Suklaakakkuohje?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hansu

Vieras
Tarkoitus olisi lauantaina oleviin juhliin tehdä suklaakakku niin, että väliin tulee omenahilloa ja päälle suklaakuorrutus. Netti on suklaakakkuohjeita pullollaan, mutten oo niistä kaikista ihan varma. Joten oisko jollain antaa jotain jo hyväksi todettua suklaakakkupohjan ohjetta mulle? Mielellään sellainen, johon tulee suklaata siihen taikinaan.

Kiitos jo etukäteen!

Pätkiskakku

5 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1 rkl leivinjauhetta
4 rkl kaakaojauhetta
150 g sulatettua voita
2 dl maustamatonta jogurttia
4 patukkaa pätkistä
3 munaa

Täytekakkuvuokaan: Halkaisija n.27cm
Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää paloitellut pätkikset sulaneen rasvan joukkoon ja sekoita. Lisää rasvan sekaan jogurtti ja munat. Lisää vielä kuivat aineet. Sekoita seos huolella, taikinaa ei kuitenkaan tarvitse vatkata koneella. Laita taikina jauhotettuun kakkuvuokaan ja paista n. 45 min 175 asteessa.

Kuorrutus:
170 g suklaata
100 g voita

Sulata aineet varovasti liedellä ja valuta jäähtyneen kakun päälle.

Tää on ihan hyvä ohje ja tän väliin varmasti käy tuo hillokin täytteeksi... =)

Täytyykin kokeilla tota pätkiskakkua kun seuraavan kerran tulee vieraita... kaapissa laatikollinen pätkiksiä ja ei niist miehen kans tykätä niin saapahan nekin käytettyä pois ennen kun tulee päiväys vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu:
Kiitoksia ohjeesta, vaikuttaa ainakin helpolta. Sitä vaan mietin, että maistuuko kakku kovasti mintulle? (eikö pätkiksissä oo minttua....?)

olen tehnyt joulusuklaista "pätkiskakkua" eli onnistuu myös muista namuista, jos minttu mietityttää.

Kiva kun sain olla avuksi... =)

Voithan tietysti kokeilla siihen jotain muutakin suklaata laittaa,vaikka geishaa tai fazerinaa pari patukkaa,niin se varmasti korvaa sen pätkiksen verran. =)
Eikä sit maistu se minttu ainakaan,jos siitä mausta ei niin tykkää.. =)
Mukavia leivontahetkiä! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Kiitoksia ohjeesta, vaikuttaa ainakin helpolta. Sitä vaan mietin, että maistuuko kakku kovasti mintulle? (eikö pätkiksissä oo minttua....?)

olen tehnyt joulusuklaista "pätkiskakkua" eli onnistuu myös muista namuista, jos minttu mietityttää.

Just tätä tarkoitin...
;) =)

Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:

Just tätä tarkoitin...
;) =)

no, hyvä. minut on joskus tyrmätty tällä palstalla, kun tätä ideaa ehdotin jollekin, joka tuskaili joulusuklaiden säilyvyyden kanssa. ei siis sinunkaan mielestä pöhkömpi idea. :)

Yhteistyössä