Hae Anna.fi-sivustolta

sukkahousut

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä taru, 05.12.2012.

1. taru Vierailija

Minun on "pakko" käyttää hametta töissä. Pakkasta kun on, mitkä sukkahousut ovat parhaimmat ? Yhden hameen kanssa on alushame, muiden kanssa vuori tarttuu kiinni kinttuihin ja on ihan jäätävä olo.

2. Eihän näillä ilmoilla ole muuta järkevää vaihtoehtoa kuin laittaa hameen kanssa esim. 40 den sukkahousut sisällä käytettäväksi. Sitten kun lähtee ulos, vetää siihen päälle paksut esim. villaa sisältävät sukkahousut. Ne on taas helppo sisälle tullessa käydä riisumassa jossain vessassa. Itseasiassa hame sukkahousut yhdistelmä on paljon helpompi kuin housut. Housujen alle sukkahousujen tai pitkisten lisääminen on paljon vaikeampaa.

3. Samaa mieltä hameen ja sukkisten kätevyydestä.

Mitkä sukkahousumerkit olette kokeneet kestävimmiksi? Haluaisin paksut, puuvillaiset sukkahousut, jotka säilyvät pesusta toiseen nyppyyntymättöminä, eivätkä kulu heti rei'ille varpaista.

Ihan paras kokemus on ollut Voguen erikoishienosta egyptiläisestä puuvillasta ja nylonista tehdyt sukkikset, maksoivat jotain 20 e ja näyttävät 1,5 vuoden käytön jälkeen upouusilta sääristä (pari reikää on pitäyt parsia varpaista). Mutta tätä ihanuutta oli saatavilla vain mustana, enkä tiedä myydäänkö niitä enää.

Halpisketjujen sukkahousut kyllä kestävät varpaista, mutta nyppyyntyvät epäsiistin näköisiksi ekassa pesussa.

Bleuforetin sukkikset tuntuvat ihanilta, mutta reikiintyvät noin viidessä minuutissa, lanka on jotenkin liian pehmeää.

Olen valmis investoimaan huomattavainkin summan sukkahousuihin, kunhan ne kestävät ja pysyvät siisteinä. Mikä olisi paras merkki?

4. Hanna Vierailija

Edelleen ja aina, Wolford on sukkien Jaguar...

5. Komppaan Hannaa Vierailija

Wolfordit! Kalliit, mutta niin laadukkaat! Eilen juuri lensi roskiin ehjät "no name" sukkahousut, kun kyllästyin siihen, että ne valuivat, eivät istuneet, eivät vaan tuntuneet samalta kuin Wolfordit. Olenkin viime aikoin ostanut vain Wolfordeja, eri värisiä ja paksuisia.

6. Utelias Vierailija

sukkahousut kestävät?

Minulla ei ole tullut ostettua niitä niiden hinnan vuoksi, mutta kai ne ovat ihanat. Sillä aika moni hintava tuote on ihana.

Olen joskusta ostanut hintavaa, mutta laatu on ollut siitä huolimatta surkeaa.

Joten kannattaako Stockalta ostaa Wolfordin sukkahousut ennemmin kuin niiden kestävät sisarensa vaikka Tarjoustalosta?

Kuka näkee näiden eron; tosin tiedän, että joku näkee ja joillekin tämä merkitsee!

Kaneettina sanottakoon, että olen housujen käyttäjä, eikä sukkahousuilla ole pukeutumisessani suurempaa merkitystä.

Ostan laatutakkeja, pyylevähkönä takin joka ylipäätään sopii, siihen pipon, joka ei sovi minulle lainkaan, kuten ei sovi ylipäätään kenellekään, mutta että siinä funtsisi onko sukkahousuni joitain merkkiä?

Jos jollain on varaa ja tahtoa hioa pukeutumistaan sukkahousuihin saakka, niin se on mielestäni jopa suoritus ja tai jotain, mitä raharikkaat harjoittavat.

7. Minulle käyvät yhtä lailla Tarjoustalon kuin Stokkankin sukkikset - KUNHAN ne kestävät. Toistaiseksi tarjoustalo-hintaluokassa olen saanut suht. reikiintymättömiä, mutta niin kävän nyppyseksi ekassa pesussa meneviä, että ei maksa vaivaa. Jos ei halua näyttää ihan nuhjulta, joutuisi kokoajan ostamaan uusia, ei siis mitään säästöä. Reiät sentään voi paikata, nyppyjä ei sukkahousuista saa irti millään. Mutta olen valmis kokeilemaan, tietysti olisi hauskaa, jos sukkikset olisivat halvat.

Halpaa ja huononnäköistä vielä ärsyttävämpi laji on kallis ja reikiintyvä (lasken Bleuforetin jo hiukan hinnakkaaksi). Kolmenkympin sukkahousuja ärsyttää parsia parin viikon käytön jälkeen.

Muistin yhden hinta-laatu-suhteeltan mainiolta vaikuttavan merkin, Bonnie Doon. Eivät juuri ylitä 20 euroa mutta pysyvät siistinä. Niitä vaan saa harvasta paikasta.

Mitä puuvillaiset Wolfordit suurinpiirtein maksavat? Jos sitä rohkaistuisi kokeilemaan...

8. Komppaan Hannaa! Vierailija

Esim Cotton velvet 37 €.

Uteliaalle:
    Ne vaan ovat niin ihanat jalassa, ei valu ja istuvat kuin hansikas;) . Ja kyllä ne kestävätkin, minulla ovat kaikki viime vuotiset ihan ehjiä ja kauniita.

9. Kiitos! Minä kun luulin että Wolfordit maksavat satasia, en ole koskaan edes rohjennut harkita niitä. Ostin juuri viime viikolla 36 e maksaneet villasukkahousut, joten en sitten ollutkaan niin kaukana Wolfordien hintaluokasta :D .

10. Falke Vierailija

Wolfordit ovat hyvät, mutta Falket paremmat :)

11. rollssia Vierailija

jaguarit ovat niin huonoja laadultaan ja ominaisuuksiltaan (paitsi ne 100 tonnin erikoisversiot) etteivät edes suomessa takseiksi kelvanneet, joten minä haluan mieluummin sukkien rolls roycet tai vähintään mersut :-D

12. 100 den Vierailija

H&Mn 100 denierin sukkahousut ovat olleet aivan loistavat käytössä, eli paras hinta-laatusuhde koskaan. Suosittelen kokeilemaan.

13. Titta Vierailija

Samaa mieltä! Olin mieheni kanssa kaupungilla tänään. Liukastuin, hame korvissa, nyrjäytin nilkan, satutin häntäluun ja lisäksi esittelin pöksyjäni vähintään puolelle kaupunkia (siltä tuntui). Mutta !,5 vuotta vanhat Wolfordit kestivät.

14. Eri mieltä Vierailija

Falet eivät ole yhtä istuvat ja menettävät joustavuuttaan pesuissa! Minulla tuppaavat myös valumaan; kun sääriosa on tarpeeksi pitkä, on housuosa liian löysä ja toisinpäin.

15. yäk Vierailija

En pidä hametta kuin kesällä, jolloin sukkiksia ei tarvi.
    Inhoan sukkahousuja, ne kutittaa ja eivät istu persiistä.

16. Peppi Vierailija

Minä taas rakastan sukkahousuja, minihameita, yleensä hameita. Sukkahousut menee vaikka sortsien kanssa talvella.

17. Mies Vierailija

Tässä tuli niin paljon merkkejä että menin sekaisin. Vaimolle ostaisin jouluksi hyvät, hienot, kestävät sukkahousut. Tässä joku sanoi että kestävät 1-2 vuotta, niin sellaiset. vaimoni on 176 pitkä, koko olis kai 40-44, Väri tumma, denieerit ??? Joku vähän peittävä, mutta ei ihan paksu. Mitä tämmöset maksaa, saako 3kympillä. Kun noita merkkejä luki niin ihan pihalla. Fal(k)esta koskaan kuullu, mutta eihän näitä ole käytetty itse.

18. Sama Vierailija

Niin piti vielä sanoa että tulee hameen kanssa.

19. Utelias Vierailija

pienellä saa ihanan olon, niin se pieni olkoon vaikka Wolfordin sukkahousut hintahaarukassa 18,00 - 159,00 euroa.

20. d.k.-82 Vierailija

Minulle sukkahousut ovat ”must” vaatekappale, mutta ihan omasta tahdosta. Tykkään vaan käytää sukkahousuja. Ja eri merkkisiä onkin kertynyt mistä valita eri tilanteisiin ja keleihin. Paksumpina villa-/puuvillasukkahousuina käytän enimmäkseen ei-minkään-merkkisiä halpis sukkiksia. Värillisiä ja kuviosukkahousuja myös usein halpisversioina. Useimmin käyttämäni paksuudet 40-50den ovatkin sitten vähän toinen juttu. Voguen sukkahousuja on tullut paljon käytettyä. Tuon edellämainitun ihanan olon voi saada Wolfordeja halvemmallakin. Esim. näillä tämänpäiväisillä Vogue Opaque Brillante 40d sukkiksilla. Ihanat jalassa ja sopiva kiilto. Mutta….

Kun ensimmäiset Wolfordin sukkahousut vedin jalkaan, ovat olleet mukana kuvassa siitä lähtien. Useammatkin hankin ja myös muita vähän kalliimpia merkkejä Wfordeista innostuneena. Falke, Kunert, DIM mm. Ja kyllä eron huomaa ns. ”tavallisiin” sukkahousuihin. Kestävyys tietysti se tärkein asia. Istuvuuden suhteen myös isojakin eroja. Halpis sukkahousut menettävät muotoaan pesujen myötä, eivätkä enää oikein pysy ylhäällä. Merkkisukkahousut sen sijaan säilyttävät muotonsa ja istuvuutensa. Kokeeksi voi aina ostaa yhdet vähän kalliimmat sukkahousut.

Kannattaa muuten kokeilla liukaspintaisia sukkahousuja jos vuori tarttuu kiinni. Muutamista villakangashameista on kokemusta, joiden helma ei oikein pysynyt kurissa villasukkahousujen kanssa. Tuttavan vinkistä kokeilin sitten paksuja liukaspintaisia sukkahousuja. Ja ongelma hävisi lähes kokonaan. Onneksi nykyään on jo paksujakin hyvännäköisiä sukkahousuja yllin kyllin tarjolla.

21. rva2 Vierailija

Voi kunpa minunkin mieheni ostaisi sukkahousuja minulle - ja kukkia. Huokaus. Olen vaimosi pituinen suurinpiirtein ja toivoisin saavani Wolfordin hieman kiiltäväpintaiset ohuet 15 den sukkahousut jotka eivät tartu hameeseen näin keväällä kun ei vielä paljain säärin tarkene.

22. rva2 Vierailija

Kirjoitin tuonne alemmas toisen viestisi jälkeen...

23. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Mun mielestä ylivoimaisesti parhaat arkisukkikset ovat Norlynin 15 den Satin Control Top -sukkikset. Niissä on huomaamaton persettä tukeva housuosa, joka ei kuitenkaan kiristä. Vyötärönauha ei ole liian kireä, eli jenkkakahvat eivät tursuile eivätkä sukkikset rullaannu vyötärötä.
    Sukkaosa on ihanan kiiltävä, ei kuitenkaan liian. Ja nämä todella kestävät käyttöä!

24. Yllättynyt Vierailija

Kun nyt suosikkimerkkejä kerrotaan, niin minä olen todennut Sokoksen omaa House-merkkiä olevat 15 den kiiltäväpintaiset sukkahousut tosi kestäviksi. Ostin sellaisia kun kyllästyin siihen, että sukkahousut menevät aina rikki ja harmitus on sitä suurempi mitä kalliimmat sukkahousut olivat olleet. Minulla oli ollut mm. sellaisia Dimin 10 euron sukkahousuja, joita oikein mainostetaan kestävyydellä, mutta aina nekin hajosivat. Sitten huomasinkin yllätyksekseni, että nämä halvat sukkahousut ovat todella kestävät. Hinta jotain 4 euroa! Nykyään ostan varta vasten niitä. Suosittelen kaikille.

25. ainokainen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Kiitos vinkistä! Millainen housuosa ja vyötärönauha noissa on?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri