Sukupuolitaudista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jaahas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jaahas"

Vieras
Terve! Tässä kauhukseni oon huomannu että mulla on jokin tauti oltava oireiden perusteella :< Monet vuodet ollut saman miehen kanssa, eikä varmasti sillä mitään syrjähyppyä ole ollut! Nyt on koko viikon ollut epämäärästä kutinaa alapäässä vähän väliä, ei muutoin kirvele tai muuta. Sitten huomasin muutamia pikkusia näppylöitä häpyhuulissä. Oon niin hermona että kädet tärisee kun pelkään mikä mulla on! Luin kyllä äsken oireitten perusteella et vois olla herpes... Voi vitalis. Voiko esi. klamydiassa tulla jotai näppyjä? Vastatkaa joku ja helpottakaa mun tuskaa.

[QUOTE="jaahas";26667705]Terve! Tässä kauhukseni oon huomannu että mulla on jokin tauti oltava oireiden perusteella :< Monet vuodet ollut saman miehen kanssa, eikä varmasti sillä mitään syrjähyppyä ole ollut! Nyt on koko viikon ollut epämäärästä kutinaa alapäässä vähän väliä, ei muutoin kirvele tai muuta. Sitten huomasin muutamia pikkusia näppylöitä häpyhuulissä. Oon niin hermona että kädet tärisee kun pelkään mikä mulla on! Luin kyllä äsken oireitten perusteella et vois olla herpes... Voi vitalis. Voiko esi. klamydiassa tulla jotai näppyjä? Vastatkaa joku ja helpottakaa mun tuskaa.[/QUOTE]

jos herpes, et voi olla huomaamatta, kirvelee, etkä pysty kusemaan itkemättä, mutta kannattaa toki käydä testeissä, jos epäilet, herpeksen voi testata ainostaan rakkuloista otetulla näytteellä.

sillä vain kirjoitin ettei mieheni ainakaan ole pettänyt, sen tiedän, koska joku kuitenkin kirjottaisi että ootko varma ettei miehes oo käyny vieraissa, mut se menikin toisin päin, mut joo en ole käyny.

jos herpes, et voi olla huomaamatta, kirvelee, etkä pysty kusemaan itkemättä, mutta kannattaa toki käydä testeissä, jos epäilet, herpeksen voi testata ainostaan rakkuloista otetulla näytteellä.

Ai jaa. Mulla ei mitään kirvelyä kustessa ole, kutinaa ja noita näppyjä. Sydän varmaan hakkaa rinnasta läpi kohta kun aivan hermona, ei saa tätä mielestä millään pois, inhottavaa. Täytynee huomenna soittaa aika testeihin.

[QUOTE="hmm";26667752]No jos sä et ole pettänyt,eikä miehes ole pettänyt niin kait se sitten on hyppykuppa?[/QUOTE]

Tiesikkö et jokkut sukupuolitaudit on oireettomia jonkin aikaa...?

lähinnä mietityttää semmonen et liittyykö klamydiaan tosiaan mitää näppyjä? olis helpotus jos tää olisikin vaan klamydiaa eikä mitään parantamatonta herpestä tai kondyloomaa....

Voi olla herpes,joka ei tarvitse pettämistä vaan piileskelee omassa elimistössä ja odottelee tilaisuutta. On tarttuva ja harmillinen muttei niin vaarallinen kuin ihmiset hehkuttaa. Itselläni puhkeaa usien kuukautisten aikaan ja joskus useammin kuin toiste. Kaksi lasta on ja puoliso ja elän ihan normaalia elämää. :)

Tunkeudun tähän ketjuun nyt.

Mulla on ollut yli kaksi viikkoa outo näppylä/rakkula? emättimen suuaukon lähellä. Ulomman häpyhuulen alla tavallaan. Se ei tunnu miltään, ei kirvele, satu tms... Ja siis vain yksi, ehkä herneenkokoinen. :O
Eikä tunnu miltään kun kosken siihen. Voiko olla herpes?! Hitto mua pelottaa... :(

Joka paikassa lukee että herpeksen kyllä huomaa jne. Mutta kysyn jos jollain oisi ollut sellanen herpes joka ei oireile.

[QUOTE="apua";26668346]Tunkeudun tähän ketjuun nyt.

Mulla on ollut yli kaksi viikkoa outo näppylä/rakkula? emättimen suuaukon lähellä. Ulomman häpyhuulen alla tavallaan. Se ei tunnu miltään, ei kirvele, satu tms... Ja siis vain yksi, ehkä herneenkokoinen. :O
Eikä tunnu miltään kun kosken siihen. Voiko olla herpes?! Hitto mua pelottaa... :(

Joka paikassa lukee että herpeksen kyllä huomaa jne. Mutta kysyn jos jollain oisi ollut sellanen herpes joka ei oireile.[/QUOTE]

Voi olla herpes tai kondylooma. Googleta kondylooma, siinäkin tulee sellasia "syyliä".

Edelleen useastakin vastauksesta tulee mieleen herpes, joka on todella yleinen ja tarttuva, ei vaarallinen. Jos ummistat silmäsi, se ei suinkaan lähde pois, vaan pysyy elimistössäsi. Tauti ei ole vaarallinen mutta tarttuu kylläkin. Miehillä usein oireeton, siksi naist uskovat pettämisjuttuihin ilman parempaa tietoa. Voi olla jopa että nainen on itse tartuttanut miehen ( jos ei ole ensimmäinen kumppani).

Voi olla joku sukupuolitauti tai sitten ei. Toi toisen kirjottajan patti vaikuttaa enempi isolta finniltä, joka kyllä ehkä kannattas avata lääkärissä. Klamydiaan ei kuulu patit. Menkää lääkäriin.

Kuinka monta vuotta edellisestä suhteestasi (tai yhden illan jutustasi) on? Entä miehesi? Taudithan voi kyteä vuosia oireettomana. Jompikumpi on voinut jo vuosia kantaa tautia tietämättään.