Suojaako Pandemrix vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöpöinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöpöinen

Vieras
meinaan thl:n jossain artikkelissa luki että 2009 otettu pandemrix voi possunuhalta suojata vielä nytkin??? ei tokiuilta. vauvallani 3kk nyt a-näyte positiivinen ja selvitellään mikä on mutta vanhempi 5v ehti pamdemrixin ottaa ja minäkin 2009..kuulun riskiryhmään. nyt oon itsekin kipeenä joteen en viime viikollakausiinfluenssarokotetta saanut enkä oo ottanu 2009 jälkeen... mut voiko pandemrix suojata vielä siltä pahimmalta??? anteeks sekava selostus.. vaavin kanssa sairaalassa.

Luin että saattaa suojata mutta teho on yksilöllinen. Lisäksi virus on käsittääkseni muuntautunut jonkun verran viime vuosina. Jos kuulut riskiryhmään ja tulee oireita niin varmaan sitten kannattaa lääkärin kanssa keskustella tarviiko tamifluu kuuria. Se pitää aloittaa 2 vrk sisällä oireiden alusta.

Alkuperäinen kirjoittaja pöpöinen;29599284:
meinaan thl:n jossain artikkelissa luki että 2009 otettu pandemrix voi possunuhalta suojata vielä nytkin??? ei tokiuilta. vauvallani 3kk nyt a-näyte positiivinen ja selvitellään mikä on mutta vanhempi 5v ehti pamdemrixin ottaa ja minäkin 2009..kuulun riskiryhmään. nyt oon itsekin kipeenä joteen en viime viikollakausiinfluenssarokotetta saanut enkä oo ottanu 2009 jälkeen... mut voiko pandemrix suojata vielä siltä pahimmalta??? anteeks sekava selostus.. vaavin kanssa sairaalassa.
Tuolla jotain tietoa rokotuksista
Influenssa - Rokottajan käsikirja - THL

Sorry nyt vaan kun kysyin. lääkäri tekee yleensä vaan aamukierroksen ellei ole hätätilanne. ja täällä sanottu jotta jos mulla vointi pahenee niin särkylääkettä saa..muuten eivät vanhempia hoida. ajattelin että jollain ois sitten kokemustsa taikka tietosa asiasta. sorry, enpä kysy toista kertaa tältä palstslta yhtään mitään. :/on varmasti kamalaa kun joku asiasta kysyy. ja ehkä en biitti vaivata lääkäriä hälyttämällä paikalle muun kuin vauvan takia. mutta tyhmä mikä tyhmä. ;)

Kyllä sä voit joltain hoitajaltakin kysyä, kyllä ne tietää paremmin kuin kaksplussalaiset. Ja saa täältä muuten kysyä toki asioita, mutta se on vähän hassua jos kysyy terveysasioista samalla kun on sairaalassa. Vähän sama kuin ois vaikka jääkiekko-ottelussa ja kysyis palstalta että mikä on tilanne.

Yhteistyössä