streptokokki alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mul on Streptokokki alapäässä. Kyllä! römpsässä, pompassa, pimpukassa, emättimessä.. Osaisko joku kertoa mistä sen oon sen sinne saanu? Naurattaa.. Sain siihen lääkkeen kyl mut en kehdannu kysyy mist sen oon voinu saada sinne.. Aattelin googlettaa mut en löytäny kunnon vastausta..

Mulla oli kanssa toisen raskauden aikana testi positiivinen tuolle streptokikki B:lle. On kuulemma ihan tavallinen bakteeri noin joka kolmannella raskaana olevallakin. Välillä voi kuulemma näkyä positiivisena ja välillä negatiivisenä.

Mulla kyseinen B ryhmän streptokokki aiheuttaa vähän väliä virtsatietulehduksia ja on sitä löytynyt emättimen puoleltakin. Kyseinen bakteeri vaivaa useimmiten raskaana olevia. Mutta mulla tuo on riesana vaikka en ole raskaana. Ikinä ei oo tuo bakteeri aiheuttanut oireita raskaus aikana. Vasta nyt jälkeen on tuo alkanut vaivaamaan. Sitkeä pirulainen. Siitä ei kuulemma pääse ikään kunnolla eroon vaikka vetäis mitä antibioottia.

hmm.. Joo en ole mäkään raskaana. Mist mä sit tiedän et se kokki ei ole myös pepussa? Tai et se lähtee pois varmasti? Tietääks joku vaikuttaaks se kuukalutiskiertoon? Joo tiedän tyhmiä kysymyksiä.. Mut yritän raskautta jne.
Netist en löydä oikeen mitään vastauksia..

Ei siitä tarvitsekaan päästä eroon, koska bakteerit ovat yleensä ystäviämme. Sinun pitää löyttää GBS:lle oikea balanssi.

Luonnolliset hoito-ohjeet:
- paljon probiootteja (Kefiiri mukaanlukien) oraalisesti aamulla ja vaginaalisesti illalla
- lisää maustamattomat, fermentoidut hapanmaitotuotteet ruokavalioon
- syö valkosipulikapseleita tai valkosipulia sellaisenaan
- käytä kookosrasvaa, siinä on antibakteerisia ainesosia
- tarvittaessa käytä maustamatonta jogurttia vaginaalisesti (illalla)
- tarvittaessa laimennettua omenaviinietikkaa vaginaalisesti aamuisin
- ota reilusti C-vitamiinia (2000 mg), ei hedelmiä niiden fruktoosin vuoksi

hmm.. Joo en ole mäkään raskaana. Mist mä sit tiedän et se kokki ei ole myös pepussa? Tai et se lähtee pois varmasti? Tietääks joku vaikuttaaks se kuukalutiskiertoon? Joo tiedän tyhmiä kysymyksiä.. Mut yritän raskautta jne.
Netist en löydä oikeen mitään vastauksia..

Tietty se on streptokokki b on myös pepussa, sieltä kun se yleensä on lähtöisinkin. Juttu vaan on se että streptokokki b kuuluu tietyssä määrin ihmisen normaali bakteeriflooraan. Mutta jos se villiintyy tasapaino järkkyy ja se voi aiheuttaa tulehduksen. Eli kokonaan et ikinä pääse siitä eroon.

Yhteistyössä