)

Mutta on tosiaan huvittavaa että meilläkin mies kuvitteli, vaikka varmaan tiesi, ettei sitte tule enää spermaa ja mikä mies se sellanen on :D O

Olen kanssa siinä luulossa että helpointahan tuo olisi tehdä naiselle synnytyksen yhteydessä mutta katsotaan nyt.

Minulle tehtiin sterilisaatio 3 lapsen jälkeen, synnytyksen yhteydessä (sektio). Helpointa niin, kun muutenkin leikattiin. Ei ole pätkääkään kaduttanut. Lapsia en enää tee, vaikka mikä olisi (ikä). Siskon miehelle tehtiin sterilisaatio, kun perheessä oli 4 lasta. Heidän tapauksessa kaikki muut ehkäisykeinot eivät toimineet (esim. yksi kierukkaraskaus) ja mies suostui, kun toiminpide on helpompi kuin naiselle.

Me oltiin ajateltu et kunhan ollaan varmoja että lapset on tässä (mä en ainakaan vielä ole varma ;)) mies menee operoitavaks, se kun käy nopeasti ja paikallispuudutuksessa. Mutta nyt kun se pystytään naisellekin tekemään ilman isompaa leikkausta katsotaan sitten tilanteen mukaan ja kysellään varmaan lääkäriltä mahdolliset haitat että kummalle pienempi ja riskittömämpi juttu.
Kumman useat miehet tuntuu pelkäävän että on jotenkin sama juttu kun kastraatio eivätkä tietenkään eunukeiksi halua. :D

Itse olen myös miettinyt sterilisaatiota ja itselleni.Nyt syntymässä kolmas lapsi ja lapsiluku on täynnä.Lääkärin kanssa kun juttelin asiasta,niin hän sanoi ettei kaupungissamme niitä juurikaan tehdä,suositteli kierukkaa tilalle.
Usein ne joille on tehty sterilisaatio joutuvat myöhemmin mahdollisesti kohdun poistoon tai joutuvat silti ottamaan itselleen kierukan.

Tosin huomasin että asia on kaupunki kohtaista.Ystäväni sai kolmannen lapsen ja hänelle jo ehdotettiin sterilisaatiota joka tehtiin laitoksella synnytyksen jälkeen.

Hirmu moni mies yrittää sitten purkaa vasektiomian. Miehellä se lisääntymisaika on paljon pidempi ja pitää olla todella varma, ettei lapsia halua, ei vaikka vaimo kuolisi/lähtisi ja se nuori hehkeä kaunotar tulisi kosiskelemaan. Mun kaksi ystävää on ottanut itseään n.20v. vanhemman miehen ja tehneet vielä lapsia heidän kanssaan. Toiselle vaimo oli aikoinaan ehdottanut sterilisaatiota, onneksi ei ollut suostunut.

Meille oli selvää että kolme lasta on just passeli. Ja kolmannen jälkeen synnytystä seuraavana päivänä se tehtiin mulle(ikää mulla silloin 24). Ja mulle just sen takia, että halusin, mä en enää lisäänny(geenit laimenee, heh)

Nyt vielä kun sais jonkun kohdunpoiston tai poppakonstin, ettei tarvis menkkoja kärvistellä enää ollenkaan, ois aika bueno.

Hirmu moni mies yrittää sitten purkaa vasektiomian. Miehellä se lisääntymisaika on paljon pidempi ja pitää olla todella varma, ettei lapsia halua, ei vaikka vaimo kuolisi/lähtisi ja se nuori hehkeä kaunotar tulisi kosiskelemaan. Mun kaksi ystävää on ottanut itseään n.20v. vanhemman miehen ja tehneet vielä lapsia heidän kanssaan. Toiselle vaimo oli aikoinaan ehdottanut sterilisaatiota, onneksi ei ollut suostunut.

mutta ei ole pelkoa siitä että lähtisi uuden metsästykseen :) Sitä kyllä joudutaan vielä puimaan onko tämä lapsiluku varmasti molempien mielestä täysi vai päädytäänkö vielä johonkin muuhun ratkaisuun. Mies vähän empii molempien kohdalla steriloimista vaikka yritin perustella helppoudella, hän sillä, että mitä jos kuitenkin halutaan vielä joskus se yksi. Teenkö väärin jos puhun tahtoni läpi koska teidän että tuo suostuisi vaikka vaan minun mielikseni, tai no tietysti teen, hitto miten hankalaa.

[QUOTE="vieras";23130425]Useimmat miehet kuvittelee et sterilisaatio tarkoittaa sitä että kassit lähtee ja munakin lyhenee puoleen. Voi raukkoja. Meillä mies on pässi, mut meni sentään vapaaehtoisesti ko. operaatioon kyseenalaistamatta omaa miehisyyttään operaation jälkeen.[/QUOTE]

:D:D:D Viikon parhaat naurut.. Hahaha!

Mä olen myös miettinyt ihan tosissani sterilisaatiota. Meillä on yksi ainoa lapsi, mutta kumpikin on täysin varmoja siitä, ettei enempää haluta. Mä en painon vuoksi voi käyttää pillereitä tai muutakaan yhdistelmäehkäisyä, kierukkaa en halua. Kumit on käytössä tälläkin hetkellä, mutta alkaa jo vähän tympiä niiden käyttö. Ja koska mulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, niin kumin pettäminen voisi tulla ilmi vasta hyvin myöhään...

Jostain luin uudesta menetelmästä, jossa sterilisaatio tapahtuu polikliinisesti ja samana päivänä pääsee vielä kotiinkin. Onko kellään tehty sillä menetelmällä?

Jos asia tulisi ajankohtaiseksi, niin luultavasti minä menisin sterilisaatioon. Joko niin, että se tehtäisiin sektion yhteydessä, tai essure-menetelmällä (eli emättimen kautta tähystäen sellaiset pienet metallikierukat munanjohtimiin, jotka arpeutuvat ja menevät tukkoon). Toisaalta olen niin tyytyväinen pillereihin, ettei sterilisaatiolle ole ainakaan nyt tarvetta (eikä lapsiluvustakaan ole lyöty mitään lukkoon).

Kolmas lapsi on nyt 4,5kk ja miehelle tehtiin vasektomia 3viikkoa sitten. Yritin kyllä neuvolassa jo kolmannen raskausaikaina puhua, että saisin sterilisaation synnytyksen jälkeen, mutta eivät suostuneet. Mies päätti sitten, että hän menee, koska helpompi toimenpide ja hänen osaltakin lapset on tehty.

[QUOTE="mie";23131330]Kolmas lapsi on nyt 4,5kk ja miehelle tehtiin vasektomia 3viikkoa sitten. Yritin kyllä neuvolassa jo kolmannen raskausaikaina puhua, että saisin sterilisaation synnytyksen jälkeen, mutta eivät suostuneet. Mies päätti sitten, että hän menee, koska helpompi toimenpide ja hänen osaltakin lapset on tehty.[/QUOTE]

Nykyisinhän ei noita synnytyksen jälkeisiä sterilisaatioita tehdä. Itsellä oli paperit valmiina, että tehdään jos joudun sektioon, mutta onneksi tuli alakautta. Mies kävi sitten myöhemmin.

Yhteistyössä