Hae Anna.fi-sivustolta

suolihuuhtelu

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä huuhtelija, 27.09.2005.

1. huuhtelija Vierailija

käytän itse kotona suolihuuhtelua. te joilla on samoja ""harrastuksia"", mitä laitatte sekaan vettä pehmentämään?

2. Arsi Vierailija

oon itse kokeillu vehnänorasmehua koska pitäisi olla ""erityisen"" puhdistava ja parantava vaikutus. Jos raanavesi tuntuu kovalta niin luulisi että lähdevedet olisivat pehmeämpiä kun niitä ei ole niin mekaanisesti käsitelty...

3. huuhtelija Vierailija

Mistä tota vehnänorasmehua ostat ja paljonko laitat sitä veden sekaan vai laitatko vaan pelkästään tota kun teet suolihuuhtelun?

4. Arsi Vierailija

myydään sitä pakastettuina kuutioina joissain luontaistuotekaupassa koska sitä käytetään sisäisesti terveysvaikutteiden takia, voipi olla kallista. Itse olen kasvattanut oraan ihan kotosalla; vähän multaa ja vehnänsiemeniä (saa luontaistuotekaupasta) ja kun on noin 20 cm pituista niin leikkaan ja puristan mehun vaikka lihamyllyllä. 1 dl ja vähempikin riittää hyvin suolihuuhteluun siis veteen sekoitettuna. Vehnänoraalla on parannettu ihmisiä syövistä, kaljuuntumisista jne. Sisäisesti 1 tl - dl pv.

5. juba jii Vierailija

Aika rohkeaa mielikuvituksen tuotetta on tuo, että vehnänoraalla olisi parannettu ihmisiä syövistä ja kaljuuntumisista. Olisipa melkoinen sensaatio lääketieteen historiassa, jos olisi edes osaksikin totta. Vaan kun ei ole. Sääli.

Suolihuuhtelu sinänsä on hauska eroottinen pikkuperverssi kakkaleikki, ja sellaisena suositeltava kaikille. Mitään terveysvaikutuksia sillä ei tiedetä olevan.

6. meri Vierailija

Eipä siitä luulisi vahinkoakaan olevan. Colonic-nimellä joku paikallinen yrittäjä nuita tekee ja näyttää asiakkaita riittävän. Ei kyllä ole erityisen miellyttävä kokemus ainakaan sairaalassa tehtynä, kokemusta yhden kerran. Mihin siitä on apuja?

7. Kati Vierailija

Ei yhtään mihinkään. Voihan sitä kaikenlaiseen länkätykseen uskoa tietenkin.

8. repliikki Vierailija

Kyseisestä suolihuuhteluoperaatiosta oli jonkin aikaa sitten englantilainen dokumentti ja kyllä se vaikutti todella perverssiltä katsella ulostekikareiden purjehtimista putkiston läpi ja tarkkailla viime päivien ruokavaliotaan.
    Homma vaikuttaa paastoa korvaavalta toimenpiteeltä, mutta siinäkin ohjelmassa loppupainotus oli, että ken uskoo, se kai tykkää - mutta tieteellistä näyttöä huuhtelun hyvistä vaikutuksista ei ole. Suolistoon kerääntyy uudelleen tavaraa ja homma vaikuttaa vanhojen roomalaisten nautintotavoista: ensin syödään rankasti ja otetaan risiiniöljyt ja tyhjennetään vatsa.Sitten uudelleen herkuttelu ja taas tyhjennykset.
    Tuntuu, että ihmisillä on kovasti pulaa uusista viihdemuodoista. Itse en menisi ko operaatioon mistään hinnasta - puhumattakaan että rupeaisin itse siitä maksamaan. Pelkkä ajatuskin kuvottaa!

9. ei huuhteluille Vierailija

Suolistoa ei missään nimessä pidä ruveta huuhtelemaan säännöllisesti - se laiskistuttaa normaalia suolen toimintaa ja haittaa pysyvästi suolen tilaa. Eihän peräruiskeitakaan laiteta joka aamu suolen tyhjentämiseksi vaan jokaisen pitää noudattaa sellaista ruokavaliota, että se turvaa suolen omaehtoisen toiminnan. Liikunta pitää myös suolen tilan hyvänä ja nestettä, kasviksia ja hedelmiä.
    Miksi huuhteluihin pitää juosta ? Kuvottavaa ja luonnotonta touhua ja täysin luonnonvastaista.

10. Aina Vierailija

Suolihuuhtelussa ei ole mitään perverssiä eikä kakkahuumoria. Miellyttävä kokemus se ei ole, mutta ravintoterapeutin kannustamana osallistuin siihen ja uskon sen puhdistavaan vaikutukseen. Hän ehdotti kuutta käyntikertaa, mutta tyydyin vain kolmeen. Olo oli parempi ja
    vatsavaivat katosivat. Sen verran epämiellyttävää se oli, että taidan kokeilla paastoa, jos siltä tuntuu. Mutta unohtakaa perverssit ""leikit"".

11. JR Vierailija

Ennen paastoa on hyvä käydä suolihuuhtelussa, pääsee vähemmällä päänsäryllä.

12. järki käteen Vierailija

Suolihuuhtelun ennen paastoa voi tehdä myös kotona apteekin tuotteilla ja tulee monta kertaa halvemmaksi. Jos totuttaa paksusuolen säännölliseen suolihuuhteluun, niin siinähän olet nalkissa lopun elämää kun suoli laiskistuu, eikä suostu enää toimimaan kuin keinotekoisesti.

13. mamma Vierailija

Tähän liittyen haluaisin kysyä, mikä neuvoksi kun suoli ei toimi normaalisti. Olen koko aikuisikäni kärsinyt pahasta ummetuksesta. Olen kokeillut leseet, pellavan siemenet, psylliumin, apteekin tuotteet yms.
    Syön mielestäni terveellisesti, vihanneksia yms kuitupitoista ruokaa. Liikun melko paljon, pyrin juomaan riittävästi nestettä.
    Mikä avuksi? Tiedän että peräpuikkojen käyttö ei tietenkään ole hyväksi, mutta kun muukaan ei auta.

14. sh.refleksologi Vierailija

Täytyy sanoa että parempiakin harrastuksia on kuin suolihuuhtelu.Tai mikäs siinä;jos haluatte TK:n vuodeosastolla maatessanne jatkaa samaa rataa,sillä niin siinä käy.Kyllä suolen on tarkoitus tyhjentyä kuitupitoisen ruuan ja liikunnan avulla aivan normaalisti.Yleensä intohuuhtelijalla onkin muita ongelmia jotka ""huuhtoutuvat"" sivummalle,anteeksi vaan....

15. hm... Vierailija

Usein tuollaisesta ummetuksesta kärsivä pihtaa myös tunteensa sisäänsä.joten fyysinen ja psyykinen ummetus ovat sukua toisilleen.

16. mamma Vierailija

Ehkäpä niin on, molemmat vaikeita ongelmia. Mutta onko niitä syytä arvostella tai pilkata?

17. hm... Vierailija

En arvostellut enkä pilkannut,sanoin vain totuuden.

18. girlie Vierailija

Mammalle: Sama vika. Olen kokeillut kaikkia noita tuotteita, juon paljon vetta ja syon hedelmia ja puuroa joka aamu. Viimeksi laakari epaili jotain allergiaa, tarkoitus on menna viela jatkotutkimuksiin. Enka muuten tunne olevani mikaan henkisesti ""ummettunut"", en todellakaan :)

19. Tytteli Vierailija

Hedelmienkin valinnassa pitäsi olla tarkka, kaikki ei sovi kaikille, nekin voivat aiheuttaa ummetusta, esim. omena ei sovi minulle, se aiheuttaa ummetusta, vaikka muuten ei yleensä ummetusta olekkaan. Voi vaikka kokeilla ilman hedelmiä viikon ja katsoo helpottuuko tilanne ja vähitellen sitten testata mitkä hedelmät sopivat.
    Hedelmät pitäisi myös syödä aina välipalana, ei heti ruoan perään, olen siitä jostakin lukenut.

20. stressivatsa Vierailija

Niin tuo on aivan totta. Huomaan itselläni, jos olen joskus pahasti stressaantunut, niin vatsakin jumittuu moneksi päiväksi.

21. mamma Vierailija

Girlie,
    Mitähän allergiaa sinulla epäillään olevan? Kuinka selviät vatsasi kanssa?
    Voisikohan esim. akupunktiosta tai homeopatiasta olla apua?

22. Girlie Vierailija

Laakari esitti monia vaihtoehtoja (kuten vehna-allergiaa), mutta viela ei ole tarkkaa tietoa, koska olen vasta menossa tutkimuksiin. Akupunktio voisi ehka auttaa, en ole kylla itse kokeillut.

23. auttaa Vierailija

poistamaan kuona-aineita kropasta,iho voi paremmin.Mielestäni siinä ei oo kyl mitään eroottista,hoidollista kylläkin.

24. hei mamma Vierailija

Varmaan olet kuullut nonimehusta. Sen tiedän olevan hyvä tuote suolen tyhjentymiseen päivittäin. Joku sanoi, että vaikka ei siitä mitään muuta hyötyä olisi, niin se riittää, kun suoli tyhjenee säännöllisesti.

25. PH Vierailija

Kokeile ummetukseen kuivattua sennanlehteä haudutettuna kuumaan veteen tai esim. teen tai kahvin sekaan.

Kuivattua sennanlehteä saa apteekista tai luontaistuotekaupasta. Itselleni auttoi ainakin!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri