Sukulaiset kriisissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sukulaismuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sukulaismuija

Vieras
Mun läheinen sukulainen on sekoittanut perhe-elämänsä pettämällä ja nyt hänen äiti ja täti ovat kovasti minulta apua tilanteeseen sekä henkistä tukea vailla. Mä en jaksaisi sotkeutua tämän sukulaiseni elämään, koska en näe siitä mitään hyötyä olevan. Minusta aikuisten ihmisten vain pitää omat sotkunsa selvittää ja ulkopuolisten olla sotkeutumatta tilanteeseen liikaa. Toki, mä tälle sukulaiselleni mielipiteeni asiasta ilmaisen tilaisuuden tullen, mutta lieneekö siitä apua... tuskin. Luonnollisesti tämä läheisen sukulaisen perheasiat mua häiritsee ja eniten surettaa perheen kolmivuotias lapsi. Olen melko hyvä ystävä myös tämän sukulaiseni puolison kanssa, mutta en kyllä viitsisi hänellekään alkaa asiasta soittelemaan ja hänen kanssaan asiaa puimaan, kun sitten olen jo korviani myöten mukana sotkussa minäkin. Mitäs te muut mammat tekisitte???

Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Oma on sotkunsa. Miksi sukulaiset noin vahvasti reagoivat pariskunnan väliseen asiaan?

Sen lapsen takia tietenkin. Ja tää on siis todella läheinen ihminen minulle, joten aika vaikea on olla puuttumatta.

Kyllä parisuhteen ongelmat pitäisi selvittää puolisoiden kesken tai sitten jonkun ulkopuolisen ammattiauttajan kanssa, jos tarve vaatii. Sukulaisten sotkeutuminen usein vain pahentaa asioita. Tilanne on erityisen hankala, jos olet kummankin osapuolen kanssa läheinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä parisuhteen ongelmat pitäisi selvittää puolisoiden kesken tai sitten jonkun ulkopuolisen ammattiauttajan kanssa, jos tarve vaatii. Sukulaisten sotkeutuminen usein vain pahentaa asioita. Tilanne on erityisen hankala, jos olet kummankin osapuolen kanssa läheinen.

Niinpä. Ja siis tilanteen tekee hankalaksi tämä sukulaiseni äiti ja täti, jotka ovat nyt viimeisen parin viikon aikana useammin olleet minuun yhteydessä ja vuodattaneet tilannetta. Vaikea on sanoa heille, että älkää minulle soitelko, kun tiedän heidän olevan aivan shokissa tämän perheen tilanteesta. Ja siis tämä lapsi reagoi jo melko vahvasti perheen tilanteeseen. Ottaisin hänet meille mielellään kyläilemään joksikin aikaa, mutta kun olen töissä ja lomaan on vielä monta viikkoa aikaa. Äh, kuinka aikuisten ihmisten pitääkin mennä sotkemaan omat ja lastensa asiat.

Yhteistyössä