Sundsberg, Kirkkonummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anyone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Little boxes on the hillside --- and they all look just the same..
Alkaa kummasti soida päässä kun puhutaan tuollaisista paikoista vaikka se tasaista maastoa onkin :)

Käytiin joskus ajelemassa siellä ja voi herra jestas että on kopioita toisistaan ne rivarit siinä alussa. En tiedä mihin alue nykyään on levittäytynyt. Luulisi alueella päiväkodinkin olevan, mutta jos ei siihen pääse niin Sundsbergistä on Masalaan vähän matkaa, autolla tarvitsee kulkea (kuten nyt tietty muutenkin tuolta) ja on aika päinvastaisessa suunnassa jos Hangontielle suuntaisi.

Onhan se suosittu alue, varmasti löytyy paljon kavereita muksuille ja toivottavasti aikuisillekin :) Koulukin sinne ilmeisesti nousi.

Tuttaviani asuu alueella, viihtyvät erinomaisesti. Koulu on ja kolme pk:ta, joista osa kai yksityisiä. Taitaa olla oma neuvolan sivupistekin. Pieni ostari tulossa. Masalaan 1-2km eli ei ole kaukana nekään palvelut ja juna. Bussit Sundsbergin vierestä aamulla tosi ruuhkaisia, lähinnä seisomapaikkoja jaossa enää. Masala ei ole kaikkein paras alue, mutta huonoimmat alueet ei ole Sundsbergin lähettyvillä.

Ihan nättejähän ne asunnot on mitä olen parissa käynyt. Jopa kohtuullisen yksityiset takapihat.

Googlella löytyy asukasyhdistyksen sivut.

Itse asun toisaalla Knummella.

Alueella on tällä hetkellä kolme päiväkotia sekä ala-aste. Noista päiväkotien jonoista en tiedä, mutta itse saatiin oma lapsi muutamassa kuukaudessa tarhaan pari vuotta sitten.

Monet eivät tosiaan tykkää siitä, että alue on aika tiiviisti rakennettu. Tosin ne on yleensä henkilöitä, jotka eivät alueella asu. Eli kylän oma väki kyllä tykkää alueesta, josta hyvänä esimerkkinä on aktiivinen asukastoimikunta. Lisäksi kadulla kaikki aina tervehtivät toisiaan. Ja luonnollisesti lapsille on parasta se, että on paljon kavereita.

Onko nuo bussit edelleenkin aamuisin ruuhkaisia Helsinkiin päin, noin 8 aikaan?

Vuoroja on lisätty ja todella harvoin enää joutuu seisomaan bussissa. Koskaan en ole joutunut seisomaan koko matkaa Helsinkiin. Käyn Helsingin keskustassa töissä ja yhteyksien puolesta Sundsberg on toiminut loistavasti. Minulla ei ainakaan ole valittamista.

Päiväkotiin Sundsbergiin saimme lapsemme 3 kk jonotuksen jälkeen, aluksi hän oli Masalan puolella hoidossa.

Sundsbergissä on hyvä rento meininki. Idyllinen alue, ihana luonto, kiva naapurusto, paljon toimintaa naapuruston /asukasyhdistyksen kesken. En ole keltään Sundsbergin asukkaalta kuullut alueesta mitään negatiivista, jos joku jotain negatiivista on sanonut hän ei ole asunut Sundsbergissä päiväkään - aika hassua sinänsä.

Täällä on hyvä sekä lasten että aikuisten elää. :)

Nostetaanpa tätä vanhaa ketjua. Ovatko mielipiteet muuttuneet täs neljän vuoden aikana, miten palvelut ovat kehittyneet? Onko esim tarpeeks vaihtelevaa lenkkimaastoa? Entä tietoa ruotsinkielisestä Bobäcks skolasta, järjestääkö kunta sinne kyydin? Onko ruotsinkielistä päiväkotia lähellä, entä sen jonotilanne?