Sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaihtunut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaihtunut?

Vieras
Heips!

Onko monella käynyt niin, että ultrassa arveltu tulokkaan sukupuoli onkin osoittautunut synnytyksessä toiseksi? Meille arveltiin rakenneultrassa poikaa tulevaksi, mutta kätilökin kyllä sanoi, ettei nyt vielä kuitenkaan kannata ostaa sinistä vaatevarastoa.

Ultrassa siis näkyi jalkovälissä ""patti"", jota kätilö epäili kiveksiksi, ja tästä ""patista"" sitten lähti pieni ""nappula"". Mieheni ei kuitenkaan hahmottanut pienokaistamme pojaksi, vaikka hän on meistä se, joka poikkeuksetta näkee kirkkain silmin ultrakuvissa vauvan muodot ja piirteet (toisin kuin minä).

En erityisemmin toivo kumpaakaan sukupuolta toista enemmän - molemmat ovat yhtä tervetulleita ja rakkaita. Olen ymmärtänyt, että ultra-arviot sukupuolesta ovat kuitenkin aika hataria.

Ystävä pariskunta kysyi ultrassa vauvan sukupuolta ja lääkäri sanoi, että tyttö tulee. No myöhemmin raskauden loppupuolella he kävivät uudelleen ultrassa ja nyt oli eri ultraaja ja tämä sanoi, että poika on...
Pojan pariskunta sitten sai.
Eli ei ne ultrat 100% näköjään ole.

Ystäväni kävi kromosomitutkimuksissa, joissa saadaan selville sukupuoli käsittääkseni 100% varmuudella. Tulossa on siis tyttö.

Ultrassa lääkäri alkoi arvailla sukupuolta ja sanoi että näyttäisi olevan poika! Ystäväni siihen totesi, että eiköhän se kuitenkin tyttö ole.

Että eivät nuo veikkailut taida olla ihan varmoja..

Jos haluaa varman vastauksen, kumpi on tulossa, kannattaa mennä 4 D-ultraan. Siinä ei ole juuri mahdollisuutta erehtyä kun yleensä (jos vauva suostuu näyttämään :)) sukupuolielimet näkyväy kuvassa selvästi. Tavallisessa ultrassa virhemarginaali muistaakseni jotain yli 5 %.

Se 4D-ultra tosin on aika kallis, yli 100 euroa, eikä kela korvaa siitä mitään.

Kävimme mieheni kanssa raskausaikanani 4d kuvassa vk 23 Femedassa Brunolla joka sanoi minun odottavan tyttöä ja tyttö sieltä tulikin, luotimme Brunoon sillä hän on todella taitava lääkäri ja uskalsimme ostaa tytöllemme kaikki valmiiksi, vaikkakin neuvolatäti arveli sydänäänien perusteella minun odottavan poikaa (totesi kyllä itsekkin, että luottakaa enemmän Brunoon kuin häneen).

Yhteistyössä