Struuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nieida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nieida

Uusi jäsen
30.12.2005
20
0
1
Hei kaikille ja Oikein Hyvää Uutta Vuotta vuodelle 2006!

Minä olen tietämättäni sairastanut struumaa jo monta monta vuotta, mutta nyt keväällä synnytys aktivoi sen ns päälle. Vapina, ärtyneisyys, silmät pullistuu, sydämen lepopulssi 96, unettomuus jne.
Tiedättekö te ketään, joka myös on sairastunut struumaan?

Vaikka lääkitys on päällä ja ns pahin ohi, niin unettomuus vaivaa, kuten tällä hetkellä! \|O Huomenna tai siis tänään olisi taas jaksettava pienen pojan kanssa touhuta! Ei tuu taas mittään..

Siis kilpirauhasen liikatoiminta!?mulla oli myös monta vuotta oireita mut kokeissa ei näkyny mitään,sit vihdoin näky!Mulla lepopulssi 120 ja älytön hikoilu,söin lääkkeitä melkein kaks vuotta ja nyt ollu ilman kaks kuukautta mut vähä tuntuu et uusiutuu,ja jos uusiutunu ni sit joudun leikkaus pöydälle! :ashamed:

minulla oli kanssa kilpirauhasen liika toiminta,söin vuosikaudet lääkkeitä,välil jopa lääkettä vuoden verran rytmihäiriöhin.lääkäri ehdotti leikkausta,johon pitkin hampain suostuin.hyvä että suostuin vaiva loppui siihen vaikka leikkauksen jälkiolo oli kamala pitkän aikaa.en ole tarvinnu lääkitystä sen jälkeen,eikä vaiva ole uusiutunut raskausienkaan aikana.on mukava olla kun sydän tuntuu pysyvän nahkan sisäpuolella,ja muutkin tautiin liittyvät vaivat jääneet pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 09:02 kitti kirjoitti:
minulla oli kanssa kilpirauhasen liika toiminta,söin vuosikaudet lääkkeitä,välil jopa lääkettä vuoden verran rytmihäiriöhin.lääkäri ehdotti leikkausta,johon pitkin hampain suostuin.hyvä että suostuin vaiva loppui siihen vaikka leikkauksen jälkiolo oli kamala pitkän aikaa.en ole tarvinnu lääkitystä sen jälkeen,eikä vaiva ole uusiutunut raskausienkaan aikana.on mukava olla kun sydän tuntuu pysyvän nahkan sisäpuolella,ja muutkin tautiin liittyvät vaivat jääneet pois.
[ Miten se leikkaus tapahtuu siis mitä kautta?tyhmänä kyselen!/quote] :ashamed:

leikkaus tehtiin kaulasta eli kaulas on leikkaus arpi koko kaulan mitalta.kipeä juttu se oli ja jos nyt sitä tarjottaisiin tuskin suostusin,ei kärsiny paljo nauraa.kilpirauhasesta jätettiin vaan pakollinen tarve jälelle,ja muu osa pois.sinällään hyvä hoitomuoto et ei tarvii lääkettä syödä,muistaa vaan käyä kilpirauhas arvot välil tarkastuttamassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 09:21 kitti kirjoitti:
leikkaus tehtiin kaulasta eli kaulas on leikkaus arpi koko kaulan mitalta.kipeä juttu se oli ja jos nyt sitä tarjottaisiin tuskin suostusin,ei kärsiny paljo nauraa.kilpirauhasesta jätettiin vaan pakollinen tarve jälelle,ja muu osa pois.sinällään hyvä hoitomuoto et ei tarvii lääkettä syödä,muistaa vaan käyä kilpirauhas arvot välil tarkastuttamassa.
Kauan jouduit olemaan sairaalassa ja oliko jotain rajoituksia leikkauksen jälkeen esim.saiko nostella mitään yms...

OLIN MUISTAAKSENI 4-5PV SAIRAALASSA,EI SAANU PARIIN VIIKKOON TEHÄ PONNISTELUJA VAATIVIA TEHTÄVIÄ.TIKIT OTETTIIN VIIKKO LEIKKUKSESTA,ARPI ON LÄHES NÄKYMÄTÖN,JÄÄ KAULAKORU KORKEUDULLE ELI KATOAA KOKONAAN JOS PITÄÄ KORUA.ITEL JO NII KAUAN LEIKKAUKSESTA ET NÄKYY TARKASTI KATOTTAES VAALEA VIIRU.ENNEN LEIKKAUSTA OLI VAIVA NI PAHANA ET JOUDUIN OLEMAAN SAIRAALAS VIIKON RADIO JODI HOIDOS.ERISTYKSES KAIKISTA,LAPSIA EI SAANU TAVATA HOIDON AIKANA SÄTEILYN TAKIA.TUNTU LIEVÄSTI OLO SILLO IDIOOTTIMAISELTA,MUT ONNEX NYT TAKANA PÄIN.TOIVOTTAVASTI EN ENÄÄ TARVII TAUTIA POTEA.TAITAA UUSIUTUMINEN OLLA ONNEX AIKA MINIMAALINEN .

Mulle annettiin vaihtoehdoks toi radio jodi hoito mut lääkäri sano et melko helposti menee sitte vajaa toiminnalle!täytyy nyt vaan toivoo et ei oo arvot noussu vaikka itestä tuntuu et käy taas vähän ylikierroksilla! :ashamed:

MULLA ALKO TAUTI JUMALATTOMALLA YLI KIERROXELLA,TUNTU ET JAKSAA MITÄ VAAN ILMAN UNTA.SIT TULI TAUTINEN HEIKKOUS,RIPULI VIIKON VERRAN PAINO LASKI 10KG JA PITI SEINIÄ PITKIN HIIPIÄ KU TUNTU ET LYHISTYY .ALUKS EIVÄT KEKSINEET MITÄÄN SYYTÄ MISTÄ JOHTUU,NEUVOLA LÄÄKÄRI SATTU SIT OLEMAAN PÄIVYSTÄVÄNÄ,JA MÄÄRÄS KILPIRAUHAS KOKEESEEN.SEN JÄLKEEN MENTIINKI TUKKA HULMUTEN PIIPAA AUTOL KOHTI SAIRAALAA.EI OLE KYLLÄ MIKÄÄN HELPPO VAIVA VAIK TOISET MULLE NIIN OVAT VÄITTÄNEET.TOIVOTTAVASTI SINUNKI BASEDOWIN TAUTI SAADAAN AISOIHIN.

Itsellänin todettu syksyllä kilpirauhasen liikatoiminta, jota olen päättänyt hoitaa lääkkeillä. Lääkärit kyllä sanoivat heti, että radiojodihoito olisi hoitomuoto. Itse kuitenkin päätin yrittää josko lääkehoito auttaisi. Pitkähän se 1,5 vuotta on syödä lääkkeitä näillä vaihtelevilla oloilla. Mutta mitä olen lukenut asiasta en ihan heti ellei pakko luovu omasta kilpirauhasesta, mikä kaiketi edessä radiojodihoidon jälkeen. Aiheesta löytyy tosi hyvin tietoa kilpirauhas.info

Yhteistyössä