Sukunimen vaihto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suku

Vieras
Mitä mielä olette tälläisestä asiasta kun lapseltani on isä kuollut ja tahtoisin vaihtaa lapseni sukunimen samaksi kuin omani. Lapsen isän suku on kuulemani mukaan tätä vastaan niin että ovat sanoneet (ei minulle, vaan tutultani kuulin) etteivät pidä lapseeni enää mitää yhteyttä jos nimen vaihdan. Emme olleet lapsen isän kanssa enää pitkään aikaan yhdessä, eikä tämä pitänyt poikaan mitään yhteyttä, ei halunnut nähdä tai mitään, eikä myöskään lapsen isän suku ole halunnut lasta nähdä tai muutenkaan ollut yhteyksissä. En sukunimeä ole vaihtamassa ärsyyttääkseni ketään vaan iha siitä syystä että tahtoisin että koko perheellä on sama sukunimi, siis minun sukunimeni (en ole naimisissa). mutta nyt minua on alkanut mietityttää lapsen isän puolen suvun uhkailut etteivät pidä lapseen yhteyttä jos sukunimen vaihdan... vaikka siis eivät ole nytkään pitäneet. miten itse toimisitte? jättäisittekö sukunimenvaihdon minun tilanteessani?

vaihda pois, jos se noin pienestä on kiinni, ja jos tosiaan eivät ole pitäneet nytkään yhteyttä, niin eihän se mitään muuta.

Ja jos se siihen nimeen kariutuu, niin anna kariutua. Kyllä teidän oma perhe on tärkeempi.

niin, olen myös ajatellut että eihän siinä mitään menetä kun ei mitään ole ollutkaan. siis tarkoitan sitä kun ei suku ole ollut tähänkään mennessä yhteyksissä tai mitään, niin ei asiat sukunimenvaihdosta mihinkään muuttuisi... mutta pelkään että lapseni saattaa myöhemmin ajatella että minun takiani suku ei ole yhteyttä pitänyt, jos nyt vaihdan lapsen sukunimen.

Mun isompien lasten bio isä elää, muttei ole tekemisissä nimeksikään. Ja sen puolen suku vielä vähemmän. Ja ovat exäni sukunimellä. Meinasin vaihtaa isompien sukunimen omakseni. Kaksoset tulee mun sukunimelle isompien takia, --> ei tarvitse selittää miksi isillä, äidillä ja kaksosilla ja heillä on kaikilla eri sukunimi. (Eivät pidä bio isää isänä vaan kaksosten isä on aina ollut se jota pitäneet isänään).

Joten vaihda sukunimi, JOS SINUSTA siltä tuntuu. Mitä sitä muiden mielipiteistä, varsinkin kun eivät tekemisissä teit niin tai näin.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mun isompien lasten bio isä elää, muttei ole tekemisissä nimeksikään. Ja sen puolen suku vielä vähemmän. Ja ovat exäni sukunimellä. Meinasin vaihtaa isompien sukunimen omakseni. Kaksoset tulee mun sukunimelle isompien takia, --> ei tarvitse selittää miksi isillä, äidillä ja kaksosilla ja heillä on kaikilla eri sukunimi. (Eivät pidä bio isää isänä vaan kaksosten isä on aina ollut se jota pitäneet isänään).

Joten vaihda sukunimi, JOS SINUSTA siltä tuntuu. Mitä sitä muiden mielipiteistä, varsinkin kun eivät tekemisissä teit niin tai näin.

meillä on 1. ja 2. lapsilla sama sukunimi
3. lapsella, miehellä ja tulevalla 4. lapsella sama
ja mulla sit vielä oma. :D
ei mahu kaikki ovelle eikä postilaatikon nimikylttiin mutta muuten ei oo ollu ongelmia. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:

meillä on 1. ja 2. lapsilla sama sukunimi
3. lapsella, miehellä ja tulevalla 4. lapsella sama
ja mulla sit vielä oma. :D
ei mahu kaikki ovelle eikä postilaatikon nimikylttiin mutta muuten ei oo ollu ongelmia. :laugh:

Meillä on nyt osa nimistä ovessa kiinni teippillä.
Isommat lapset haluaisivat olla samaa sukunimeä kuin kaksosten isä on. Joten siitä se, että vaihtaisivat minun nimelle ja kun naimisiin mennään (joskus hamaassa tulevaisuudessa), niin sitten kaikki samalle tai siinä vaiheessa isommat osannevat sanoa jo mielipiteensä mitä haluavat olla kun alkavat ymmärtää biologisetkin sukulaissuhteet.

Yhteistyössä