Suhde tai jokin muu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tapio-70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tapio-70

Vieras
Moi kaikki.

Tarinani:

Tapasin nykyisen avovaimon netistä noin 2v sitten ja meillä oli tietysti alussa se tavallinen tekstarit/sähköpostit/näkeminen/”ihastuminen” jne, ikää molemmilla nyt 40v. Itselläni on 2 lasta edellisestä avioliitosta jotka eivät asu kotona, olin myös tehnyt vasektomian joka on nyt purettu, koska avovaimoni halusi lasta, tällä hetkellä tämä asia jäissä. Sain myös kuulla vähän väliä aika rajujakin syyttelyitä edellisestä suhteestani ja että hän vihaa lapsiani eikä koskaan halua tavata niitä, näin on myös tapahtunut. Tämä voi olla myös siitä syystä etten pysty tekemään lasta niin ”helposti”. Avovaimolla historiassa parhaan kaverin ja äidin menetys ja pitemmän ajan masennuksesta ja käykin tällä hetkellä terapiassa. Noin 4kk tapailun jälkeen muutimme yhteen saman katon alle ja normaali rutiinielämä alkoi. Hän kävi töissä kuten minäkin. Jokaisessa keskusteluissa minun piti kuitenkin jollain tavalla "varoa" etten käyttäisi vääriä sanoja jotka voisivat herättää taas ne syyttelyt. Pohjimmiltaan avovaimo en erittäin lämmin, huomioiva, ymmärtäväinen ja kaunis.

No tämä tarina on pitkä mutta nyt viime aikojen tapahtumiin:

Eli ollaan nyt 1,5 vuotta asuttu yhdessä. Avovaimolle tuli burn-out työstä ja ollut työttömänä kohta 8kk. Suhteessamme ei ole ollut juurikaan tunneräiskettä alusta alkaen, mutta on meillä hyviäkin hetkiä ollut. Ystävinä ollaan mitä parhaimmat. Pari viikkoa sitten satuin huomaamaan että hän viettää paljon aikaa tietokoneellaan ja aina kun käyn hänen luonaan, ikkunat sulkeutuvat. Heräsi epäluuloisuus. Keksin aika helposti hänen sähköpostinsa salasanan ja sieltä löytyikin yllätys. Hän oli aktivoinut deittiprofiilin ja käynyt jopa tapaamassa yhtä kandidaattia ja kirjeenvaihto olikin aika kirjava. Otin asian heti puheeksi ja hän sanoi ettei missään tapauksessa olisi aloittanut mitään suhdetta. Kuitenkin parin päivän jälkeen huomasin häneen koneellaan sivustoja kuten "miten jättää mies" ja "millainen rakastaja on kaksonen ja millaiset rakastajat ovat neitsyt ja kaksonen", itse en siis ole kaksonen, mutta vaimo on neitsyt. Löysin myös pari päivää myöhemmin tekstareita avovaimon puhelimesta jossa oli juuri näitä "halihali-pusipusi, haluan olla sylissäsi" viestejä tälle kyseiselle miehelle. Otin jälleen asian puheeksi ja hän vakuutti asian olevan viatonta. Eilen puhuttiin pitkän tovin ja hän esitti asiansa että tarvitsee tilaa ja haluaisi muuttaa omaan asuntoon, muttei pysty kun ei ole mitään tuloja. Hän myös opiskelee pääsykokeisiin tällä hetkellä. Itselläni on sellainen tunne että hän aikoo jollain tavalla jatkaa vielä sen nettikaverinsa kanssa minun selkäni takana, vaikka ehdotin että vielä yritetään ja että parisuhde vaatii positiivista aloitetta ja paljon työtä.

Sovittiin että tehdään molemman enemmän omia juttuja niin kauan kuin luottamus toiseen on täysin kunnossa.

Mitä tässä pitäisi tehdä?

Minkä neuvon itse antaisit toiselle, joka olisi kuvailemassasi tilanteessa? Aivan, kenkää vaan hyväksikäyttäjälle ja pettäjälle. Sitähän se on heti kuin vain tilaisuus tulee. Vai noinko sinä luottamusta rakentaisit?

Minä aina ihmettelen, miten vaikeaa ihmisten on nähdä omaa tilannettaan ulkopuolisen silmin. Tai sitten kirjoituksesi oli vain sinun yksipuolinen purkauksesi tilanteestanne. Joku kai teitä kuitenkn yhdessä pitää, vaikka oletkin kynnysmattona.

Avaatko myös naisystävällesi tulleet kirjeet? Olet kertomasi mukaan murtautunut naisystäväsi sähköpostiin ja lukenut hänen kännykkänsä tekstiviestit. Keskinäistä luottamusta teillä tuskin on. Et tehnyt oikein hänen viestejään urkkiessasi, muttei hänkään mitenkään rakastavalta avovaimolta vaikuta.

Onko hän tällä kanssasi vain siksi, että voi tulottomana asua kanssasi?

Avovaimollasi on toinen mies, hän haluaisi erota sinusta, mutta taloudellisista ja ehkä myös käytännöllisistä syistä se on hänelle hyvin hankalaa. Siksi hän roikkuu kanssasi sen aikaa, että saa omat asiansa järjestykseen.

Sovittiin että tehdään molemman enemmän omia juttuja niin kauan kuin luottamus toiseen on täysin kunnossa.

Mites se omien juttujen touhuaminen auttaa luottamuksen saavuttamisessa? Eikös siinä vain voi toimia vieläkin enemmän toisen seläntakana, tapailla uutta miestä. Ja samalla vieraantua yhä enemmän toisista.

Jaa että mitäs tehdä. Mites olisi petturi pihalle, ei kai sinun asiasi ole elättää jos hänellä ei tuloja ole. On kuitenkin muuttamassa heti uuden miehen luokse kun se on mahdollista, tai omaan kämppään heti kun rahat riittää. Kynii sinut ensin vain niin puhtaaksi kuin mahdollista. Hyväksikäyttää kun annat hänen niin tehdä.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa hebrealta:
Jätetään tuo kauneus omaan silmääsi, mutta osaatko selittää mitä muuten tarkoitat?
Miten niin erittäin lämmin? Kuinka hän huomioi ja ymmärtää mitäkin ja ketä?

Ööö, vihaamalla Tapsulin lapsia, joita ei ole koskaan tavannut? No olen itse lapseton enkä kakaroita halua, mutta ei ole kyllä ihan normi-ihminen tuollainenkaan, joka laukoo suustaan tuollaista.Tapsuli on vain kaivannut parisuhdetta, ja ottanut "kauniin" ja "lämpimän" naisen mitä helvettiä se sitten miesten kielellä tarkoittaakin. Ei muuta kuin eukon kamat oven taakse ja jatka elämääsi mikäli tunnet itsesi mieheksi.

Viimeksi muokattu:
Moi kaikki.

Tarinani:

Tapasin nykyisen avovaimon netistä noin 2v sitten ja meillä oli tietysti alussa se tavallinen tekstarit/sähköpostit/näkeminen/”ihastuminen” jne, ikää molemmilla nyt 40v. Itselläni on 2 lasta edellisestä avioliitosta jotka eivät asu kotona, olin myös tehnyt vasektomian joka on nyt purettu, koska avovaimoni halusi lasta, tällä hetkellä tämä asia jäissä. Sain myös kuulla vähän väliä aika rajujakin syyttelyitä edellisestä suhteestani ja että hän vihaa lapsiani eikä koskaan halua tavata niitä, näin on myös tapahtunut. Tämä voi olla myös siitä syystä etten pysty tekemään lasta niin ”helposti”. Avovaimolla historiassa parhaan kaverin ja äidin menetys ja pitemmän ajan masennuksesta ja käykin tällä hetkellä terapiassa. Noin 4kk tapailun jälkeen muutimme yhteen saman katon alle ja normaali rutiinielämä alkoi. Hän kävi töissä kuten minäkin. Jokaisessa keskusteluissa minun piti kuitenkin jollain tavalla "varoa" etten käyttäisi vääriä sanoja jotka voisivat herättää taas ne syyttelyt. Pohjimmiltaan avovaimo en erittäin lämmin, huomioiva, ymmärtäväinen ja kaunis.

Eli ollaan nyt 1,5 vuotta asuttu yhdessä. Avovaimolle tuli burn-out työstä ja ollut työttömänä kohta 8kk. Suhteessamme ei ole ollut juurikaan tunneräiskettä alusta alkaen, mutta on meillä hyviäkin hetkiä ollut. Ystävinä ollaan mitä parhaimmat. Pari viikkoa sitten satuin huomaamaan että hän viettää paljon aikaa tietokoneellaan ja aina kun käyn hänen luonaan, ikkunat sulkeutuvat. Heräsi epäluuloisuus. Keksin aika helposti hänen sähköpostinsa salasanan ja sieltä löytyikin yllätys. Hän oli aktivoinut deittiprofiilin ja käynyt jopa tapaamassa yhtä kandidaattia ja kirjeenvaihto olikin aika kirjava. Otin asian heti puheeksi ja hän sanoi ettei missään tapauksessa olisi aloittanut mitään suhdetta. Kuitenkin parin päivän jälkeen huomasin häneen koneellaan sivustoja kuten "miten jättää mies" ja "millainen rakastaja on kaksonen ja millaiset rakastajat ovat neitsyt ja kaksonen", itse en siis ole kaksonen, mutta vaimo on neitsyt. Löysin myös pari päivää myöhemmin tekstareita avovaimon puhelimesta jossa oli juuri näitä "halihali-pusipusi, haluan olla sylissäsi" viestejä tälle kyseiselle miehelle. Otin jälleen asian puheeksi ja hän vakuutti asian olevan viatonta. Eilen puhuttiin pitkän tovin ja hän esitti asiansa että tarvitsee tilaa ja haluaisi muuttaa omaan asuntoon, muttei pysty kun ei ole mitään tuloja. Hän myös opiskelee pääsykokeisiin tällä hetkellä. Itselläni on sellainen tunne että hän aikoo jollain tavalla jatkaa vielä sen nettikaverinsa kanssa minun selkäni takana, vaikka ehdotin että vielä yritetään ja että parisuhde vaatii positiivista aloitetta ja paljon työtä.

.....lopeta toi suhde hyvän sään aikaan, satutat vain pitkässä juoksussa itseäsi, hän ei ole sun arvoinen !!!!!!

Viimeksi muokattu:
Moi vaan mies. Kyllä lyhyesti sanottuna sinulla ei ole mikään lämmin nainen vaan itsekäs ehkä norm.paremman näköinen mutta tuo kieroilu takana ei kyllä sielun kauneutta esille tuo.

Lapsesi saa siis väistyä kun hän tahtoo. ja taatusti myös sinäkin kunhan tämä kaksosmies on kehitelty rakastumaan tarpeeksi hoopoksi niin kuin itsekin olit.

ei sinun kuulu aikuista lopputenttejä vailla olevaa selkeesti lähtijää elättää asuttaa. _ Ellei hänellä ole muutakin sitoumuksia kanssasi kun vain mitä kerroit.

Moni täällä jo sanoikin että itsensä hyväksikäytölle sitä on vaan sokea.

Jos rehellisiä olisitte toisillenne toinen olisi jo lähtenyt ja toinen jäänyt kaipaamaan sitä uutta. Lasta en tähän soppaan sotkisi. kannattaa käyttää sitä kondomia jos on epäillyskin että joku muukin käy pesällä.

Moi kaikki.

Tarinani:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä