Stumppaa tähän -kirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Mulle on sitä suositeltu kun aion lopettaa tupakoinnin. Onko ihan hölynpölyä, kun kaikki sitä niin kehuu ja että on muka HELPPOA lopettaa tupakointi kun on sen lukenut? Jaksaako sitä edes lukea kun se on niin paksu? Onko siis jotain sekavaa tekstiä vai ihan helppolukuista, ja saako sitä lähes joka kirjakaupasta?

ohjeita? Mitä ohjeita mä nyt pyysin kirjan LUKEMISEEN? Kyllä mä nyt saatana kirjan osaan lukea, kysyin vaan että onko hölynpölyä koko kirja ja onko se sellasta lukemista ettei sitä jaksa loppuun asti lukea, että tiiän ostanko sitä vai en.

Mua auttoi se kirja henkisessä puolessa irrottautumaan tupakasta ja siitä myrkystä, mutta ei kuitenkaan niillä ohjeilla. Kirjan ohjeiden mukaan nikotiinikorvaushoitoa ei pidä käyttää ollenkaan ja mä luulen, että suurin syy onnistumiseen mun kohdalla on kylläkin olleet juuri purkat, jotka vie uskomattoman tehokkaasti nikkiksen pois.

Tiedän 4 ihmistä jotka on kyseisen kirjan luettuaan lopettaneet tupakanpolttamisen. Yksi muistaakseni puhui siitä, että kirja on siinä mielessä hyvä että missään vaiheessa siinä ei käsketä lopettamaan polttamista.

Saisko sitä kirjastosta lainalle, niin ei tarvi ostaa. Tai toisaalta jos ostat ja lopetat on se kuitenkin huomattavan pienempi summa investoida kuin vuoden tupakat.

mä luin sen ja auttoi siihen psyykkiseen vieroitukseen tosi hyvin. samalla käytin nicotinell imeskelytabletteja. mut se psyykepuoli on iso osa vieroitusta. suosittelen kirjaa kyllä!!!

Mun sisko luki sen keväällä eikä oo polttanut sen jälkeen. Itse luin sen Kilot Kuriin kirjan, joka on saman henkilön tekemä (sama menetelmä), se ainakin oli ihan järkevää teksiä, mut en oo kyl ite vielä onnistunu pudottaan painoa.. Et kaipa se on vähän niin, et toisille tehoaa, toisille ei..

Tervehdys tänne. En ole ennen kaksplussan keskusteluihin osallistunut, mutta Google kätevästi ilmoitti, että täällä puhutaan aiheesta nimeltä Allen Carr's Easyway.

Menetelmän kehittäjä tai keksijä Britti Allen Carr, oli entinen ketjupolttaja, joka oivalsi oman lopetuksensa yhteydessä vuonna 1983 tien helppoon lopetukseen. pian oivalluksensa jälkeen hän jätti menestyksekkään kirjanpitäjän uransa ja alkoi auttamaan ihmisiä tupakoinnin lopetuksessa. Hänen menetelmänsä alkoi LIVE tilaisuuksilla, eli hän tapasi ihmisiä, kertoi ja keskusteli. Jo alusta asti Allen luotti oivalluksensa voimaan ja ensimmäisestä asiakkaasta lähtien hän lupasi asiakkaille rahat takaisin, jos lopettaminen ei onnistu. Allenin maine levisi suusta suuhun ja pian ihmisiä matkusti hänen luokseen myös ulkomailta. Lopulta Allenilla oli asiakkaita "jonoksi" asti. Kirjan hän kirjoitti kaksi vuotta myöhemmin, eli 1985 ja menetelmän kirjoittaminen kirjaksi oli suuri haaste, miten kertoa asiat siten, että lukija ymmärtää? Hän kuitenkin onnistui siinä ja nyt vuonna 2011 Allenin tupakoinninlopetuskirjaa on myyty maailmanlaajuisesti yli 13 miljoonaa kappaletta ja se on käännetty yli 45 kielelle. Suomessa kirja julkaistiin ensikertaa 2003.

Kaikille tuo kirjoitettu muoto ei "sovellu". Monet kritisoivat sen olevan liiaksi "jenkki hapatusta" ja saman asian jankkaamista, mutta syykin on selvä. Ihminen kun ei aina opi asioita yhdellä sanomisella. Minäkään en muista aina perjantaisin ottaa sängystä lakanoita ja laittaa niitä pyykkiin, vaikka avokkaan kanssa olemme sopineet sen olevan minun tehtäväni.
Yksi tärkeä osa menetelmää on jatkaa tupakointia kunnes on viimeisen savukkeen aika, mutta jos olet jo lopettanut, sinun ei ole pakko aloittaa uudelleen.

Itse lopetin lukemalla kirjan, olin jo stumpannut viikkoa ennen lukemista ja söin nikotiinipurkkaa, joka sekin jäi jo kirjan ensimmäisten sivujen jälkeen, lopetin (korvikkeet) marraskuussa 2006 ja tuosta katson uuden elämäni alkaneeksi. 2006 lopulla aloin selvittämään miten saada tämä Live menetelmä suomeen ja ilokseni voin kertoa, että se aloittaa toimintansa loka-marraskuussa 2011.

Allen Carr's Easyway live tilaisuuksia järjestetään yli 58 maassa ympäri maailmaa ja kaikkiaan yli 150 kaupungissa. Kuten Allen Carrin aloittaessa toiminnan, niin edelleenkin live menetelmälle luvataan 100% rahat takaisin takuu (takuuehdot kotisivuilla), jos tupakoija ei onnistu lopettamaan.
Tiedättekö toista tupakoinninlopetusmenetelmää, joka lupaa tällaista?
Jo lähes 30 vuoden kokemus ja sama takuu. Jos menetelmä olisi huono, se olisi jo kuihtunut ja kuollut.

Aiheesta lisää kotisivuilla www.allencarr.fi ja jos kirjan luettuaan on epävarma, niin kotisivuilta löytyy yhteystiedot, joista voi kysyä ilmaisia neuvoja.

Nikotiini on koko tupakoinnin ongelma, nikotiini on se huume joka pitää meidät koukussa. Jos käytät lopettaessasi korvikkeita tai lääkkeitä, se on jokaisen oma asia, mutta jos silloin epäonnistuu, on turha syyttää Allen Carrin menetelmää, koska silloin ohjeita ei ole noudatettu. Allen Carr's Easyway on täysin lääkkeetön ja korvikkeeton menetelmä.

Eli ylläoleva viesti on kirjoittamani, unohdin vain kirjoittaa loppuun nimeni.

Suomalaisilta sivuilta löytyy muutama lopettaneen kommentti.
Kansainvälisiä kommentteja voi lukea: http://allencarr.com/37/tell-allen-carr-you-quit-smoking#rah_comments

Terveisin,
Janne Ström, Allen Carr's Easyway Suomi
http://www.allencarr.fi

Mua auttoi se kirja henkisessä puolessa irrottautumaan tupakasta ja siitä myrkystä, mutta ei kuitenkaan niillä ohjeilla. Kirjan ohjeiden mukaan nikotiinikorvaushoitoa ei pidä käyttää ollenkaan ja mä luulen, että suurin syy onnistumiseen mun kohdalla on kylläkin olleet juuri purkat, jotka vie uskomattoman tehokkaasti nikkiksen pois.

Mä en ole lukenut sitä kirjaa, mutta olen tupakoinut 13 vuotta, lopetusyrityksiä eri korvausmenetelmillä en jaksa edes laskea, eivät ne tuntuneet lainkaan auttavan. Tultuani raskaaksi lopetin sitten viikossa ilman mitään, oli riittävän hyvä syy. :) Olin henkisesti valmis lopettamaan. Reilu 2.5v takana viimeisestä savukkeesta, eikä ole edes tehnyt mieli. :)

[QUOTE="Lanski";24472420]Mä kyllä tykkäsin kirjasta, vaikka poltin sen lukemisen jälkeenkin. Koeta vaikka lainata kirjastosta ja osta sitten jos tuntuu omalta[/QUOTE]

Sä poltit vielä kaiken lisäksi vielä sen kirjankin? :O

Yhteistyössä