Sukunimen vaihto naimisiin mentäessä (ongelma)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Oon ehkä tosi lapsellinen tai jotain, mutta en varmaan vois ottaa miehen sukunimeä, jos naimisiin mentäis! En halua ittelleni anopin sukunimeä, en voi oikein sietää kyseistä ihmistä :o

Ihan kiva sukunimi ja ei niin yleinenkään, mut kuitenkin. Eikä tällä nykyisellä sukunimelläni edes ole mitään suurta tunnearvoa..

Onpa ongelma mulla! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
Miksei mies ota sun nimeä?

muoks. eihän sitä ole pakko edes vaihtaa...

Niin. Ei olekaan. Mut olis kiva, että meillä kaikilla olisi sama sukunimi sitten =) En oikein tiedä, suostuisko mies vaihtaa...

mulla myös kauhu anoppi, enkä ois koskaan halunnu sen sukunimeä. mutta kuitenkin vaihdoin miehen sukunimelle. mut sisäisesti pysyn aina tyttö sukunimenä... samahan se on mitä sitä papereissa lukee... kyllä tähän tottuu ;)

Vähän sama juttu täälläkin, noloa myöntää...

Lisäks en tykkää edes miehen sukunimestä, se on ruotsinkielinen ja vaikeasti lausuttava..

Ehkä en mee ees naimisiin, ni ei tarvi tapella nimestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvo:
Älä vaihda nimeä. Kyllä ne teidän lapset tunnistaa sut äidiksi, vaikka sukunimi ei sama olisikaan. Ja voihan sen myöhemminkin vaihtaa, jos alkaa tympimään.

Tunnistaa tunnistaa :D Ei siitä olekaan kyse. Jos omalla sukunimelläni olis jotain tunnearvoa, mutta kun ei ole...

vielä jatkoa kauhu anopista...
niin sit pitää vaan aina muistaa sanoo että en oo omaa sukuu se ja se... et ihmiset ei aattele et oot vaik sen anopin tyttö...
ite muistan aina sanoo, että oon omaa suku se ja se, et en tunne miehen sukulaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vielä jatkoa kauhu anopista...
niin sit pitää vaan aina muistaa sanoo että en oo omaa sukuu se ja se... et ihmiset ei aattele et oot vaik sen anopin tyttö...
ite muistan aina sanoo, että oon omaa suku se ja se, et en tunne miehen sukulaisia :)

No näin varmaan mäkin tekisin :D En vaan haluais olla samalla sukunimellä sen eukon kanssa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Me otettiin miehen kanssa anopin tyttönimi käyttöön..

Tämäkin on nimenomaa anopin tyttönimi, sen takiakin se niin "kamalaa" olis.

No mut löytyiskö teiän suvusta mitään erikoista tai hienoa nimeä mistä tykkäätte? kannattaa kaivaa sukukirja käteen ja tutkia kaikki mummin serkun kaimat.. silleen toi nimenvaihto tosin maksaa jonkun verran, mutta ei sitä nyt sentään joka päivä tarvii vaihtaa.. :D

Me otettiin miehen kanssa anopin tyttönimi käyttöön..

Tämäkin on nimenomaa anopin tyttönimi, sen takiakin se niin "kamalaa" olis.

No mut löytyiskö teiän suvusta mitään erikoista tai hienoa nimeä mistä tykkäätte? kannattaa kaivaa sukukirja käteen ja tutkia kaikki mummin serkun kaimat.. silleen toi nimenvaihto tosin maksaa jonkun verran, mutta ei sitä nyt sentään joka päivä tarvii vaihtaa.. :D

Yks olis. Eikä ollenkaan pitkältä. Mun äitin tyttönimi ;) En vaan tiedä, että suostuuko mies. Ja sit pitäis vaihtaa lastenkin sukunimet!

Yks olis. Eikä ollenkaan pitkältä. Mun äitin tyttönimi ;) En vaan tiedä, että suostuuko mies. Ja sit pitäis vaihtaa lastenkin sukunimet!

Me vaihdettiin kaikkien neljän sukunimet kerralla.. mutta ottakaa ihmeessä sellanen sukunimi mistä kaikki tykkäätte..

Me vaihdettiin kaikkien neljän sukunimet kerralla.. mutta ottakaa ihmeessä sellanen sukunimi mistä kaikki tykkäätte..

Näin täytyy tehdä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Molemmat pidimme omat nimemme naimisiin mennessämme. Lapset isän sukunimellä. Ei haittaa mitään, vaikka meillä ei yhteistä sukunimeä kaikilla.

Meillä minä ja lapset mun sukunimellä ja mies halusi pitää omansa,ei ongelmaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla myös kauhu anoppi, enkä ois koskaan halunnu sen sukunimeä. mutta kuitenkin vaihdoin miehen sukunimelle. mut sisäisesti pysyn aina tyttö sukunimenä... samahan se on mitä sitä papereissa lukee... kyllä tähän tottuu ;)

Näin minäkin.

Yhteistyössä