Streptokokki b positiivinen ja paineen tunne!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitiäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitiäinen"

Vieras
oon raskaana rv 20, ja mulla todettiin streptokokki b positiivinen, sama juttu kuin viime raskaudessa. tosin viime raskaudessa tää tuli yllätyksenä, nyt mulla on kauhee paineen tunne alamahassa heti kun vähän liikun, ja sanoivat et se paineen tunne johtuu just tästä tulehduksesta.

minkälaisia oireita muilla on ollut streptokokista? onko tämä paineen tunne ihan normi oire tämmösessö tulehduksessa? vai voiko kyse olla jostain muusta..toki täällä ei lääkäreitä olla, mutta ajattelin jos joku osais jotain kommentoida.

ja toinen että mistä tuo tulehdus johtuu kun taas tuli??

Mulla todettiin se neljännen raskauden kohdalla. Aloin ihmetteleen supisteluja rv 13 alkaen.. testi vasta otettiin rv 35. Antibiootti synnytyksessä oli estämässä vauvaan tarttumista.
En jotenkaan usko, että se paineen tunne siitä johtuu. Streptokokki on aika monella naisella koko eliniän elismistössään eikä vaadi hoitoa eli EI VAARALISTA SINULLE. Raskauden aikainen hoitaminen ei sinänsä vaikuta, sillä se tulee takaisin ennen vauvan syntymää. Eli antibiootti synnytyksessä ehoton.
SYNTYVÄLLE ERITTÄIN vaarallinen, joten vaadi suonensisäinen antibiootti synnytykseen HETI, kun lapsivesi menee, ettei bakteeri kerkeä vauvaan. Hengenvaarallinen syntyvälle.

Mulla oli tuon takia koko raskausajan virtsatietulehdus ja söin muutaman vahvan antibioottikuurin ja loppuajasta ja viikko synnytyksen jälkeen söin estolääkityksenä antibioottia.

Sit vissiin tuo aiheutti kans supistuksia n. rv 25 lähtien jolloin jäinkin loppuajaks saikulle töistä.. Poika synty rv 36, en tiiä vaikuttiko tää streptokokki b siihen..

Ainiin ja mulla oli niin nopee synnytys et ei kerenny laittaa mitään antibiootteja, mut onneks ei tullu vauvalle mitään.
Muista tosiaan pyytää se antibiootti sit h-hetkellä.

Yhteistyössä