Suolaiset tarjottavat 5-vuotissynttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sankarin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sankarin äiti

Vieras
Ajattelin tarjota lapsen 5-vuotissynttäreillä cocktailtikkuja (lihapulla, juusto, kurkku, viinirypäle).

Lisäksi ostan sankarin toiveesta sipsejä. Pitäisikö olla vielä jotain muuta suolaista?

Jos pitää, niin mitä keksisin? Vierasta 2 ei voi syödä sianlihaa.

Näiden lisäksi on tietysti kakku, teemaan sopivia muffinsseja ja namia.

Olisko jotkut suolaset keksit kivoja? Valmiit suolakeksithän on oikeita suola- ja rasvapommeja,mutta mä oon tehny (en kyllä lasten synttäreille mutta lapsiakin oli syömässä ja tykkäsivät) valmiista taikinasta (joku ruis-peruna ehkä) piparimuotilla. Eli kaulitsee taikinan ohueksi,piparimuotilla kuvioita ja voitelu kananmunalla (ellei ole allergikkoja) ja päälle vähän suolaa ja esim pellavansiemeniä.

tein lapsen synttäreille kolmioleipiä, toiset ruisvuokaleivästä ja toiset vaaleasta. toisissa oli tonnikala- toisissa kinkkutäyte. jostain voileipäkakun täytteestä sävelsin.

Kiitos vinkeistä. Pikkupitsoja tein viime vuonna, ne olivat aika työläitä. Tänä vuonna minulla on niukalti aikaa.

Nuo suolaiset keksit kuulostavat tosi hyvältä idealta. Helppo tehdä ja helppo säilyttää. Päälle voi laittaa mitä vaan, mitä keksii.

Uusimmat

Yhteistyössä