Streptokokki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bibo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bibo

Jäsen
27.06.2007
372
0
16
Saimme tyttären 15.8 aamuyöstä. Todella pirteä ja hyvävointinen 3690g ja 51cm. Mulla nousi kuume ja päädyimme leikkauseen monen tunnin ähkimisen jälkeen. Meillä molemmilla todettiin synnytyksen jälkeen olevan tulehdusarvot korkealla. Ja todettiin, että mulla on streptokokki. Missä vaiheessa streptokokki yleensä tutkitaan? Tutkitaanko edes? Miksi mulla se huomattiin vasta silloin kun olin jo synnyttänyt ja kuume noussut...sitä ihmettelen...

Meillä tytöllä todettiin streptokokki synnytyksen jälkeen kun oli lämpöä ja tulehdusarvot koholla,saman tien vietiin kun huomattiin niin lastenosastolle ja 10 päivän antibioottikuuri.
Streptokkia ei yleensä tutkita muuta kuin silloin jos on paljon ennenaikaisia supistuksia tai jos edelisissä raskauksissa on todettu.
Minullakaan ei ollut mitään raskauden aikana joten ei ollut tietoa tästä vasta kun lapsi oireili.

Minu streptokokki älyttiin jo raskausaikana kun supisteli ja kaks antibioottiaki siihen söin.
Synnytyksen aikana sain muistaaksee kolmesti antibiootin suoneen, mutta...
Siltikin neiti oli noi vuorokauden vanha ku alko olemaan tosi kärttynen ja vaan itkeskeli.. No aamusta sitte otettiin verikokeita ja kappaskappas, tulehusarvot oli koholla--->teholle ja 5 päivän antibiootti kuuri.

Yhteistyössä