Sukset eskarilaiselle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii

Vieras
..eikä ole varaa hankkia niitä, (sukset talosta löytyy mut ihan liian pienet) eikä myöskään olla käytettyinä löydetty. :( Tuli viestiä eskarista että jokaisella on oltava sukset ja mulle iski semmonen huoli että... Tuntuis muutenkin turhalta suksia ostaa kun etelässä asutaan ja vähän siltä näyttää ettei näil main kauaa lunta enää ole. Säälittää jos kaikilla muilla sukset... mut meidän lapsella ei. :( Voi itku.

Ei ole meilläkään hommattu suksia. Luistimet hommattiin ja eläköön, kaksi kertaa päästy luisteleen.
Suksetki pitäis tietty hankkia, mutta tuntuu niin hullulta niitä hankkia, ku lumikin vaan käväsee maassa....

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
ei eskari voi noin määrätä, eikä myöskään koulu. Pitää olla joku vaihtoehto.

Luulen että tässä oli päälimmäisenä murheena se, että jos lapsi on ainoo kellä ei oo suksia...

Ap: ota yhteys sinne eskariin ja kysele oisko siellä tiedossa suksia...
Kirpputoreille vaan kiertämään.. Ite jouduttiin viimevuoden alussa vielä hommaamaan lapselle kahdeksi viikoksi uudet sukset, kun vanhat meni pieneksi, kallista tuli, mutta minkäs teet :/

Meillä sama edessä. Nyt löytyy kenkiin kiinnitettävät versiot , jotka ovat jo pienet. Ja mä en todellakaan ala ostamaan monoversioita vain sen takia että niillä hiihdetään se eskarin 2 kertaa.
Kun muuten meillä ei hiihdetä (eikä tuota luntakaan juuri ole)

Huono äiti olen , juu tiedän. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn Monroe:
tämä nyt ei lohduta, mutta me käytiin ostaa 5veelle suksipaketti monoineen ja hinta oli 100?. Pointti oli se että hinta ei päätä huimannut, itse odotin että suksipaketti olisi ollut ainakin 200-300e

Meille tuo hinta on päätähuimaava tällä hetkellä, tosi tiukkaa rahasta. :( Oikeasti tuntuu tosi vaikealta tälläset tilanteet kun kuitenkin haluais että oma lapsi olis tasavertainen muiden eskarikavereiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn Monroe:
tämä nyt ei lohduta, mutta me käytiin ostaa 5veelle suksipaketti monoineen ja hinta oli 100?. Pointti oli se että hinta ei päätä huimannut, itse odotin että suksipaketti olisi ollut ainakin 200-300e

Meille tuo hinta on päätähuimaava tällä hetkellä, tosi tiukkaa rahasta. :( Oikeasti tuntuu tosi vaikealta tälläset tilanteet kun kuitenkin haluais että oma lapsi olis tasavertainen muiden eskarikavereiden kanssa.

täällä meilläpäin oli suksipaketti monoineen kaikkineen 89e, mutta eipä mullakaan oo varaa noin kalliita ostaa...

Mä toivon että löytyy jostain kirpparilta ajoissa ja halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:
Meillä sama edessä. Nyt löytyy kenkiin kiinnitettävät versiot , jotka ovat jo pienet. Ja mä en todellakaan ala ostamaan monoversioita vain sen takia että niillä hiihdetään se eskarin 2 kertaa.
Kun muuten meillä ei hiihdetä (eikä tuota luntakaan juuri ole)

Huono äiti olen , juu tiedän. :snotty:

Et oo huono äiti... tai sit minäki oon. :D Täällä lumi niin vähissä että ens viikolla varmaan sulaa loputkin jos ei lisää tule ja siltähän tuo kuulostaa ettei tule lisää. Sama juttu meillä, kenkiin kiinnitettävät löytyy mutte nekin pienet. Oi elämän suuria murheita!

No onko tuo nyt paha, jos sijoittaa tuon verran rahaa lasten hyväksi. Aika "kivasti" perityy negatiivinen asenne hiihtoa ja muutakin urheilua kohtaan, jos ei edes kunnon välineitä viitsitä hankkia. :(

Ja voihan sitä käydä itsekin iltaisin hiihtelemässä lapsen kanssa, niin tuleepahan enemmän kun ne kaks eskarin pakollista käyttökertaa.

Tosi sääli lapselle, jos ei pääse muiden mukana eskarissa hiihtämään!!

t. eskariope
p.s. kirppareilta ja urheilukaupoistakin löytyy ihan kohtuuhintaisia käytettyjä välineitä.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
[
täällä meilläpäin oli suksipaketti monoineen kaikkineen 89e, mutta eipä mullakaan oo varaa noin kalliita ostaa...

Mä toivon että löytyy jostain kirpparilta ajoissa ja halvalla.

Mäkin yritin että ajoissa oisin löytänyt mutta eipä onnistanut... oikeastaan huomiseksi pitäs olla sukset. Soitan huomenna eskariin ja eiköhän sieltä ymmärrystä löydy ja ehkäpä ratkaisu.

siis kuinka pienet sukset sulla on nyt olemassa? käytiin ostamassa sukset muksulle ja myyjä neuvoi ostamaan lapsen pituiset sukset.on kuulemma helpompi hiihtää.otettiin sit pikkusen pidemmät kun on pituutta ni menee ens talvenkin

Alkuperäinen kirjoittaja dedefilus:
No onko tuo nyt paha, jos sijoittaa tuon verran rahaa lasten hyväksi. Aika "kivasti" perityy negatiivinen asenne hiihtoa ja muutakin urheilua kohtaan, jos ei edes kunnon välineitä viitsitä hankkia. :(

Ja voihan sitä käydä itsekin iltaisin hiihtelemässä lapsen kanssa, niin tuleepahan enemmän kun ne kaks eskarin pakollista käyttökertaa.

t. eskariope
p.s. kirppareilta ja urheilukaupoistakin löytyy ihan kohtuuhintaisia käytettyjä välineitä.

=) Todellakin arvostan hiihtämistä ja muutakin urheilua. Nyt vaan sattui olemaan niin kurja rahatilanne, mieluummin ostan perheelle ruokaa kuin laitan rahan suksiin. Ja tosiaan tuo lumitilanne on semmonen että uusien suksien hankkiminen on ollu hidasta just senkin takia aiemmin. Kyllä ainakin ne äidit ymmärtää jotka on olleen samassa tilanteessa. =) Oli kiva kuulla ihan eskariopenkin mielipide!

t. eskariope

joillekin tuo 100 euroa on oikeesti niin suuri summa ettei sitä välttämättä pysty lapsen suksiin investoimaan.

Kannattaa kysellä lainaksi suksia tutuilta ja katsella vielä kirppareilta...

eipä kyllä ole meilläkään tuota lunta kovin paljon nähty... mutta aina kun sitä vähänkin on niin otetaan kaikki ilo irti.. ja me ollaan onnekkaita kun täällä on lumetettu hiihtolatu niin on päästy paljonkin hiihtämään. :)

Ja samaa mieltä olen siinä ettei lapselle kannattaa siirtää negatiivistä asennetta hiihtoon tai muuhunkaan liikuntaan.. mutta tässä nyt tuskin siitä oli kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja kenkele:
siis kuinka pienet sukset sulla on nyt olemassa? käytiin ostamassa sukset muksulle ja myyjä neuvoi ostamaan lapsen pituiset sukset.on kuulemma helpompi hiihtää.otettiin sit pikkusen pidemmät kun on pituutta ni menee ens talvenkin

En osaa pituutta sanoa mut ei ne ole lapset pituiset ainakaan, selkeästi ne on liian pienet.

t. eskariope

Mä ymmärrän hyvin ap:n murheen että pitää sijoittaa rahaa vehkeisiin joita tarvitaan sen kerran tai hyvällä tuurilla kaksi. Kun ymmärsin rivien välistä (sinä et ilmeisesti ) että niille rahoille on muutakin käyttöä kuin pistää suksiin. Esim. syöminen ja koti on lapselle tärkeämpää kuin hiihtäminen!

Ehdotat vielä että sijoittaisivat rahaa toiseenkin suksipariin, kun raha on muutenkin tiukoilla! Jep, hämmästy, kaikilla aikuisilla ei ole suksia!

Ap:n huoli tosin taitaa olla katoamassa sen vähäisen lumen myötä, toivottavasti.

Meillä olisi voinut olla sopivat lainaan, mutta ne on täällä Kokkolassa. :/

Aiheesta juuri erään opettajan kanssa juteltiin ja hän kertoi, että jotkut vanhemmat nykyisin vuokraavat sukset lapsilleen ala-aste aikaan. Jos lunta ei ole usein eikä hiihtoakaan kuin n. viisi kertaa vuoteen eikä lapsi muuten hiihdä, niin turhaa sitä kovin kalliita suksia omaksi ostamaan...

Vuokraus kuulemma maksaa n. 10 e/päivä eli viitisen kymppiä menee tuohon touhuun, mutta siihen kuuluu koko suksipaketti eli monot ja voiteet kanssa. Ja kuulemma näiltä oppilailta on saanut tämä opettaja sellaista palautetta, että oikeen hyvä systeemi, sillä kerrankin heillä on hyvät ja hyvin voidellut sukset alla. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mä ymmärrän hyvin ap:n murheen että pitää sijoittaa rahaa vehkeisiin joita tarvitaan sen kerran tai hyvällä tuurilla kaksi. Kun ymmärsin rivien välistä (sinä et ilmeisesti ) että niille rahoille on muutakin käyttöä kuin pistää suksiin. Esim. syöminen ja koti on lapselle tärkeämpää kuin hiihtäminen!

Ehdotat vielä että sijoittaisivat rahaa toiseenkin suksipariin, kun raha on muutenkin tiukoilla! Jep, hämmästy, kaikilla aikuisilla ei ole suksia!

Ap:n huoli tosin taitaa olla katoamassa sen vähäisen lumen myötä, toivottavasti.

Meillä olisi voinut olla sopivat lainaan, mutta ne on täällä Kokkolassa. :/

Kiitos sinä ihana ihminen! Minä teen tommosesta asiasta liian ison murheen... :( Ja sit tiedän että kaikki ei voi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:

t. eskariope

=) Todellakin arvostan hiihtämistä ja muutakin urheilua. Nyt vaan sattui olemaan niin kurja rahatilanne, mieluummin ostan perheelle ruokaa kuin laitan rahan suksiin. Ja tosiaan tuo lumitilanne on semmonen että uusien suksien hankkiminen on ollu hidasta just senkin takia aiemmin. Kyllä ainakin ne äidit ymmärtää jotka on olleen samassa tilanteessa. =) Oli kiva kuulla ihan eskariopenkin mielipide!

Minä olen kyllä eskariopen kanssa samaa mieltä. Sukset hankinnat on kyllä hyvin etukäteen tiedossa, joten säästöön niin ei tarvitse nälkäisenä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Aiheesta juuri erään opettajan kanssa juteltiin ja hän kertoi, että jotkut vanhemmat nykyisin vuokraavat sukset lapsilleen ala-aste aikaan. Jos lunta ei ole usein eikä hiihtoakaan kuin n. viisi kertaa vuoteen eikä lapsi muuten hiihdä, niin turhaa sitä kovin kalliita suksia omaksi ostamaan...

Vuokraus kuulemma maksaa n. 10 e/päivä eli viitisen kymppiä menee tuohon touhuun, mutta siihen kuuluu koko suksipaketti eli monot ja voiteet kanssa. Ja kuulemma näiltä oppilailta on saanut tämä opettaja sellaista palautetta, että oikeen hyvä systeemi, sillä kerrankin heillä on hyvät ja hyvin voidellut sukset alla. :wave:

Ohoh.. tommosta en ole kuullutkaan. Heillä on ensi viikolla suksiretki ja jos edes sille päivällä sain sukset niin olisin onnellinen.. Mistäköhän niitä vois vuokrata?

Yhteistyössä