Suna asuinalueena lapsiperheelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varsinainen Suna on eriasia kuin Suvela. Sunassa on aivan ylihintaisia pikkutönöjä, ei kauppoja, yksi alakoulu, pieniä ylibuukattuja päiväkoteja, oma auto aika lailla välttämätön.

+hyvät puistot
+ruokakaupat ja entresse (jossa kirjasto) lähellä
+bussilla pääsee helposti liikkumaan
-illalla espoon keskuksessa levotonta. itse en tykännyt kulkea iltaisin yksin siellä.

Koulut ei niinkään kiinnosta Sunassa eikä päiväkodit.

Lähinnä omistusasunnot Hörsmärintien ja Sunanniityntien maastoissa. Espoon keskus ei kiinnosta millään muotoa sinäänsä.

:D Ei kauppoja.. onko 1,5km kauppaan liian pitkä matka? :D
Entressessä, Espoon keskuksessa, kauppa ja muita liikkeitä + toki Espoon keskuksessa muutama muukin pieni ruokakauppa. Myös Suvelassa on kaksi kauppaa, joka siinä liepeillä on, mutta on tosiaan aivan eri asia kuin Suna (moni sekoittaa nämä kaksi keskenään).
Asuttiin siellä parisen vuotta sitten reilut viisi vuotta ja itse tykkäsin todella paljon (en vain halunnut omakotitaloa pääkaupunkiseudulta, joten siksi muutto).
Rauhallinen asuinalue, koulut ja päiväkodit lähellä, mutta toki varmasti yhtä täysiä kuin missä tahansa pääkaupunkiseudulla. Bussilla pääsee kätevästi liikkumaan ja Espoon keskuksesta junalla, joten liikenneyhteydetkin hyvät. Itse en mitään kummempaa levottomuutta Suvelassa ja Espoon keskuksessa huomannut, mutta varmaan sitäkin on.. Liikuin niin illalla kuin päivällä sielläkin. Koiran kanssa oli hyvät lenkkeilymaastot heti kotiovelta peltoon rajoittuvalta tontilta ja vieressä keskuspuiston vehreät ulkoilureitit. Puistojakin on mukavasti ja asukaspuistossa on myös paljon vipinää, joka itseasiassa on juuri Suvelassa. Avoimia oli meidän asuessamme vielä kaksi, mutta en tiedä onko enää. Sielläkin tuli usein käytyä esikoisen kanssa. Itsellä ei siis oikeastaan mitään negatiivista jäänyt. Mutta tämä tosiaan oma kokemukseni.

Olenki mieltäny Suvelan ja Sunan eri alueiksi.
Ikävä kyllä Sunan hinnoilla ei saa esim. Olarista/Kuittarista rivitaloa. Olari kiinnostaisi kovasti, mutta hinnat todella kovia.

Kaupoille on ihan sama missä ne sijaitsee loppupeleissä.

Mun mielestä haaste noissa Espoon keskuksen sinänsä "paremmissakin" alueissa on, että palvelut on kuitenkin Espoon keskuksessa. Koen siellä asioimisen aika epämiellyttävänä verrattuna muihin isojen keskusten kauppoihin: Leppävaara, Matinkylä tai Tapiola. En vaan jaksaisi säännöllisesti useasti viikossa katsoa sitä Espoon keskuksen kauppojen asiakaskuntaa, jos ei ihan pakko ole. Toisekseen siellä ei mielestäni ole oikeasti hyvää ruokakauppaa. Itse kun en siitä S-marketista perusta.

Olenki mieltäny Suvelan ja Sunan eri alueiksi.
Ikävä kyllä Sunan hinnoilla ei saa esim. Olarista/Kuittarista rivitaloa. Olari kiinnostaisi kovasti, mutta hinnat todella kovia.

Kaupoille on ihan sama missä ne sijaitsee loppupeleissä.

Muuttakaa ihmeessä Sunaan, minä tykkään kovasti :) Oon asunut lähistöllä aiemmin ja ihan turhaa huonoa mainetta koko Keski-Espoolla. Suna on viihtyisä ja rauhallinen pientaloalue luonnon keskellä, palveluihinkaan ei ole ihan älytön matka kuitenkaan. Alueella hyvät päiväkodit ja kiva koulu. Jos ei asuttais meidän nykyisellä viihtyisällä ja ihanalla alueella niin Suna vois kyllä olla yks vaihtoehto kärkipäästä :)

Mun mielestä haaste noissa Espoon keskuksen sinänsä "paremmissakin" alueissa on, että palvelut on kuitenkin Espoon keskuksessa. Koen siellä asioimisen aika epämiellyttävänä verrattuna muihin isojen keskusten kauppoihin: Leppävaara, Matinkylä tai Tapiola. En vaan jaksaisi säännöllisesti useasti viikossa katsoa sitä Espoon keskuksen kauppojen asiakaskuntaa, jos ei ihan pakko ole. Toisekseen siellä ei mielestäni ole oikeasti hyvää ruokakauppaa. Itse kun en siitä S-marketista perusta.

Ihan normaalin näköistä porukkaa siellä eilenkin asioi kun kävin grillilihat Espoontorin K-supermarketista ostamassa! Espoontori on nyt rempattu ja yleisilme viihtyisä, ja se K-kauppa lihatiskeineen ja henkilökuntineen taitaa olla Espoon parhaimpia ellei paras!

No, espoolaiset on kaikki kusipäitä. Välillä siellä joutuu pakosta käymään niin kyllä heti huomaa ihmisistä että jaahas, Espooseen tultiin. Siellä spurgutkin on olevinaan niin parempaa porukkaa.

En todellakaan oo Vantaalta vaikka sekin olisi parempi kuin Espoo :D Ja tossa sun kommentissa näkyy just se mitä tarkotin. Espoossa on meininki ihan ku jossain tuppukylässä :( Mutta ymmärrän kyllä ettet sinä sitä huomaa koska eihän ne epsåålaiset koskaan sitä tule itse myöntämään.

No älä nyt suutu :) Kyllä minäkin kaipaan välillä Helsinkiin asumaan kun siellä tuli asuttua kuitenkin useampi vuosi. Mutta on tää Espoo ihan kiva paikka oikeesti, anna sille mahiksia :D

Hyvin olen viihtynyt täällä rauhallisella pientaloalueella. Pisti vaan hippasen hymyilyttämään tuo "En vaan jaksaisi säännöllisesti useasti viikossa katsoa sitä Espoon keskuksen kauppojen asiakaskuntaa" :D

Itse olen valmis maksamaan ylihintaista vuokraa Tapiolassa, jotta ei tarvitse lapsia altistaa tuolle Espoon keskuksen meiningille. Omasta mielestäni Suna on liian lähellä kyseistä paikkaa, vaikka ihan järkevän hintaisia taloja alueelta löytyykin.

Itse olen valmis maksamaan ylihintaista vuokraa Tapiolassa, jotta ei tarvitse lapsia altistaa tuolle Espoon keskuksen meiningille. Omasta mielestäni Suna on liian lähellä kyseistä paikkaa, vaikka ihan järkevän hintaisia taloja alueelta löytyykin.

Et taidakaan tietää Tapiolan alueen ongelmista??? Onnea vaan... Itse samalla alueella, siis lähistöllä elelevä ja hyvin tietoinen olen kuinka pahoinvoivia lapsia ja nuoria alueella asuu, samaa kategoriaa kuin Kauniaisten nuoret jotka vetävät kokaiinia ja pahoinpitelevät toisiaan surutta. Vanhemmat eivät sitten halua huomata mitään. Toki enemmistö on jees mutta huomattavan narsistisia yksilöitä kasvaa monessa perheessä.

[QUOTE="tööt";24276904]Ei sitten vissiin ihan lähivuosina ole siellä käynyt[/QUOTE]

Monella tuntuu olevan se 90-luvun ja jopa ennen sitä oleva käsitys paikasta. Rempan jälkeen aseman seutu on siisti ja viihtyisä, itse käyn kerran parissa viikossa vaikken lähellä asukaan.

[QUOTE="tööt";24276967]Minusta alue, jolle rakennetaan aktiivisesti koko ajan lisää, ei ole lähelläkään kuolemaansa. Ennemmin tuo erään aloittajan mainitsema Tapiola kuuluu niihin.[/QUOTE]

Joo Tapiola on ihan ylikallis pyllyreikä jos näin kauniisti pikkuhiprakassa sanotaan :D Eläkeläismummot kiusaa Stockan ja Etolan myyjiä, siinäpä sen alueen tapahtumat... Itse välttelen asioimista siellä koska siellä on niin jäykkää ja ärsyttävää...

Yhteistyössä