Stockan hullut päivät ja meno sen mukaista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johan on menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän niinukuin asian vierestä: jotenkin tuntuu omituiselta isän edes pyytää jotain ilmapalloa, lapsen truvaksi. Eikö siitä lapsesta voisi muuten yrittää pitää vaikka kiinni tai kantaa sylissä jos se on kerran pakko sinne stokkalle raahata. Kohtahan kaikki tulevat lastensa kanssa ja pyytävät niitä palloja kun niin kovasti tarvii just nyt semmosen. Ja nehän oli pyörällä? Luulis että pyörällä olisi muutenkin vaikeaa kuljettaa jotain ilmapalloa! Muuten en ota kantaa vartijan toimintaan kun en videota ole nähnyt.

[QUOTE="Mie";29087592]Vähän niinukuin asian vierestä: jotenkin tuntuu omituiselta isän edes pyytää jotain ilmapalloa, lapsen truvaksi. Eikö siitä lapsesta voisi muuten yrittää pitää vaikka kiinni tai kantaa sylissä jos se on kerran pakko sinne stokkalle raahata.[/QUOTE]

Se on aikamme rakenteellinen ilmiö. Ihmisen minä yrittää toimia niin vapaasti kuin kykenee, etenkin shoppailusta nauttiessa. "Vakavista" velvollisuuksista, kuten lapsen kaitseminen, joka sitoo minän mielihaluja, yritetään tehdä mahdollisimman "iisejä".

Huomaa kyllä että ollaan mammafoorumilla, mitä helvettiä? :O Eihän se isä sitä palloa varastanut, hän pyysi ilmapalloa hyvään tarkoitukseen ja myyjä antoi. Eihän kaupassa anneta muitakaan tavaroita käytettäväksi siksi aikaa kun siellä kaupassa ollaan ja palauteta hyllyyn sitten kun lähdetään, joten eiköhän ole ihan normaalia olettaa että se pallo saatiin omaksi. Lisäksi se on ilmapallo joka tulee stockalle maksamaan korkeintaan 20 centtiä, ja ne jaettais joka tapauksessa sunnuntaina ilmaiseksi lapsille. Tuossa jutussa ei kukaan muu toiminut väärin kuin se vartijan perään usuttanut infotiskin täti jolta karaks mopo käsistä ja pahasti. Säälittää tuo vartijakin, se on todennäköisesti palkattu jostain vuokrafirmasta hullareiden ajaksi, ja ei oo uskaltanut uhmata käskyä vaikka videolla hänen käytöksestäänkin näkee että häntä hävettää suunnattomasti viedä se pallo siltä pikkupojalta. Todennäköisesti on kuitenkin pelännyt sen verran potkuja että on ajatellut että on pakko totella kun käsketään. Mun mielestä taas isä toimi oikein, koska todennäköisesti se pallon antanut myyjäkin on ollut kausiapulainen (suurin osa hullareiden myyjistä on), ja jos hän olisi sen myyjän "vasikoinut" ei tämän työsuhdetta ois todennäköisesti jatkettu enää. Noi kausiapulaisuudet on melkein ainoita keinoja päästä stockalle vakituisesti töihin täysin ulkopuolisena (ilman suhteita tai edellistä työpaikkaa talossa), joten ymmärrän että isä ei halunnut nimetä pallon antanutta myyjää. Ja mitä teidän mielestä sille lapselle sitten ois pitänyt sanoa sen pallon viemisen jälkeen? Kun otetaan huomioon että pojan isä on ensin yrittänyt estää vartijaa viemästä palloa, niin ei siitä sen jälkeen enää selviä sillä että sanoo lapselle "hups, haetaan sunnuntaina uus". Ihan oikeasti lapsille kuuluu selittää mitä tapahtui ja miksi, ja sehän tuossa syy oli että stockan työntekijät olivat niuhoja.

Tuskin tuo isä ois tehnyt asiasta mitään numeroa jollei seisois VILPITTÖMÄSTI tapahtumankuvauksensa takana. Miettikää paljonko stockalla on valvontakameroita, varmasti niistä voi halutessaan tarkistaa miten juttu meni. Lisäksi tuo pojan isä on itse media-alan ammattilainen, luulisi hänen ymmärtävän että tollaisia juttuja ei kannata alkaa huijaamaan/värittämään, kun niistä jää aika helposti kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29085338:
Mun mielestä siellä ei tarvitse kannustaa yhtään lasta viihtymään, se ei ole lasten paikka. Tänäänkin näin ihan turhan paljon pieniä,itkeviä lapsia siellä tungoksessa.

Tlläkin palstalla on monta ihmistä jotka ei koskaan saa vapaata lapsistaan. Jospa tuo mies ei oo saanut lapselleen siihen hätään muuta hoitajaa, ja on joutunut ottamaan lapsen siksi mukaan. Samoin isä kertoi että olivat ostamassa pojalle jotain tuotetta, ehkä poika piti ottaa mukaan kokeilemaan sitä tms. Stockalla ei oo muilla osastoilla ostoskärryjä kuin Herkussa. Jokainen joka väittää että heidän 2-vuotiaat pysyy kaupassa aina tiiviisti vanhempansa kyljessä kiinni ilman kärryjäkin, valehtelee. Mun mielestä oli isältä nerokas idea pyytää ilmapallo jotta lapsi ei hukkuisi NIIN helposti.

Mä en tajua mistä täällä on saatu käsitys, että se pallo on varastettu. Jos joku antaa mulle jotain niin oletan, että saan pitää sen, ellei erikseen muuta sovita. Kyllä mä tossa tilanteessa olettaisin, että pallon saa pitää.

[QUOTE="voi elämä";29086557]Onpas iso haloo saatu tästäkin asiasta. Mun mielestä idioottimaista toimintaa tuolta isältä. Jos on halunnut lapselleen pallon, niin miksi on sitä "merkiksi" anellut vaan ois sitten sanonut että poika haluais pallon, saisko, jolloin ois vastattu että sunnuntainta vasta. Ei kai kukaan oikeasti päästä lastaan (2v) yksin tavaratalossa kävelemään, kyllä lapsia kuuluu pitää kädestä kiinni ettei eksy. TAi kukaan hullu vaikka kaappaa, siinä paljon sitten pallot enää auta. Laiska isä jos ei lastaan jaksa itse vahtia. Ja mä veikkaan että noita palloja Stockalta kuitenkin löytyy semmonen määrä, että jos jokaisen käy tarkistamassa onko kiinni HP kuvaston tuotetelineessä vai poikansa kädessä niin ehtii poika karata pitkälle.[/QUOTE]

Jokainen näkökykyinen ihminen osaa varmaan hahmottaa juokseeko liikkuvan vai paikoillaan pysyvän pallon perään. Lisäksi tuonmittaisen lapsen käteen sidottuna se pallo on matalemmalla kuin ne kaupan käytössä olevat, koska ne pitää sitoa sille korkeudelle ettei ihmiset törmäile niihin. Ja ihan oikeasti jos sä väität että pystyt tuommoisessa ruuhkassa pitämään lasta koko ajan kädestä, varsinkin jos on yhtään villimpi lapsi, niin aika ihmemutsi saat olla. Mulla on ihan normaalikiltti lapsi, mutta silti se on onnistunut ihan tavan prismassa pääsemään irti mun kädestä ja ryntäämään karkuun jonkun "hauskan" idean saatuaan. Taitaa nyt kommentoida täti joka ei oo koskaan stockalla saati hulluilla päivillä käynytkään. Siellä on oikeasti paljon väkeä,vähän kuin vaikka lapsimessuilla, ja enemmänkin. Kyllähän lastentapahtumiin mennessäkin lapsille jaetaan niitä yhteystietotarroja vaatteisiin liimattavaks. Miks ihmeessä, jos kerran kukaan hyvä vanhempi ei ikinä päästä vahingossakaan lastaan silmstään? :D

Ja edelleen missä sanottiin, että pallo annettiin kotiin vietäväksi?

Ei missään. Ei me voida tietää annettiinko se lainaan vai omaksi. Jokainen voi vaan tulkita isän kirjoittaman tekstin ja tehdä omat päätelmät.

Niin meinaat että jos sille isälle erikseen ois painotettu että vaan lainaksi sitten, niin olisikohan se isä nostanut asiasta meteliä ja koittanut siitä huolimatta viedä sen pallon mennessään? Enpä usko, joten eiköhän hän ole olettanut pojan saaneen omaksi sen. Nyt vähän päättelykykyä peliin naiset! :D

[QUOTE="vieras";29087037]Tähän väitteeseen haluan linkin tai jotain dokumenttia. Muuten on vaikea uskoa että vartijat pahoinpitelevät 2-vuotiaita. Mutta kai sinä tiedät kun niin vakaasti väität.[/QUOTE]

:laugh:

Lainaamassasi viestissä kerrottiin vartijoiden aiemmin pahoinpidelleen NAISIA. Lapsista ei kukaan puhunut mitään Opettele lukemaan.

[QUOTE="vieras";29087057]Pyysin faktaa, en linkkiä roskalehteen.[/QUOTE]

Tuossa on haastateltu securitaksen liiketoimintayksikön päällikkö Teemu Balkia, eli kopioitu hänen sanomansa lehteen. Ihan samahan se on missä lehdessä se lukee, jos ei kerran ole toimittajan omaa keksintö tuo artikkeli. Taidat olla vähän vajaa, ei millään pahalla.

Siis oikeastiko uskotte, että joku myyjä on sen pallon antanut? Olen aika varma, että isä on ottanut pallon luvatta ja siksi ei kertonut myyjästä mitään. Ei kenellekään tule mieleen, että se on vasikoimista, jos pyrit ehkäisemään tällaisten episodien uudelleensyntymistä. En todellakaan usko, että kukaan myyjistä on palloa lapselle antanut.

Siis nyt vähän päättelykykyäkö?

"Saisinko pallon lapselleni merkiksi, jos hän eksyy tavaratalossa"

"Tässä olkaa hyvä".

Tässä kuvitteellinen keskustelu. Isä pyysi palloa merkiksi ja ilmeisesti ajatteli myös omaksi. Myyjä antoi pallon merkiksi, mutta tarkoittiko myös omaksi?

Ja on niitä ihmisiä, jotka silti ottavat "vain" sen pallon, vaikka olisikin painotettu olevan vain lainassa. Ei kukaan huomaa, muista, välitä, kun se on vain yksi pallo. Mutta mitä sitten, kun joku huomaakin. Niuhot.

"Saisinko käyttää tuota kynää, että saan lomakkeen täytettyä"

"Tässä ole hyvä"

Ja kynä löytää tien omaan taskuun ja kotiin.