Hae Anna.fi-sivustolta

Suoliston bakteeritasapaino sekaisin?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Löysäilijä, 26.02.2013.

1. Löysäilijä Vierailija

Minulla oli reilu viikko sitten vatsatauti (oksennusta ja vesiripulia). oksentamista kesti parisen päivää, samoin vesiripulia. Vatsa ei ole vieläkään normaali vaikka vatsataudista on kulunut jo reilu viikko. Uloste ei ole enään vesiripulia, mutta on jollain tapaa kiinteää ja löysempää kumminkin kuin normaalisti. Voisiko johtua että suoliston bakteeritasapaino on yhä sekaisin? maitohappobakteereja olen syönyt päivittäin... Useimmiten minulla on vain aamuisin ulostamisen tarve, silloin vatsaa kourasee siihen malliin että on mentävä, käyn ehkä pari tai kolme kertaa vessassa ja loppupäivän voin olla normaalisti. Yleensä ensimmäiset ulosteet ovat kiinteämpiä ja loppua kohden ulosteet vetelöityvät. välillä vessasata tullessani minulla on tunne, että suoli ei ole kokonan tyhjentynyt ja minun täytyy hetken päästä käydä uudestaan "asioilla".

Minulla on kyllä jo vuosia ollut herkkä vatsa, välillä ummetusta, toisinaan ripulia ja turvotusta ja olen sen itse diagnosoinut ärtyneen suolen oireyhtymäksi. mutta harvemmin mulla kumminkaan on montaa päivää peräkkäin ollut löysää ulostetta... Nyt tuntuu että esim vihannekset eivät sula hyvin, vaan ulosteen mukana tulee porkkanaa tai tomaattia.

mahtaako olla vaarallista, voiko suoliston palautuminen kestää näin kauan? tämä stressaaminen ei ainakaan tunnu parattavan asiaa...

2. mulla oli Vierailija

marraskuussa sama tauti. Vesiripulia kesti 6 pv. ja kakat tuli räjähtämällä, vertakin joukossa. Ois pitäny mennä lääkäriin. Parin viikon päästä oli vatsa vasta kunnossa. Veriarvotkin laski, olin ihan kuitti. Nyt on sitte rautakuuri pidetty ja kakka ollu kovalla ja peräpukamat tullu. Syön nyt kauralesettä 3 rkl päivässä ja viikunoita popsin muutaman päivässä, niin on ollu vähän persus parempi.

3. Löysäilijä Vierailija

Melkeimpä tässä ittekin toivoo, että olis ummetusta... Mukko ei oo vesiripuliakaan vaan löysää. mulla ei kyllä tainnut täydellä vesiripulilla olla kuin yhden päivän... verikokeita on otettu, kaikki oli ok paitti crp 12 ja sekin otettiin sillon kun mulla oli vatsatautia viä päällänsä. maksa, munuais, pienet verenkuvat otettu, kaikki ok. Hemoglobiinikin on hyvä (145) että mitään anemiaa ei ole... nyt minulta otettiin eilen laktoosi ja keliakia testit ja tuloksia odotellaan...

Onko nyt liikkeellä jotain outoa ja pitkäkestoista vatastautia..? kun tuntuu, että lähipiirissä on tuon tuosta ollut outoa vaivaa. Ensin äitini sai samaan aikaan "vatsataudin" kuin minä. Kerran tuli oksennus ja vatsa oli ainakin viikon sekasin ja uloste ei vissiin ole vieläkään aivan normaalia. Pahoinvointia on välillä valitellut ja samaa on siskoni välillä valitellut pahaa oloa.

4. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Parhaimmat maitohappobakteerit (aina antibioottikuurin aikana ja jälkeen vähintään 6kk), joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:

Dr. Ohhiran probiootti

Normaali probiootti kasvatetaan suojatusti labrassa, pakastekuivataan ja laitetaan vähän inuliinia tai makeutusainetta evääksi kapseliin tai pilleriin. Seurauksena on melkoinen "die off rate", eli lukema paljonko bakteereista on kuollut siinä vaiheessa kun laitat sen suuhun, verrattuna valmistushetkeen. Usein tämä on jopa 80%. Saat siis vain 20% "elossa" olevia bakteereita, jotka nekin on koko elämänsä kasvaneet suojatusti, ja ottavat kovaa turpaan suolistosi pahoilta bakteereilta. Apua on näistäkin silti, mutta aika vähän.

Ohhiran probiootti on siis Japanilainen alunperin. Se valmistetaan sekoittamalla 40 eri kasvista, hedelmää, merilevää yms. ravintososeeksi. Tähän istutetaan 12 bakteerikantaa, ja annetaan seoksen fermentoitua 3 VUOTTA. Mitä tapahtuu tässä? Bakteerit kilpailevat kolme vuotta elintilasta ja ajan loputtua jäljellä on vain kovimman luokan hyvät bakteerit. Heikot sortui elon tiellä jne, voittajat jäi. Näitä sinä haluat taistelemaan vatsasi hyvinvoinnin tueksi, et niitä lellittyjä maljassa kasvatettuja kermaperseitä. Ohhira sisältää myös ainutlaatuisen TH10-bakteerin, jolla on kysy tuhota MRSA-sairaalabakteeri jos se suolistossa majailee (sekä streptococcus- , että staphylococcus -sukuinen MRSA).

Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
    ProbiMage
    Asidophilus
    Acidophilus Plus
    Acidophilus Forte
    Replete Intensive
    DDS+
    Bioteekin Probioottiplus
    Lepicol

5. *Mhb. 1.L-a, 2.L-b ja 3.Bif Probiootti(mhb)- bakteerien käytön aloitus vaiheittain: | Probiootit(MaitoHappoBakteeri=MHB): 1.Lactobacillus_asidophilus, 2.Lactobacillus_bulgaricus="antibiootti", 3.Bifidobacterium_"xxxxx".

>>>>>>>>>>..........
    A.
    *** Bakteerien on oltava juuri nämä kolme tärkeintä bakteeria!
    *** 1.(1.)Lactobacillus asidophilus,
    *** 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus=luonnon oma ”antibiootti”bakteeri,
    *** 3.(7.)Bifidobacterium.
    B.
    *** Po bakteereita on saatava limakalvoille riittävästi!
    *** 1.(1.)L-a, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
    *** 2.(2.)L-b, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
    *** 3.(7.)Bif, jonka saantisuositus=2 miljardia bakteeria/vrk, tai enemmän(-katso ”Tehosessio”).
    C.
    ***Po bakteereita on saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin, esimerkiksi rasvaisista lehmänmaito-tuotteista!
    Kun olet sairas-allerginen-alilämpöinen-kuumeinen, niin silloin on saatava limakalvoille suurempia bakteerimääriä, kuin mitä rasvaisista maitotuotteista saa!........<<<<<<<

>>>>>>>>>>............- Kylmäkuljetus nostaa mhb-tuotteen hintaa.
    - Lactobacillus bulgaricus bakteeria saa erikseen jauhe/jauhekapseleissa mm Amerikasta ja Australiasta, mutta ei VIELÄ Suomesta!
    - Jos syystä tai toisesta haluat tilata po eläviä(!) Probiootti-bakteereita ulkomailta, niin huomioi seuraava:
    Jätä nettitilaus sunnuntaina, syystä että mhb-tuotteen myyjä lähettää tuotteet sinulle heti maanantaina jolloin ne eivät tuhoutuisi(kuolisi) matkalla. Ainoastaan elävistä Probiootti-bakteereista on hyötyä!!!..........<<<<<<<<<<<<
    Katso "tehosessio"!!!!
    *Mhb. Maitohappobakteeri jauhe- ja jauhekapseli-tuotteet (Suomi)=oikeat hyöty-bakteerit. | Probiootit(MaitoHappoBakteeri=MHB): 1.Lactobacillus_asidophilus, 2.Lactobacillus_bulgaricus="antibiootti", 3.Bifidobacterium_"xxxxx".

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri