sukuouolitaudeista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tea

Vieras
Kysympä tälläistä,olen aloittamassa suhdetta aivan ihanan ja sympaattisen miehen kanssa,joka on minua vanhempi.Hän on ollut pitkääääääään poikamiehenä.Tiedän että hänellä on ollut jonkin verran työmatkoilla hoitoja ja thaimaassa ja se minua huolestuttaakin..... en ole edennyt hänen kanssaa,ollaan rakennettu henkistä puolta ja hän olisi ihana isäpuoli myös lapselleni.Mutta minua hämäilee nuo vanhat jutut,ymmärrän että poikamiehenä noita tulee mutta ennen kuin aloitan hänen kanssaan mitään haluaisin että hän käy testeissä.Minulle ei riitä että jos otan asian esille ja hän sanoo että ei ole mitään...koska kyllähän sitä voi piilevänä olla ties mitä.
Eli kysynkin että miten voisin asian esittää yms...???
Oletteko oleet vastaavassa tilanteessa?

Neuvoja please =)

No kunhan olette kunnolla tutustuneet, ennen seksin aloittamista sanot että susta olisi hyvä idea jos kävisitte molemmat testeissä ensin. Minusta se ei nykypäivänä ole mitenkään hävettävää, vaan ihan tervejärkistä itsestä (ja toisesta) huolehtimista. Koska nykyään sukupuolitauteja todella on paljon, ja jos on Thaimaassakin kerta käynyt, niin hiv -testeihin ainakin ilman muuta!
Ja jos mies sanoo ettei hänellä mitään ole, kysy onko hän sitten jo käynyt testeissä kun on niin varma? Ja milloin?

No minä tuossa tapauksessa kertoisin ihan suoraan asian niin kuin se on. Eli että ymmärrät täysin vanhat jutut, mutta että toivoisit voivanne aloittaa puhtaalta pöydältä ja että mies kävisi testeissä. Ihan jo oman turvallisuutensa ja terveytensä vuoksi kuin myös sinun vastaavien.

Ja kyllä kai on aivan luonnollistakin käyttää suhteen alussa kondomia. Käyttäkää sitä ainakin siihen asti että tulokset on tulleet.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään loukkaavaa ja jos haluatte, niin voittehan mennä yhdessäkin testeihin.

Niin ja vielä piti mainita että eipä niitä tauteja vain Thaimaassa jaella, kyllä niitä voi tarttua ja paljon tarttuukin myös ihan Suomessa. Eli ei ole mitenkään ylireagointia käydä välillä testeissä jos on harrastanut irtosuhteita. Sitä kun ei päältä päin näe kuka kantaa mitäkin tauteja...

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
No minä tuossa tapauksessa kertoisin ihan suoraan asian niin kuin se on. Eli että ymmärrät täysin vanhat jutut, mutta että toivoisit voivanne aloittaa puhtaalta pöydältä ja että mies kävisi testeissä. Ihan jo oman turvallisuutensa ja terveytensä vuoksi kuin myös sinun vastaavien.

Ja kyllä kai on aivan luonnollistakin käyttää suhteen alussa kondomia. Käyttäkää sitä ainakin siihen asti että tulokset on tulleet.

Mun mielestä tuossa ei ole mitään loukkaavaa ja jos haluatte, niin voittehan mennä yhdessäkin testeihin.

Niin ja vielä piti mainita että eipä niitä tauteja vain Thaimaassa jaella, kyllä niitä voi tarttua ja paljon tarttuukin myös ihan Suomessa. Eli ei ole mitenkään ylireagointia käydä välillä testeissä jos on harrastanut irtosuhteita. Sitä kun ei päältä päin näe kuka kantaa mitäkin tauteja...

Totta, ja hiviäkin täällä kotimaassa on ihan tarpeeksi... En todella sitä tarkoittanut etteikö Suomesta voisi samoja tauteja saada, kun aikaisemmin Thaimaasta puhuin. Huono ulosanti iski...

Aivan reilusti ja rehellisestihän sitä vois jutella noinkin tärkeestä asiasta.Jos toiseen on tutustunut ja ottaa seuraavan askeleen lähemmäs läheisyyttä niin heti vaan avoimesti puhumaan,todella tärkeä asia.

Yhteistyössä