Hae Anna.fi-sivustolta

suolihuuhtelu

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä huuhtelija, 27.09.2005.

1. Ruusunen Vierailija

Mehupaaston aikana on hyvä tehdä peräsuolen huuhtelu aamuin illoin apteekin suolihuuhtelupussin avulla. Helppoa ja yksinkertaista. Paaston aikana ei suoli tyhjene normaalisti ja ideana onkin saada sieltä kuonat pois, etteivät myrkyt imeydy takaisin elimistöön.(ja kyllä tiedän, että koululääketiede on tästä takaisinimeytymisestä montaa mieltä) Ainakin itselläni huuhtelu estää tehokkaasti päänsäryt ynnä muut, joita voi paaston puhdistumisen aikana esiintyä. Mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitäisi tehdä suolihuuhtelu muualla kuin kotikonstein? Ja paastokin pysyy terveellisenä, kun sen pitää suht lyhyenä- neljä päivää on melko hyvä. Ja kaksi kertaa vuodessa on aika hyvä paastoamisväli. Paasto on minulle henkilökohtaisesti portti terveempään ja kevyempään elämään, kun tuntee puhdistuneensa, ei tee mieli enää tunkea itseensä kaiken maailman roskaa. Näin aina pari kertaa vuodessa itseäni muistutan:) Ja toimii minulla hyvin. Tulipa tästä mieleeni, että onkin ollut parin vuoden tauko, ja tekisipä hyvää taas aloittaa pieni paasto:) Mutta muistakaa, pitää olla hyvä perusterveys, jos paastoamaan lähtee! Terveempiä hetkiä!

2. Realisti Vierailija

Olen samaa mieltä kuin ""ei huuhtelulle"".

Jos suoli ei tunnu tyhjenevän, niin liikunta ja kuitujen lisääminen ovat varmasti ne parhaat keinot. Myös riittävästä nesteen saanista kannattaa huolehtia.

Suhtautuisin melko epäillen ""kuona-aineiden poistumiseen elimistöstä"" suolihuuhtelun yhteydessä. Suolen sisältöhän ei varsinaisesti ole ""elimistössä"" vaan vielä tai yhä elimistön ""ulkopuolella"". Elimistössä vaikuttaa (positiivisesti ja negatiivisesti) vain ne aineet jotka suolistosta imeytyvät suolen seinämän läpi elimistöön. Ja peräsuolessa olevasta tavarasta on melkein kaikki se mikä ylipäätään imeytyy, niin jo imeytynyt. Peräsuolessa massa lähinnää kuivuu eli siitä imeytyy vettä (ja toki joitain vesiliukoisia aineita siinä mukana).

Luonnonmukaisuus on hyvä tavoite suolensa tyhjentämisessäkin.

3. yannara Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä pitää ottaa huomioon ennen kun tähän ryhtyy? Ajattelin tehdä tämän kotona ja ostaa vehkeet apteekista. Pelkän veden sijaan haluaisin käyttää jotain parantavaa nestettä. Kärsin keskivaikeasta ihottumasta ja toivoisin tästä apua siihen. Pitääkö olla syömättä pitkään ennen kun tekee tämän, tai syödä jotain erityistä?

4. kivaa ajankulua Vierailija

Varmaan ensin kannattaisi selvittää itselleen, mitä hyötyä kyseisestä operaatiosta on ja mitkä ovat sen mahdolliset haitat. ei ole mitään perusteltua syytä olettaa, että nesteen pumppaaminen peräsuoleen vaikuttaisi ihottumaasi. Sen sijaan liotuksella voit hyvällä säkällä saada vaurioitetta suolen normaalia bakteerikantaa. Plussan puolelle homma voi mennä, jos nautit operaatiosta sinänsä riittävän paljon.

5. Suolihuuhtelusta Vierailija

En suosittele suolihuuhtelua kenellekään. Toimenpidettä ei mielellään tehdä tänä päivänä edes pitkäaikaispotilaille, jotka kärsivät suolen toiminnan ongelmista. Syy miksi suolihuuhtelua ei suositella on, että suolen peristaltiikkaan (suolen rytminen supistelu, joka työntää ulostemassaa eteenpäin) emme voi tietoisesti vaikuttaa vaan homma toimii automaattisesti. Nyt jos annat suolistollesi vinkin, ettei sen tarvitse enää itse askarrella, niin saattaapa olla, että kärsit hetken kuluttua suolen toimimattomuudesta. Suolihuuhtelun tulisi aina suorittaa ammatti-ihminen, joka pystyy seuraamaan potilaan yleistilaa (lähinnä tajuntaa) toimenpiteen aikana. Suosittelen elimistön puhdistamista kuona-aineista juomalla riittävästi vettä.

6. pisnesidea Vierailija

Ihmisen suolentoiminnan lamauttaminen voisikin palvella pisneksiä oikein hyvin. Jos saisi yllytettyä oikein monta ihmistä vaurioittamaan omaa suoltaan niin, että ulostaminen häiriintyy, niin sitten voisi perustaa suolihuuhteluklinikoita ja nyhtää ihmisiltä rahat pois tarjoamalla letkutuspalvelua. Uhrit olisivat koukussa lopun ikäänsä eivätkä edes tajuaisi, että heitä vedätettiin.

Onkohan Amerikassa kukaan keksinyt vastaavaa?

7. voi ynnyköitä Vierailija

Voi hyvät ynnykät sentään. Tällä ravinnolla, mitä sisuksiin ahdetaan, useammalla on suolentoimintavaikeuksia. Eivät älyä syödä kuitua ja pellavansiemeniä. Menevät apteekkiin ostamaan mafian "suolihuuhteluklinikkaa". Etkö muuten tuota tiennyt?

8. Siis oikeasti? Millaisissa porukoissa sä liikut? Onko teillä joku erikoisruokavalio, missä ei syödä kuitua ollenkaan?

9. laiskasti toimivat Vierailija

Totuushan on että kuitua tulee vain murto-isa siitä, mitä pitäis tulla. Suli on ihmisillä kauttaaltaan liaan laiska juuri liihan vähäisen kuidun takia.

10. vai sillä tavalla. Onko se ongelma teidän porukoissa, että vedätte jotain vähähiilarista ruokavaliota? Vai oletteko olleet liikaa suolihuuhteluissa ja nyt ei mekanismi toimi enää?

11. yksi heistä Vierailija

kyllä on hyvä huuhdella suolisto joskus.on sairauksia jotka aiheuttavat ummetusta. taskujen tuleminen suolistoon on osa syynä suoliston toimintaan . ennen ihmiset tekivät pitivät normaalina timen piteenä syödä kasveja ja yrttejä mitkä auttoivat. omalla kohdallani olen säästynyt syöpä sairaudelta kun huolehdin suolistostani. suoliston seinämät eivät tulehdu niin helposti kun kuona aineita ei ole liikaa.ihminen huomaa että on piristynyt. huomaat myäs että silmän valkuaiset ovat valkoisemmat ja katse piristyy.näissä asioissa ei ole perfessin kanssa mitään tekemistä eihän kaikki ihmiset ole täydellisiä.ummetus vaikuttaa ihmisen hyvin vointiin. diapetikot ,suuansulatus häiriöit .tehkää vain tyhjennys kerran kahdessa viikossa niin jopa sokeri arvot ovat parempia.ennen ihmiset paastosivat, asiasta tehdään ruma ihan turhaan.me ihmiset olemme niin erillaisia.

12. yksi heistä Vierailija

kyllä on hyvä huuhdella suolisto joskus.on sairauksia jotka aiheuttavat ummetusta. taskujen tuleminen suolistoon on osa syynä suoliston toimintaan . ennen ihmiset tekivät pitivät normaalina timen piteenä syödä kasveja ja yrttejä mitkä auttoivat. omalla kohdallani olen säästynyt syöpä sairaudelta kun huolehdin suolistostani. suoliston seinämät eivät tulehdu niin helposti kun kuona aineita ei ole liikaa.ihminen huomaa että on piristynyt. huomaat myäs että silmän valkuaiset ovat valkoisemmat ja katse piristyy.näissä asioissa ei ole perfessin kanssa mitään tekemistä eihän kaikki ihmiset ole täydellisiä.ummetus vaikuttaa ihmisen hyvin vointiin. diapetikot ,suuansulatus häiriöit .tehkää vain tyhjennys kerran kahdessa viikossa niin jopa sokeri arvot ovat parempia.ennen ihmiset paastosivat, asiasta tehdään ruma ihan turhaan.me ihmiset olemme niin erillaisia.

13. käviskö kuitu Vierailija

Oletko itse koskaan ajatellut, että voisit syödä kasviksia?

14. huuhteluun vaan Vierailija

Kävin 2 kertaa ammatilaisen suolihuuhtelussa ja todella auttoi vatsan toiminnassa. Jos on kova vatsa syö magnemeumia päivittäin, niin saat pidettyä yllä sen hyvänlaatuisen nukan suliston pinnalla.Toki pitää syödäkin terveeelliseti, mutta se ei aina auta hidasta suolen toimintaa. Ei auta vaikka kuinka väitätte vastaan. Itse istun pyörätuolissa ja suolihuuhtelu oli mun pelastus. Suosittelen kaikille jotka kokevat tällä hetkellä ummetusta!

15. eppäilen Vierailija

Olen kuullut, että kaalillakin syövästä paranee. Jos näin olisi, että vehnänohraalla ja vaikkapa kaalilla tämä tauti paranee, niin sehän olisi ihanaa. Mutta eppäilen vahvasti asian paikkansapitävyyttä.

Ja suolihuuhtelulla ole sitten mitään merkitystä, ihmisen elimistö puhdistaa itse itsensä.

16. suoli toimii Vierailija

Kaveri oli suolihuhtelussa joskus nuorena ja auttoi vähäksi aikaa ummetukseen. On koko ikänsäkärsinyt ummetuksesta, vaikka mitä on syönyt ja kokeillut.

Itselläni ajoittainen ummetus lähti, kun jätin viljat.

Syön kasviksia.

Rasvaa suolisto tarvii ja vettä myös.

17. Muoti-ilmiö Vierailija

Vieläkö on ihmisiä, jotka uskovat suolihuuhtelun olevan ihmiselle hyväksi?
    Se on hyväksi vain siinä tapauksessa, jos ihminen ei saa muutoin ulostettua, ei suinkaan mitenkään puhdistus-tarkoituksessa tehtynä.

Terveessä suolessa on bakteerikanta, joka hajottaa ruuan elimistölle sopivaan muotoon. Jos sen bakteeriflooran huuhtoo pois, toiminta häiriintyy. Joskus ihmiselle joudutaan laittamaan sisälle toisen ihmisen ulostetta, jos oma bakteerikanta jostain syystä on vahingoittunut tai liian vähäinen.

Hömpötyksiä on monenlaisia, suolihuuhtelu yksi joukossa. Ei tuohopn voi muuta sanoa, kuin että kaikkeen se ihminen on valmis ryhtymään, kun uskoo hihhuleita eikä ota asioista selvää itse oikeilta ammattilaisilta tai löytäähän sitä tietoa netistäkin, kun googlettaa vaikkapa Duodecimin luotettavalle sivustolle.

18. gmrirkml Vierailija

Joo hömppää on koko suolihuuhtelu. Onkohan esim. yksikään lääkäri, ainakaan Suomessa sitä kenellekkään suositellut.

19. paska kovalla Vierailija

Hömpää se on sen mielestä jolla paska kulkee ja kusi lentää! Asioita pitäis katsoa laajemmin, kun meillä kaikille se ei ole noin ja minulle on lääkäri suositellut ja avun sain.

20. Ja sivistystaso oli paljonko... ? Ensimmäinen lause kertoo jotain.

Terveellisyydestäkään en jatkuvassa käytössä olis varma.

Tutkijat: Suolihuuhtelusta ei hytyj, mutta paljon haittoja - HS.fi - Ulkomaat

21. paska kovalla Vierailija

Miten se on nyt niin vaikea ymmärtää, että olen avun saanut suolihuuhtelusta!! Siinä ei sivystasoja kysytä, jos paskantaa et voi. Eihän se sun mielestä mulla toki korkealla voi olla, mutta enhän minä sinulle vahinkoa tee, vai mitä??? Tutkimuksia tulee ja menee! Toivon ettei sinun tarvitse kokea näitä vaikeuksia mitä minulla on!! Eihän siellä nyt jatkuvasti putki takapuolessa olla!!!

22. ticotico Vierailija

Mitä sitä kaunistelee. Se on kamala ja tuskallinen asia, kun paska ei tule.

Jos suolihuuhtelusta avun saa, niin se on ok, sanon sen ihan hoitajan ominaisuudessa.
    Itsekin olen käynyt vuosia sitten muutaman kerran.

Eihän se mikään jatkuva hoito saa olla, keinoja suolen toimimiseen varmasti löytyy useita.

23. vierailija Vierailija

Olen henkilökohtainen avustaja ja teen suolihuuhtelun asiakkaalle jopa kahdeksan kertaa päivässä. Vettä menee noin 12 litraa.
    En löydä mistänn onko toiminta suositeltavaa ja onko moisesta mitään haittaa.
    Tuntuu vähän kun asiakas saa lähinnä seksuallista hyvinvointia tyhjennyksestä.
    Miten on ja mikä vastuu minulla on jos sattuu jotain

24. vierailija Vierailija

25. vierailija Vierailija

Just joo. Sektiossa eli leikkaus synnytyksessä esim suoli huuhdellaan. Älkää höpöttäkö pa...a. Itse olen huuhdellut välillä ja sieltä tulee ihan eläviä örrejä pois. Senkun teet. Jos tuntuu pahalta niin lopeta. Löytyy myös ammattiapua jossa puhdistuu varmasti oikein ja itse koen että puhdistaa ja keventää oloa, teen ehkä kerran kolmeen vuoteen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri